zalm

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

zalm

Berichtdoor Barfplaats

Storm-en-Moos
1-ster

zalm

Berichtdoor Storm-en-Moos » Za 02 Okt 2010, 12:28

Heb zojuist om de markt zalmkoppen met staart op de kop weten te tikken. Het zijn in mijn ogen behoorlijke jongens ongeveer 750 gram. Vraag me af hoe ze aan de honden gegeven moet worden, moeten ze in stukken worden gehakt of mogen ze ze in het geheel? En hoe lang moeten minimaal de vriezer in?
*Monique
5-sterren

Re: zalm

Berichtdoor *Monique » Za 02 Okt 2010, 12:33

Hier gaan ze eerst een poosje de vriezer in.
Alleen Didge krijgt zalmkoppen, de poedels krijgen ze niet (meer) weg.
Ligt er ook een beetje aan wat je honden gewend zijn aan bot te eten of je ze in het geheel kunt geven
Storm-en-Moos
1-ster

Berichtdoor Storm-en-Moos » Za 02 Okt 2010, 12:39

Ze zijn nog helemaal niks gewend, we zijn namelijk pas net begonnen met BARF.
TMG1961
5-sterren

Berichtdoor TMG1961 » Za 02 Okt 2010, 12:47

Zou ze eerst een weekje of 3 in de vriezer leggen alvorens ze te geven. Of je ze heel geeft of niet hangt natuurlijk ook af van het formaat hond.
Storm-en-Moos
1-ster

Berichtdoor Storm-en-Moos » Za 02 Okt 2010, 12:56

Het zijn labradors, twee mannen van ongeveer 35 kg. Gezien ze toch nog een poosje de vriezer in moeten en ze dan ook weer meer bedreven in het kauwwerk (gaat tot nu toe heel erg goed)zijn, wil ik ze tzt denk ik toch liefst in het geheel geven, vind er namelijk nog best veel mooi vlees aanzitten, zo zonde om weg te gooien.
**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Za 02 Okt 2010, 13:01

Je kunt ze in hun geheel geven, maar zie je dat de honden er moeite mee hebben kun je ze in 2-4 stukken knijden/hakken/knippen.
Storm-en-Moos
1-ster

Berichtdoor Storm-en-Moos » Za 02 Okt 2010, 13:10

Jol schreef:Je kunt ze in hun geheel geven, maar zie je dat de honden er moeite mee hebben kun je ze in 2-4 stukken knijden/hakken/knippen.

Dit zijn dus allemaal van die dingen die ik nog moet leren, vind het nog een beetje griezelig allemaal, maar merk dat ook dat steeds minder aan het worden is  :D :D :D

Overigens voor de mensen uit de regio Utrecht, ik kan voor jullie uiteraard ook meenemen, want of ik er 2 of meer aan de fiets heb hangen, maakt mij niet uit, kan ze alleen wegens beperkte vriesruimte niet opslaan.
Laatst gewijzigd door Storm-en-Moos op Za 02 Okt 2010, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Zo 03 Okt 2010, 11:21

De eerste keer heb ik voor Frank de zalmkop in stukken gedaan. Daarna kon hij er goed zelf mee aan de slag. Zoë krijgt de staart, maar die moet in stukken anders wil ze het niet eten. Ze vinden het wel erg lekker. Gelukkig voor hun is het vandaag weer zalmdag.
mysmoothcollies
4-sterren

Berichtdoor mysmoothcollies » Zo 03 Okt 2010, 16:58

De koppen doe ik door de helft, meestal is dat een mooie portie op een dag, voor mijn honden. Ik heb hier eigenlijk nooit alleen vis op 1 dag omdat het nogal vet is en sommige honden ervan aan de dunne gaan, dus daar zou ik ook even op letten in het begin. Volgens mij is 10 dagen invriezen ook voldoende, althans dat heb ik ooit uit een ander topic hierover vernomen. Het doorhakken/knippen gaat hier het beste wanneer ze nog niet helemaal ontdooit zijn, dan is het ook minder glibberig zodat je meer grip hebt en houd. :D ;D
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Zo 03 Okt 2010, 19:04

Ik geef inderdaad ook niet alleen vis. Hun ochtendmaal bestaat meestal uit spiervlees en in de avond krijgen ze dan de zalm. Helaas wilde Zoë haar stuk zalm niet vandaag. Frank vond dat niet zo erg.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”