tong in en uit

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

tong in en uit

Berichtdoor Barfplaats

lolpugz
3-sterren

tong in en uit

Berichtdoor lolpugz » Vr 01 Okt 2010, 21:08

hallo
mijn mopsje doet contact zn tong in en uit achter elkaar. er zit niets in zn bek hij likt zn neus niet af en ook als we hem proberen af te lijden dan doet hij het nog of stopt heel even.

is dit gewoon stress of iets anders? en voornamelijk wat doe ik eraan?

groetjes
hamada
5-sterren

Re: tong in en uit

Berichtdoor hamada » Vr 01 Okt 2010, 21:25

Heeft hij nog andere verschijnselen? Pijnklachten, onrust, bijzondere bewegingen (veel krabben of zo?)
lolpugz
3-sterren

Berichtdoor lolpugz » Vr 01 Okt 2010, 21:28

nee alleen zn staartje hangt naar beneden (normaal hebben ze krulstaart omhoog) maar dit heeft hij vaker als hij moe is

hij is wel herstellende van oorontsteking en heeft een hotspot die bijna over is dus hij krabt wel wat aan zn oren nog soms
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Za 02 Okt 2010, 07:09

lolpugz schreef:nee alleen zn staartje hangt naar beneden (normaal hebben ze krulstaart omhoog) maar dit heeft hij vaker als hij moe is

hij is wel herstellende van oorontsteking en heeft een hotspot die bijna over is dus hij krabt wel wat aan zn oren nog soms

Berre doet dat hier ook af en toe, meestal 's avonds, volgens mij is hij dan misselijk(of heeft hij last van maagzuur???) de volgende dag heeft hij dan vaak borreldarrmen en/of wil niet meer eten. Nu ben ik 2weken aan 't uitproberen of nog wat te eten geven helpt, 't likken is dan voorbij, over de rest heb ik nog geen zekerheid.

Misschien de maag van jou hond van slag door de medicijnen voor z'n oorontsteking.
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Za 02 Okt 2010, 11:50

Zou inderdaad misselijkheid kunnen zijn. Of heeft hij iets bijzonders gegeten? Blaadjes van een kamerplant o.i.d., iets dat de slijmvliezen in zijn bek irriteert?
_Sandra_
4-sterren

Berichtdoor _Sandra_ » Za 02 Okt 2010, 13:51

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Beschrijf het nog eens?

Tongelen is namelijk wel een stressignaal, maar ik kan er niet uithalen of je hond tongelt of niet.
lolpugz
3-sterren

Berichtdoor lolpugz » Za 02 Okt 2010, 22:56

hij heeft zn koppie dan wat in de lucht en steekt dan gewoon steeds zn tong uit. dus echt uit in uit in. likt nie aan zn neus ofzo echt een soort van in de lucht.

heeft het vandaag heel de dag al niet gedaan en het is wel een stresskip hij wilde steeds aan zn oren krabben en dan hielden we zn pootje vast of een hand voor zn oor ofzo heeft geen rare dingen gegeten en bij de kamerplanten kan hij niet dus ook niet dat we het niet gezien hebben
antoniadeleeuw
1-ster

Berichtdoor antoniadeleeuw » Zo 03 Okt 2010, 02:45

Hallo
Is het een reutje, ik heb een reutje die het zelfde doet, bij hem is het een combinatie van erfelijke aanleg(wat bij een mop ook kop) de zelfde ziekte  na syringomyelia (CKCS) heeft te maken met kleine schedel, veel meer hersenen dan erin kan. zie internet of bij cavalier king charles site onder gezondheid. of hij is over sexst, dus dan raken die hormonen flink van slag, door loopse teven, kleine kinder (opwinding) door rennen energie van kinderen. Het kan ook dat het hondje een gebits afwijking heeft (overbijter), maar dat zal wel niet dan is het tongetje er (bijna) altijd uit, maar in en uit is echt opwinding. Homeopatie kan dan veel helpen en kijk wat de opwinding veroorzaakt bv kinderen, speelgoed, ballen oid. Mijn hondje mag alleen een bal of een knuffel of bot als ik weg ga, anders zie ik hem de hele dag niet en windt hij zich enorm op. Voor meer inf. vraag maar, groetjes avr
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Ma 04 Okt 2010, 18:47

zonder meteen aan het ergste te willen denken, schoot bij mij ook meteen de term syri door mijn hoofd  :-\
lolpugz
3-sterren

Berichtdoor lolpugz » Ma 04 Okt 2010, 19:46

heb even zitten zoeken en kan me eigenlijk in geen van de symptomen vinden het krabben kwam door zijn oorontsteking en doe hij nu eigenlijk niet meer rondjes rennen doet tie ook niet en meer van die dingen

ik ga in iedergeval wel opletten maar ik geloof niet dat het syringomyelia is
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”