panharing

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

panharing

Berichtdoor Barfplaats

helmi6669
1-ster

panharing

Berichtdoor helmi6669 » Vr 01 Okt 2010, 17:09

Heb vandaag 2 panharingen gekocht voor mijn meiden, maar hoe geef je die? Eerst nog even een dag in de vriezer? En geef je die met kop en ingewanden???? Alvast bedankt voor jullie reacties....
*Remy*
5-sterren

Re: panharing

Berichtdoor *Remy* » Vr 01 Okt 2010, 17:49

10 dagen in de vriezer (- 18 graden)  ivm parasieten die in zoetwatervis voorkomen. Ik geef de panharing inderdaad compleet (met kop en ingewanden) aan mijn honden. Kijk wel uit, de panharing is vrij vet en het kan zijn dat, wanneer je alleen panharing geeft, je hond diarree krijgt (ik geef bij de panharing daarom eigenlijk altijd samen met een karkasje van kip/konijn of wat dan ook).
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Vr 01 Okt 2010, 18:28

hier word de panharing gelijk gegeven met alles erop en eraan ;)
Volgens mij hoef je alleen uit te kijken met zalm uit het pacific gebied??
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Vr 01 Okt 2010, 19:07

*Monique schreef:hier word de panharing gelijk gegeven met alles erop en eraan ;)
Volgens mij hoef je alleen uit te kijken met zalm uit het pacific gebied??

Inderdaad

*Remy* schreef:10 dagen in de vriezer (- 18 graden)  ivm parasieten die in zoetwatervis voorkomen. Ik geef de panharing inderdaad compleet (met kop en ingewanden) aan mijn honden. Kijk wel uit, de panharing is vrij vet en het kan zijn dat, wanneer je alleen panharing geeft, je hond diarree krijgt (ik geef bij de panharing daarom eigenlijk altijd samen met een karkasje van kip/konijn of wat dan ook).

De laatste keer dat ik t checkte kwam haring uit zee  ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 01 Okt 2010, 22:27

Als het goed is, is deze haring al ingevroren geweest want haring mag niet vers aan wal komen. Het wordt in de regel op zee al ingevroren om de haringworm te doden (die schadelijk is voor de mens). Zie ook: http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedin ... aring.aspx
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”