Vleesbot Pincher

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vleesbot Pincher

Berichtdoor Barfplaats

Liz
3-sterren

Vleesbot Pincher

Berichtdoor Liz » Do 30 Sep 2010, 19:08

Sinds een maand heb ik een pinchertje wat ter adoptie is hier. Nu worden alle honden die hier komen voor de herplaatsing overgezet op Barf, dus ook Chicka, de kleine pincher. Ze zal zo'n 4-5 kg wegen en ik vroeg mij af wat voor een vleesbotten ik haar kan geven? Tot nu toe hou ik het bij eendennekken en kipkarkas. Dit krijgt ze makkelijk weg. Mijn teckel eet alles mee, maar die is dan ook 10 kg. Kan ik met Chicka ook gewoon alles proberen of zijn er dingen waar ik echt mee uit moet kijken?
Anne in Duitsland
5-sterren

Re: Vleesbot Pincher

Berichtdoor Anne in Duitsland » Do 30 Sep 2010, 19:25

Mijn kat at ook konijnenkarkas, dus dat moet jouw hondje ook wel aankunnen, lijkt me.
dancingdaydream
4-sterren

Berichtdoor dancingdaydream » Do 30 Sep 2010, 19:25

In principe zolang ze het weg kan krijgen kan je het geven. Ik heb hier een chihuahua van 3,7 KG. Zij eet nu Kippennek/vleugels, eendenvleugels en hele kwartel krijgt ze ook met gemak weg.
Ik zou alleen persoonlijk geen Kalkoennek geven, en de grote harde botten zoals geit/lam-ribben. Konijnenkarkas lijkt me wel te kunnen. Parelhoen heb ik laatst gezien, maar dat leek me gewoon veel te groot, maar denk dat ze het wel kunnen eten hoor :) Ik doe er alleen bijna een half jaar mee ;D
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Do 30 Sep 2010, 19:30

Lekker en goed te knagen volgens de katten eendenrug, -vleugel, parelhoen, patrijs, konijn [poten vinden ze een beetje hard, koppen knip ik in 2-en], kwartel, zalmgraat en natuurlijk kipdingen, hazenschouder is flink werken daar blijft ook wel s wat van over
Keus genoeg dus  ;)
Liz
3-sterren

Berichtdoor Liz » Do 30 Sep 2010, 19:43

Aaah, mooi om te weten. Morgen eens konijn proberen dan. Vis bliefde mevrouw niet >:( Dat krijgt ze deze week dus nog een keer voorgeschoteld ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”