kvv met extra barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kvv met extra barf

Berichtdoor Barfplaats

lolpugz
3-sterren

kvv met extra barf

Berichtdoor lolpugz » Za 25 Sep 2010, 22:44

Hallo

ik heb al heel wat zitten lezen over barf en combinatie barf en kvv en ik geloof dat ik eindelijk zoverben dat ik wat meer wil barfen. Ze zijn nu al kippennekjes en eendennekjes gewend, ook krijgen ze penslapjes en af en toe een visje tot nu toe sardien en makreel.
Heb nu wat probeersel besteld bij lupa namelijk zalmkoppen en eendenkarkassen om het een beetje uit te breiden

ik heb gelezen dat ik moet proberen om dieren te voeren die niet al in de kvv zitten en niet teveel orgaan. Op zich weet ik dus wel een btje de goede weg maar denk dat ik gewoon nog een bte bevestiging nodig heb of het echt de goede weg is die ik opga.

wat zouden bijvoorbeeld nog meer dingen kunnen zijn die ik langzaam aan kan introduceren/proberen om ongeveer op 50/50 barf/kvv te komen

moet ik nu trouwens ook al groentepurrees gaan introduceren aangezien ze nog grotendeels kvv krijgen?

wat ze voor extra;s krijgen aan barf trek ik wel van de kvv af trouwens anders groeien ze een btje hard ben ik bang  ;D

Khoop dat jullie me een btje kunnen helpen ga ook maar eens wat kijken naar de excellhulpen en misschien maar eens een menutje maken

Groetjes Carola
May Linn
5-sterren

Re: kvv met extra barf

Berichtdoor May Linn » Za 25 Sep 2010, 23:08

Zolang je meer dan de helft aan kvv geeft, kun je met Barf redelijk makkelijk afwisselen zonder echt menu.
Alleen even een beetje opletten dat je niet teveel bot geeft op 1 dag enzo.
Mocht je meer barf dan kvv gaan voeren, dan zou ik wel een menu-tje gaan maken.
Dan is het ook van belang welke kvv je voert, want in sommige kvv zit gewoon 15% orgaan.

Of je groentenprutjes wil gaan introduceren is aan jezelf, als je het wil proberen, gewoon doen  :)

Andere ideeën om te proberen zijn: allerlei soorten spiervlees, parelhoenkarkas, konijnkarkas/rug, runderstrot.
Eigenlijk alle spiervleessoorten, orgaansoorten, alleen bij het vleesbot zou ik nog even wat zachtere dingen geven.
Nog even geen haas, lam, geit of gans.
Pedro98
4-sterren

Berichtdoor Pedro98 » Ma 29 Nov 2010, 21:55

Ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe je het nu doet, zit er aan te denken om in het weekend barf te gaan geven. En wat ik dan moet gaan geven voor die twee dagen, wat ik zo begrijp maakt het weinig uit met dan 5 dagen kvv.

Maar ben wel erg benieuwd wat je nu voert.
lolpugz
3-sterren

Berichtdoor lolpugz » Di 30 Nov 2010, 10:37

ik voer nu aan mn ene mops gewoon kvv en krijgt er soms een kippennekkie bij en als tie geluk heeft een stukkie pens ofzo

de andere voer ik ongeveer 4 a 5 dagen barf. in het begin drie en heb toen wel gewoon de percentages aangehouden probeer ook zoveel mogelijk verschillende diersoorten te voeren en als je het twee dagen voert dan de diersoorten die niet in de kvv zitten

ik wilde eerst ook alleen het weekend maa al snel werden jet meer dagen  :biggrin2: dus ben benieuwd hoe jouw hondje het doet
Pedro98
4-sterren

Berichtdoor Pedro98 » Wo 01 Dec 2010, 19:41

Heb een beetje zitten lezen en als ik het goed begrijp kan om te beginnen met de karkassen van klein gevogelte zoals kip, parelhoen, kwartel, fazant , eend.
Hij eet al kippennek dus botjes weet hij al te verwerken, is het genoeg om in het weekend een van deze producten te gaan gebruiken of moet er dan nog wat bij. En neem aan dat het wel een beetje bevleesd moet zijn om voedingswaarden te geven.
Meike en Daisy
5-sterren

Berichtdoor Meike en Daisy » Do 02 Dec 2010, 09:25

[quote="Pedro98"]
Heb een beetje zitten lezen en als ik het goed begrijp kan om te beginnen met de karkassen van klein gevogelte zoals kip, parelhoen, kwartel, fazant , eend.
Hij eet al kippennek dus botjes weet hij al te verwerken, is het genoeg om in het weekend een van deze producten te gaan gebruiken of moet er dan nog wat bij. En neem aan dat het wel een beetje bevleesd moet zijn om voedingswaarden te geven.
[/quote]

Als het maar om 1 of 2 dagen gaat, is het prima om dan alleen vleesbot te geven. Als je straks eventueel meer dagen barf wilt geven, dan is het slim om je met de verhoudingen te gaan bezig houden.

Die je noemt zijn prima, maar ik geloof dat fazant vrij hard en scherp kan zijn, dus ik zou daar alleen nekken van nemen.

Zorg er inderdaad voor dat het goed bevleesd is, zeker als de hele maaltijd uit vleesbot bestaat. Het verschilt per hond hoeveel bot hij/zij aankan in één maaltijd. Als je teveel bot in één maaltijd heeft, kan je hondje problemen krijgen met ontlasting. Als de ontlasting erg hard, brokkelig en krijtachtig is en/of als je hond problemen heeft met ontlasten, dan geef je dus teveel bot in een maaltijd.

En zoals Lolpugs ook zei, het is een goed idee om diersoorten te kiezen die niet in de kvv zitten.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”