een beledigde hond

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

een beledigde hond

Berichtdoor Barfplaats

juniper
1-ster

een beledigde hond

Berichtdoor juniper » Vr 24 Sep 2010, 15:53

Hallo,
Ik heb een vraagje, ik heb een ridgeback van vier jaar. Ze is vorige week vrijdag over gegaan op vleesvoer, ze heeft kale plekken en heeft heel veel jeuk.
Nu heb ik van de persoon die mij carnibest levert gehoord dat ze ongeveer een pond per dag zou moeten eten.
Het feit is alleen dat Amber (zo heet ze) soms nog niet eens tot de helft komt.
Kan dit kwaad of is dit normaal voor honden die niet gewend zijn aan vleesvoer?
Als iemand hier iets over kan vertellen zou dat fijn zijn.

Groetjes en een poot van Hilde en Amber
Nynke
5-sterren

Re: een beledigde hond

Berichtdoor Nynke » Vr 24 Sep 2010, 17:17

ik denk dat je topic verplaatst gaat worden naar vragen/problemen barf  :) :)

Hoeveel weegt je hond? Ik zou het maar rustig een paar weken afwachten, desnoods eerst een dagje laten vasten  :) Geef je het wel op kamertemperatuur? Je kunt  er ook een scheutje kokend water over heen doen, even af laten koelen en dan geven  :) :)

Heb je enig idee waar die jeuk en kale plekken vandaan komen??
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 24 Sep 2010, 17:39

Mmmmm, meestal zijn ze in het begin beledigt in de zin van.....en waar is de rest :biggrin2:

Een hoeveelheidsadvies is leuk, maar niet meer dan een richtlijn. Ik zou even wat minder geven en aanzien hoe ze het erop doet. Of anders, als je echt denkt dat het veel te weinig is de maaltijd eventueel tijdelijk verdelen over twee giften.
juniper
1-ster

Berichtdoor juniper » Vr 24 Sep 2010, 19:11

Hoi,
Allereerst thanks voor de snelle reactie.
De jeuk van haar is ontstaan nadat ze een darminfectie heeft gehad als pup. Een week of vier geleden heb ik de schrik van mijn leven gehad omdat ze 's nachts aan de diaree is gegaan en alleen maar bloed poepte. Ze heeft wederom antibiotica gehad en ze mocht alleen kip en rijst (gewoon vers gekookt in een pannetje) in de twee weken dat ze alleen dat kreeg verdwenen haar kale plekken en krabde ze een stuk minder. Bij mij ging er toen een lampje branden en ben ik gaan zoeken naar versvlees voeding.
En op de vraag hoe zwaar is Amber, Amber is een kleintje voor een ridgback en weeg een kilo of 27.

groetjes Hilde
dancingdaydream
4-sterren

Berichtdoor dancingdaydream » Za 25 Sep 2010, 12:34

2% van 27KG is 540 gram, dus een pond komt goed in de richting.
Het kan inderdaad zijn dat ze gewoon nog moet wennen. Zou eens proberen het in kleinere porties verspreid over de dag (2-3 keer) te verdelen, als dat goed gaat gewoon de voedertijden dichter naar elkaar toebrengen, tot je uiteindelijk in 1 of 2 keer kan voeren :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”