Help: ik zie door de bomen het bos niet meer...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Kiba

Berichtdoor Kiba » Wo 08 Sep 2010, 11:14

Hallo allemaal,

Weer schakel ik even jullie hulp in want zoals ik in de titel al schreef ik zie door de bomen het bos niet meer. Kiba heeft flinke spondylose op z'n L-S overgang en verder 'gewone' artrose.
Nu met het koude en natte weer merk ik aan alles dat hij weer last heeft. Maar ik weet niet meer wat ik hem moet geven. Nu geef ik extra visolie en wat echinaforce (dat is meer omdat hij nu wat minder in z'n vel zit, kleine wondjes etc).

Wat kan ik het beste erbij geven? Glucosamine, Groenlipmossel, Corta RX, Puur Spondy, Spier Support of ....?

Alvast heel erg bedankt!
Kiba

Re: Help: ik zie door de bomen het bos niet meer...

Berichtdoor Kiba » Wo 08 Sep 2010, 11:20

Hij loopt dus slecht dus moet zijn kraakbeen soepel blijven daarvoor zou ik dan Glucosamine kunnen geven, zijn gewrichten moeten ook soepel blijven dus daarvoor visolie? En om dat te ondersteunen iets extra's voor zijn spieren?

Denk ik dan goed?
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Wo 08 Sep 2010, 14:43

Geef je ook pijnstillers?

Glucosaminecomplex (corta rx), een goede visolie (hier doils) en spiersupport werkt hier als combi voor de rugpatient erg goed.
Ze loopt bijna nooit meer mank en ik vindt haar beter in haar vel zitten nu.
Op dagen dat ze wat meer doet of dat ik zie dat pijn heeft, krijgt ze wel pijnstillers.
Gelukkig kan ik dat haar nu beperkt geven, maar als het nodig is is het nodig vindt ik.

Miss eens kijken naar wat info over hydro-therapie om zijn spieren te helpen aansterken.
Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar hoor wel goede verhalen.
lola woef
3-sterren

Berichtdoor lola woef » Wo 08 Sep 2010, 20:05

bij mijn hond werkt corta rx in combinatie met doils joint erg goed plus af en toe een pijnstiller
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 08 Sep 2010, 20:43

Kiba schreef:Hallo allemaal,

Weer schakel ik even jullie hulp in want zoals ik in de titel al schreef ik zie door de bomen het bos niet meer. Kiba heeft flinke spondylose op z'n L-S overgang en verder 'gewone' artrose.
Nu met het koude en natte weer merk ik aan alles dat hij weer last heeft. Maar ik weet niet meer wat ik hem moet geven. Nu geef ik extra visolie en wat echinaforce (dat is meer omdat hij nu wat minder in z'n vel zit, kleine wondjes etc).

Wat kan ik het beste erbij geven? Glucosamine, Groenlipmossel, Corta RX, Puur Spondy, Spier Support of ....?

Alvast heel erg bedankt!

Ik zou Puur Spondy geven. Zouden zijn achterpootspieren slapper worden, kun je Spier Support erbij gaan geven. Glucosamine heb ik weinig goede ervaring mee, met deze klacht. Ik ontkom/ontkwam ook niet aan pijnstilling trouwens....
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”