Buurkatje (update)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Buurkatje (update)

Berichtdoor Barfplaats

Migudu

Buurkatje (update)

Berichtdoor Migudu » Ma 06 Sep 2010, 13:59

Ik ben vanochtend bij mijn buurvrouw geweest, die heeft een jong katje.
Veel te jong, maar goed.
Ik heb het beestje een paar keer geaaid, en nu komt ze net terug van de da en het poesje heeft schimmel.
Moet ik nu meteen mijn hele huis desinfecteren, of is het goed genoeg als ik mijn handen stevig was?

Groetjes,
Gerda
Laatst gewijzigd door Migudu op Za 11 Sep 2010, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
koekje
Moderator

Re: Buurkatje

Berichtdoor koekje » Ma 06 Sep 2010, 14:15

oei!
ik zou alles even ontsmetten eigenlijk, zeker omdat je zelf ook katten hebt. dus schoenen en kleren gelijk in de was (ik dacht dat bij 60 graden de schimmels wel dood zijn) en zelf ook onder de douche gaan en met iets stevigs soppen. als je een stoomreiniger hebt, deze graag even gebruiken, ook op je jas en schoenen.
schimmels worden overgebracht dmv sporen en die zitten in haar huis en jij hebt er vast een paar van meegenomen.

en ik wil niet lullig doen, maar morgen als je hier je bestelling af komt halen, graag andere schoenen en jas ook aan (ik neem aan dat je sowieso iedere dag schone kleren aandoet)  :-[
niemand kan een schimmelinfectie gebruiken, maar ik ook niet. ik ben fysiek niet in staan mn hele huis meerdere keren per week voor langere periode te ontsmetten en mn katten te wassen. en meneer koekje is er morgen en zijn oude kat overleefd een dergelijke anti-schimmel behandeling mss niet.

de komende weken jezelf en je katten en hondje heel goed op rare plekjes controleren. en bij twijfel acuut naar de DA of HA.
Migudu

Re: Buurkatje

Berichtdoor Migudu » Ma 06 Sep 2010, 14:22

koekje schreef:oei!
ik zou alles even ontsmetten eigenlijk, zeker omdat je zelf ook katten hebt. dus schoenen en kleren gelijk in de was (ik dacht dat bij 60 graden de schimmels wel dood zijn) en zelf ook onder de douche gaan en met iets stevigs soppen. als je een stoomreiniger hebt, deze graag even gebruiken, ook op je jas en schoenen.
schimmels worden overgebracht dmv sporen en die zitten in haar huis en jij hebt er vast een paar van meegenomen.

en ik wil niet lullig doen, maar morgen als je hier je bestelling af komt halen, graag andere schoenen en jas ook aan (ik neem aan dat je sowieso iedere dag schone kleren aandoet)  :-[
niemand kan een schimmelinfectie gebruiken, maar ik ook niet. ik ben fysiek niet in staan mn hele huis meerdere keren per week voor langere periode te ontsmetten en mn katten te wassen. en meneer koekje is er morgen en zijn oude kat overleefd een dergelijke anti-schimmel behandeling mss niet.

de komende weken jezelf en je katten en hondje heel goed op rare plekjes controleren. en bij twijfel acuut naar de DA of HA.

Komt voor de bakker hoor!!
Heb mijn kleren al in de was en pak nu de stoomreiniger.
Het katje heeft 1 plekje aan de rand van zijn oor..verder niets...

Groetjes,
Gerda
Migudu

Re: Buurkatje (update)

Berichtdoor Migudu » Za 11 Sep 2010, 13:49

Vals alarm, gelukkig.
Geen schimmel maar een "gewoon" wondje.

Lekker..zo'n schoon huis... ;D ;D

Groetjes,
Gerda
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Za 11 Sep 2010, 14:04

pfoe, gelukkig!

Was jij door mijn paniek gelijk iedere dag je huis gaan steriliseren?  :-[
Ik heb op een kattenforum gelezen wat schimmel inhoudt, vooral qua consequenties. Ik werd er echt niet vrolijk van en vond het een acuut schrikbeeld. Helemaal het katten wassen en iedere cm3 te moeten schrobben met anti-schimmel spul.
Migudu

Berichtdoor Migudu » Za 11 Sep 2010, 14:07

Nee, ik heb mijn huis niet gesteriliseerd, wel meteen goed gesopt en kleding gewassen.
Schoenen gestoomreinigd en mezelf gereinigd. En meer kun je ook even niet doen.

Het is niet dodelijk, wel vervelend.

Groetjes,
Gerda
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”