tea tree oil

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

tea tree oil

Berichtdoor Barfplaats

Jimu
1-ster

tea tree oil

Berichtdoor Jimu » Do 02 Sep 2010, 17:54

Hallo!!
Mijn hond heeft een lelijk hang wratje aan haar lip. De da kan deze wel verwijderen als ze een keer onder narcose moet, maar vind het nou ook weer niet zo noodzakelijk.
Nou had ik ergens gelezen dat eventueel tea tree oil wel wil helpen, maar wat wil nu het geval als ik het erop doe, door de sterke geur begint ze erg te slikken en haar bek te likken en zo likt ze dus ook de tea tree oil op en van het wratje af.
Kan dit kwaad? Zo helpt het niet ben ik bang omdat het niet echt kan intrekken. Iemand een idee of tip of ervaring?

Groetjes Sabine
Laatst gewijzigd door Jimu op Do 02 Sep 2010, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Jimu
1-ster

Re: wratje tea tree oil

Berichtdoor Jimu » Do 02 Sep 2010, 18:01

Ik schrik toch even van wat ik zoal lees van de tea tree oil op internet  :o Beetje spijt dat ik het gekocht heb. Maar zie dat ik hem wel voor andere dingen, zoals wondjes kan gaan gebruiken mocht het nodig zijn. normaal gebruik ik daar eigenlijk calendula voor. Ik kijk nog wel even wat ik er mee doe, beetje bang geworden eerlijk gezegd. Zal er wel voorzichtig mee zijn of toch maar gewoon laten staan  :-\ wil in ieder geval geen risico nemen.
Laatst gewijzigd door Jimu op Do 02 Sep 2010, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
SandRRa
5-sterren

Re: tea tree oil

Berichtdoor SandRRa » Do 02 Sep 2010, 18:33

Voor wratjes gebruikte ik Thuja D6 druppels van Dr Vogel.
evenstar
5-sterren

Berichtdoor evenstar » Vr 03 Sep 2010, 06:39

Ik geef ook Thuja D6 en bindt het wratje af met zo'n klein beugel elastiekje naar een paar dagen valt het er zo van af.
Wat betreft tea tree olie mensen onderschatten deze olie bv dat hij dodelijk kan zijn voor katten.
signmodel
5-sterren

Berichtdoor signmodel » Vr 03 Sep 2010, 17:29

hoe oud is je hond? en wat voor ras?
wratjes komen namelijk regelmatig voor bij jongere honden verdwijnen vanzelf weer. niks aan doen, behalve uitkijken want ze zijn besmettelijk voor andere.
Jimu
1-ster

Berichtdoor Jimu » Vr 03 Sep 2010, 18:21

signmodel schreef:hoe oud is je hond? en wat voor ras?
wratjes komen namelijk regelmatig voor bij jongere honden verdwijnen vanzelf weer. niks aan doen, behalve uitkijken want ze zijn besmettelijk voor andere.

Hoi hoi,
Het gaat om een labradorteefje van 6 jaar.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”