Een paar dagen zelf samenstellen

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Vr 05 Nov 2004, 15:44

Ik geef Wandor en Yindra allebei Duck compleet. Ze krijgen tegenwoordig wel eens een kuiken, een lamsrib of iets wat ik over heb, maar ik wil wel graag 1 of 2 dagen zelf samenstellen (in het weekend).

Heeft iemand ideeen voor me? Ik kan niet aan veel dingen komen hier in de buurt, geen kippennekken etc. Ik zou wel hele kippen kunnen halen in de supermarkt oid, of konijn.
Nitus
5-sterren

Re:Een paar dagen zelf samenstellen

Berichtdoor Nitus » Vr 05 Nov 2004, 16:25

Dan zou ik eerst aan konijn proberen te komen, want in Duck zit al kip. Of lamsribben met veel vlees eraan aangevuld met wat groente- of fruitmix en een ei. Sardientjes met hüttenkäse en een groentemix.
Een grote lap pens.. maarja, het is misschien ook wel eens leuk om te zien wat ze met een hele (of halve) kip doen ;).
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Vr 05 Nov 2004, 18:39

Dat vind ik ook, daarom heb ik net een hele kip gekocht. Daar geef ik ze morgen ieder de helft van. Lijkt me leuk om te zien, net als met de lamsribben, dat is ook zo'n geweldig gezicht! Helaas hadden ze dit keer geen konijn, vorige keer wel.

Ik heb verschillende varianten van duck, de ene keer neem ik pens, de andere keer uitmuntend of kip/lever.

Ik ben net bij een visboer geweest, die had helemaal geen hele vissen, alleen maar gefileerde of gerookte. Dus ik zoek nog even verder.

Ik heb wel lamsribben met veel vlees. Moet groente nou altijd gepureerd worden, volgens mij wel he?
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Za 06 Nov 2004, 09:24

Ja, of kort gekookt kan volgens mij ook, maar dan heb je meer verlies van vitamines.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 06 Nov 2004, 16:14

Ik heb nu ook vis gekocht. Sardienen hadden ze niet, die wilde ik eigenlijk. Ik heb 1 kabeljauw gekocht, om te proberen. Deze kostte 6,- per kg en ik heb 2 steenwijting (dacht ik) en deze was maar 5,- per 3 kg. Daar heb ik niet meer van gehaald, ik wist eigenlijk niet of dit goed te eten is voor honden (en voor mensen ook, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord).

Die kabeljauw was groot joh! Ik wist niet dat die beesten zo groot waren (bijna 2 kg!). Daarom heb ik er 1 genomen, die doe ik dan door de helft.

Maar goed, ze krijgen eerst vanavond ieders een halve kip, de vis geef ik denk ik volgende weekl.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 06 Nov 2004, 19:58

Wandor en Yindra hebben ieders vanavond een halve kip gehad. Ik had de vleugels wel ingeknipt met een snoeischaar.

Ze vonden het super! Het laatste stukje van het pootje heb ik even vastgehouden voor wandor, ik was bang dat hij die in 1 keer zou doorslikken, maar hij kauwde rustig verder, hij kraakte gewoon alle botjes, dus dat ging hartstikke goed. Bij yindra ook, die kauwde ook goed. We zijn allemaal heel tevreden! Het was een heel geslaagde maaltijd.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Za 06 Nov 2004, 20:00

[quote="Evelyn"]
Wandor en Yindra hebben ieders vanavond een halve kip gehad. Ik had de vleugels wel ingeknipt met een snoeischaar.

Ze vonden het super! Het laatste stukje van het pootje heb ik even vastgehouden voor wandor, ik was bang dat hij die in 1 keer zou doorslikken, maar hij kauwde rustig verder, hij kraakte gewoon alle botjes, dus dat ging hartstikke goed. Bij yindra ook, die kauwde ook goed. We zijn allemaal heel tevreden! Het was een heel geslaagde maaltijd.
[/quote]
Dat was dus echt genieten om die twee zo te zien smikkelen he.
Jammer dat je geen foto's hebt ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 07 Nov 2004, 09:59

Klinkt goed! Ik zou qua vis eerst een beetje vis proberen. En als ze het niet lekker vinden; even mengen met wat anders.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Zo 07 Nov 2004, 18:29

Wandor lust sowieso wel vis, hij heeft al een aantal keer haring gehad, maar dan schoongemaakte, zonder kop of graten.

Ik heb wel foto's gemaakt van het eten van de kip! Ze staan alleen nog niet op mijn computer, maar ik zal ze hier nog neerzetten hoor! Ik maak van elk "nieuw" voedsel dat ze krijgen foto's. Zo leuk om te zien hoe ze ontdekken hoe ze het moeten eten en hoe lekker het is!
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Zo 07 Nov 2004, 19:24

Afbeelding

Afbeelding

Wandor en Yindra met hun halve kip ;D
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Zo 07 Nov 2004, 19:38

8) Gaaf hè, wolven in je eigen achtertuin ;) ;D.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Zo 07 Nov 2004, 21:15

Ja, vooral het kraken van de botten, dat maakt het helemaal af ;D
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Zo 07 Nov 2004, 21:41

Stuur ik net deze foto's per email naar mijn schoonzus en haar vriend, krijg ik een mailtje terug:
" weet je wel dat kippenbotten ontzettend gevaarlijk zijn voor honden?"

Denken ze nou echt dat ik mijn honden iets geef dat gevaarlijk is? Pfffff ::)
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 07 Nov 2004, 21:45

De foto's van jouw kipverslinderende honden zijn prachtig! :D
Dat fabeltje over de kippenbotten geldt alleen als ze gekookt zijn maar dat weten de mensen niet...vandaar.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Zo 07 Nov 2004, 21:55

[quote="Truus"]
De foto's van jouw kipverslinderende honden zijn prachtig! :D

[/quote]

Dank je! Wat een schatjes he?!!

[quote="Truus"]

Dat fabeltje over de kippenbotten geldt alleen als ze gekookt zijn maar dat weten de mensen niet...vandaar.

[/quote]

Ik heb ze daarover meteen ingelicht hoor ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”