Hoe mijn honden verantwoord te voeren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

King Shepherd
1-ster

Berichtdoor King Shepherd » Wo 01 Sep 2010, 11:07

Hallo allemaal,

Laat ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Gemma en wij hebben 4 honden. Te weten 2 Zwarte Duitse Herders ( 10 en 7 jaar oud) en 2 King Shepherds ( 1 en 1,5 jaar oud). Sinds kort ben ik overgestapt naar het voeren van vers vlees uit de diepvries. De reden dat ik ben overgestapt is dat de King Shepherds de brokken absoluut niet lusten.
Ik probeer zo goed mogelijk de juiste samenstelling te maken van: bot, vlees, spier, vis en groenten. Toch blijft het moeilijk. De vis bijvoorbeeld wordt door de King Shepherds niet echt goed gegeten. Is hier een alternatief voor en zo ja wat dan. Wel heb ik begrepen dat de ontlasting een hoop kan vertellen over het feit of ze voldoende van alles binnen krijgen.

Gemma
May Linn
5-sterren

Re: Hoe mijn honden verantwoord te voeren

Berichtdoor May Linn » Wo 01 Sep 2010, 11:18

Hoi Gemma, welkom hier!

Ik ben erg benieuwd wat een king shepard is, klinkt als een mooie hond  :) heb je ook foto's?

Over je menu. Ontlasting zegt niet alles, dat zegt meer ofdat wat de hond die dag gegeten heeft aardig in verhouding is.
Zegt weinig over of je genoeg diersoorten voert en of je menu verder aardig klopt.
Wel is het zo dat de percentages een beetje naar eigen inzicht ingevuld mogen worden en waar jou honden het er goed op doen.
Een goed menu in mijn ogen bestaat uit minimaal 4-5 diersoorten en tussen deze percentages:
40-50% vleesbot
0-15% groente
15-20% orgaan (helft pens, de rest zowiezo lever, nier en hart + evt overige organen.)
45-15% spiervlees

Valt je menu tussen deze percentages en is de ontlasting dagelijks niet te hard en niet te zacht, dan voer een goed menu voor jou honden.

Ipv van vis kun je ook visolie(capsules) erbij geven aan de honden. Of je kunt bv de vis eens wat aanbakken, of even een uurtje in de droger of oven op een lage tempratuur (50-60graden) of even laten marineren samen met pens.
Soms lusten honden de vis dan wel.
TMG1961
5-sterren

Berichtdoor TMG1961 » Wo 01 Sep 2010, 11:19

Welkom
Ike
5-sterren

Berichtdoor Ike » Wo 01 Sep 2010, 13:48

Welkom op barfplaats Gemma, wat een prachtige honden die King Shepherds  :smitten:
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Wo 01 Sep 2010, 14:01

Welkom.. Heb google even zn werk laten doen.. Idd prachtige honden!
King Shepherd
1-ster

Berichtdoor King Shepherd » Wo 01 Sep 2010, 19:56

Bedankt allemaal voor het vriendelijke onthaal en de goede tips. Ben nog een leek en hoop mede via jullie te leren. Ik zal een foto van mijn King Shepherds plaatsen. Mensen die ze al op internet hebben bekeken, bedankt voor jullie compliment. Het is een heerlijk gevoel om met andere over het eten van je honden te kunnen praten. Ben altijd bang dat ik het verkeerd doe.
Wat hebben jullie ook allemaal geweldige honden. Ik ben inmiddels weldegelijk overtuigd dat deze voeding beduidend beter is voor een hond. Hoe kan het anders dat jullie honden er allemaal zo goed uit zien. Super. :)
HannekeKjell
5-sterren

Berichtdoor HannekeKjell » Wo 01 Sep 2010, 21:08

Welkom op Barfplaats  :)
Ook ik ben aan het googlen geslagen, want ik had echt nog nooit van een King Shepherd gehoord, maar ik vind ze prachtig!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”