hongerige gesteriliseerde dame

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Zo 22 Aug 2010, 20:53

Saar is een paar maanden geleden gesteriliseerd. Haar beweeg patroon is hetzelfde gebleven en toch kwam ze aan. Ik  ben dus gaan minderen met eten en lekkers tussen door, nu is ze wel wat afgevallen maar ze krijgt ook maar heel weinig eten.
Ze weegt 11,5 kg en ze krijgt nu zo'n 200gr kvv per dag.  Ze was altijd al hongerig maar nu is dat helemaal erg.

De tussendoortjes zijn gezond, gedroogde kip of pensstaafjes, maar heel af en toe een hondenkoekje.
Wat kan ik doen om haar een meer voldaan gevoel te geven?

Edi:t Oeps :-[  modjes dit moet naar vragen en problemen kvv.
Laatst gewijzigd door M@rina op Zo 22 Aug 2010, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Nynke
5-sterren

Re: hongerige gesteriliseerde dame

Berichtdoor Nynke » Zo 22 Aug 2010, 20:58

voer je alleen kvv??  Dan zou ik proberen wat beginnersspullen barf toe te voegen en dan natuurlijk de kvv verminderen  :) door het moeite te moeten doen voor het eten, botten kauwen e.d. zal Saar waarschijnlijk wel wat verzadigder raken  :) :)
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Zo 22 Aug 2010, 21:43

Ik zou wat barf-dingetjes toevoegen of geheel gaan barfen.
Maar dat je moet je wel willen.

Wat je evt ook kan doen is haar eten in een kong stoppen, dat geeft een hond vaak al veel meer voldoening omdat het niet hap-slik-weg is.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Zo 22 Aug 2010, 22:07

Ze krijgt al kippen- en eendennekjes, zalm, eitje, yoghurt sardientje of halve panharing... maar niet iedere dag.

Helemaal barfen .... nee, dat ga ik niet doen.

De kong is geen succes, mevrouw likt er wat aan en daarna laat ze hem liggen, hoe gek ze ook is op haar eten... zoveel moeite doet ze er niet voor.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Zo 22 Aug 2010, 22:15

Ik loste het op door meer groenten te geven. Daar worden ze niet dikker van, maar het vult wel hun maagjes.

groetjes van Hanna.
Bien
5-sterren

Berichtdoor Bien » Zo 22 Aug 2010, 22:17

gedroogde runderkophuid, is een snack waar ze behoorlijke kauw aan hebben, hier vallen ze na het knabbelen meestal tevreden in slaap.... ideetje?
TMG1961
5-sterren

Berichtdoor TMG1961 » Zo 22 Aug 2010, 22:55

Bien schreef:gedroogde runderkophuid, is een snack waar ze behoorlijke kauw aan hebben, hier vallen ze na het knabbelen meestal tevreden in slaap.... ideetje?

Hie Pixie ook, na een 30-45 minuten gaat juffie lekker slapen
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 23 Aug 2010, 10:23

Sperziebonen uit blik bevatten altijd nog zo'n 30 kcal per ons dus als je daar hele blikken van voert krijgt je hond echt nog wel extra calorieen binnen. Bovendien zit er aardig wat zout in en vaak ook nog suiker, allemaal helemaal niet gezond voor je hond. Je kunt beter zelf bladgroente malen en voeren, spinazie en sla bevatten veel minder cal.
Overigens, als de kong te veel moeite is valt het dus met die geeuwhonger nog best mee denk ik zo.
Ik zou gewoon wat leuke dingen met haar gaan doen als ze zanikt om eten. En dat hondenkoekje weglaten, koolhdyraten zetten makkelijk aan.
Bien
5-sterren

Berichtdoor Bien » Ma 23 Aug 2010, 10:24

TMG1961 schreef:Hie Pixie ook, na een 30-45 minuten gaat juffie lekker slapen

dan hebben de baasjes ook ff rust van de drukte makers ;-)
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Ma 23 Aug 2010, 11:20

Mevroi Kruim schreef:Sperziebonen uit blik bevatten altijd nog zo'n 30 kcal per ons dus als je daar hele blikken van voert krijgt je hond echt nog wel extra calorieen binnen. Bovendien zit er aardig wat zout in en vaak ook nog suiker, allemaal helemaal niet gezond voor je hond. Je kunt beter zelf bladgroente malen en voeren, spinazie en sla bevatten veel minder cal.
Overigens, als de kong te veel moeite is valt het dus met die geeuwhonger nog best mee denk ik zo.
Ik zou gewoon wat leuke dingen met haar gaan doen als ze zanikt om eten. En dat hondenkoekje weglaten, koolhdyraten zetten makkelijk aan.

Ze zanikt niet om eten, behalve als ze weet dat het klaar staat, ze valt aan op haar eten alsof ze uitgehongerd is, anders dan voor de sterilsatie. En ik vind 200 gr ook wel erg weinig voor een hondje van 11,5 kg.

Ik geef haar een paar keer per week groenterestjes van wat wij eten, bloemkool, worteltjes, brocolli, andijvie, doperwtjes, etc. misschien 50 gram per dag? zou ik dat wat op kunnen voeren?
Hondenkoekjes krijgt ze misschien 2 per dag en de kong heeft ze nooit begrepen. Ze blijft er aan likken en na verloop van tijd geeft ze het op.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Ma 23 Aug 2010, 20:15

200 gr is helemaal niet weinig voor een hondje van 11 kg. Lijkt me heel prima. Zonder extra's. Als je extra's geeft die er af trekken.

Gekookte groenten zet aan, dus dat is geen goed idee. Rauwe groenten mag altijd, dat vult maar zet niet aan.
En je kunt overwegen om 1x per dag te gaan voeren as ze heel hongerig is. Maar zo te horen is ze niet zo hongerig. Dan zit het meer tussen jouw oren dat ze weinig krijgt. 2% van haar lichaamsgewicht is prima.
choopy
5-sterren

Berichtdoor choopy » Ma 23 Aug 2010, 20:30

Hier een gecastreerde reu van bijna 20 kg die ook maar 200 gram per dag krijgt. Maar ook al krijgt ie een kilo, hij blijft nog jatten en om eten zeuren..
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Ma 23 Aug 2010, 20:43

Als ze geen moeite wil doen om een kong leeg te halen lijkt het me dat ze nog ruim voldoende krijgt :biggrin2:

Eten wat aanvullen met komkommer stukjes en wat gemalen groeten wil nog wel eens helpen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 24 Aug 2010, 09:25

Als ze haar Kong teveel moeite vindt, heeft ze geen geeuw honger, lijkt me. En mij lijkt 200 gram genoeg. Ik zou inderdaad wel 1 keer per dag gaan voeren en eventueel aan vullen met wat rauwe, gepureerde groenten.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Di 24 Aug 2010, 22:37

Okay! Bedankt allemaal kan weer even verder met juffie
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”