menu voor zwakkere nieren willen jullie kijken of ik het goed doe?

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
viperenoscar
2-sterren

menu voor zwakkere nieren willen jullie kijken of ik het goed doe?

Berichtdoor viperenoscar » Zo 22 Aug 2010, 13:44

Hallo dit is mijn menu voor viper, een sheltie van 8,5 jaar die in het verleden wat nierklachten heeft gehad.
Daarom heb ik het nierdieet aangehouden. Wanneer ik het vlees heb ingekocht maak ik al kleine porties zodat hij elke dag vrijwel hetzelfde krijgt
45 g groenten mix
8 g schapenvet / olijfolie/ visolie
40 g vlees: paard en rund
40 g lams pens
8 g hart/lever/nier mix van een kip (dit is wel weinig)
een beetje volle yohurt of een rauweitje (eitje maar 1 x in de week ivm fosfor van het eigeel)
dan geef ik ook vaker wat extra witte rijst erbij
als vleesbot wil ik nu beginnen met halve kipnekken die ik wel al geplet heb. Ik begin met halve kipnekken omdat hij heel snel te harde ontlasting krijgt van vleesbot (is hiervoor pas naar de dierenarts gegaan omdat hij een verstopping had)

Alvast bedankt!
Lizzy
Moderator

Re: menu voor zwakkere nieren willen jullie kijken of ik het goed doe?

Berichtdoor Lizzy » Zo 22 Aug 2010, 14:16

Maar waarom houd je het nierdieet aan, als ik vragen mag? Want wanneer er niet iets loos is, op dit moment, is een nierdieet in mijn ogen helemaal niet zo gezond. Er is wel behoorlijk wat te lezen (vooral Engelstalige literatuur, die ik ook wel op moet zoeken hoor en mogelijk hulp van Dorothea nodig heb) dat bijv. een eiwitbeperkt dieet zelfs ongezond is, voor honden waarbij de nieren niet echt slecht zijn.

Qua percentages zit je op:

32% groenten, 5,5% vet, 28% spiervlees, 28% pens, 5,5% orgaan?
mandje
1-ster

Re: menu voor zwakkere nieren willen jullie kijken of ik het goed doe?

Berichtdoor mandje » Vr 12 Nov 2010, 19:34

Volgens mij helemaal prima. Maar let wel op of de hoeveelheid samen gaat met het gewicht van het hondje.Succes
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”