Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hubbabubba
#1722923
Jullie zullen wel gek worden onderhand van mij haha, maar ik ben alles nu echt aan het doorspitten en soms heb ik dan vragen wat ik tegen kom.

Mijn stabij pup van nu 14 weken krijgt al vanaf dat ze 10 weken is 2 keer per dag een maaltijd (Carnibest c.q. Smuldier) ik kwam echter onder het lezen de volgende richtlijn tegen:

Tot 3 maanden: 4 keer per dag.
Tot 6 maanden 3 keer per dag.
Tot 12 maanden 2 keer per dag.

Is het erg dat ze maar 2 keer per dag eten krijgt en moet ik nu weer naar 3 keer of kan ik het zo laten??
Door TMG1961
#1723216
Pixie krijgt vanaf 5,5 maand 2 maal per dag KVV en Barf. Daarvoor kreeg ze vanaf 3 maanden 3 keer per dag.  Zou je pup zeker tot een maand of 5,5 - 6 drie keer per dag geven.
Door Nyncke
#1723249
Barrik, friese stabij kwam als pup, met een krap half jaar wilde ik eigenlijk al 1x per dag gaan voeren, had nl het idee dat hij de godsganze dag honger had. Eerst op advies van de stabijtjes forum niet gedaan, later door mijn gevoel toch wel, was een goede stap.
Mijn da had bij Cadiz mijn newf ( toen pup ) al gezegd, je kunt best 1x per dag voeren, gebeurd in de natuur ook.

Kijk goed naar je hond en volg je gevoel.
Door Nadia
#1723256
ik vind een pup van 14 weken 2 keer per dag voeren echt TE weinig  :-\
Ik voerde toen 4 keer per dag.. Hondjes hebben maar een heeel klein maagje dan he..

Daarnaast zegt meneer Billinghurst ook. Dat pupjes altijd 'hongerig' gelaten moeten worden (wat een zin  :-X) Zodat ze niet gaan mutsen met eten.. Heeft hier goed geholpen.. heb een kliko ;)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1723300
vind voor 14 weken 2 keer op een dag eten ook veeel te weing  :o :o
zelf zou ik  tot 6 maanden 4x voeren , is belangrijk dat een opgroeiende pup genoeg voedingsstoffen binnen krijgt .
aangezien een pup niet zo veel tegelijk op kan nemen (maaginhoud) moet deze meerdere malen per dag gevoed worden .
hierdoor zijn de mogelijkheden op tekorten kleiner zodat de hond op latere leeftijd geen/mindere gebreken oplevert
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1723301
Met 14 weken zou ik ook nog 3x aanhouden. De portie's worden ook snel te groot als je 2x voert bij zo'n jonge hond.
Een keer per ongeluk overslaan kan geen kwaad, maar ik zou wel proberen 3 maaltijden per dag te voeren.
Door BubbaBling
#1723461
BubbaBling schreef: Ik gaf na een maand of 4 geloof ik ook al 2 keer per dag eten.
Kon prima hier  ;)
Het was na 6 maand, niet 4 maand  :-\  ;D
4 maand dat ik ze eten gaf, ze komen pas als ze 8 / 9 weken zijn natuurlijk  :biggrin2:
Ja tot een half jaar zou ik op zn minst 3 keer eten geven.
Na een half jaar gaf ik 2 keer per dag en dat krijgen ze nog steeds.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door