eliminatie dieet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

eliminatie dieet

Berichtdoor Barfplaats

suzanne 1
5-sterren

eliminatie dieet

Berichtdoor suzanne 1 » Ma 09 Aug 2010, 15:50

De hond van mijn vriend heeft continu gigantische jeuk en hotspots op haar rug. We hebben al vetaderm van de da gekregen en hier gaan de plekken wel weg, maar een dag later zit er ergens anders weer een hotspot.
Nu dacht ik dat het misschien wel van het voer kan komen, dat ze ergens allergisch voor is.
Ze krijgt nu smuldier vlees compleet en smuldier pens compleet.

Ik heb vorige week een barf menutje voor haar in elkaar geflanst met alles wat niet in  de smuldier zit. Ze krijgt 4 diersoorten, hert, eend, konijn en paard en lamsorganen. Alleen nu las ik dat ze in de smuldier ook schapenvet doen. Nu kan ze dus alsnog allergisch zijn voor lam dus denk ik maar geen lamsorgaan meer.

Kan het voor de rest wel. Dus met die 4 diersoorten elimineren? Die heeft ze alle 4 nog nooit gehad en voer ik toch compleet.
Of is het beter dat ik maar 1 diersoort 6 weken voer? Zo ja, weet iemand een leverancier met struisvogelvlees, orgaan etc.
**Jolanda**
5-sterren

Re: eliminatie dieet

Berichtdoor **Jolanda** » Ma 09 Aug 2010, 16:55

Het is indd de bedoeling dat je 6 weken lang 1 diersoort voerd, dan pas kun je uitsluiten dat de hond niet op dat diersoort allergisch reageerd.
Als het na die 6 weken goed gaat voeg je een ander diersoort toe, dan na 6weken weer een diersoort erbij en zo verder.

Maar euh..zitten er geen granen in de smuldier? Volgens mij wel en daarom zou ik zeggen; geef eerst kvv zonder granen (dus ook zonder rijst) of even 6weken barfen (gewoon normaal zonder rekening te houden met diersoorten) als het dan nog altijd niet beter gaat, kun je gaan elimineren ;)
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 09 Aug 2010, 17:08

Ik zou het zo doen als Jol: gewoon 6 weken barfen en niet te druk maken over diersoorten maar zorgen dat er geen piezeltje graan meer binnenkomt. Dus ook geen snoepjes, lekkertje bij de koffie, snoepje van die aardige buurvrouw etc. Echt alleen maar barf zonder graan. Lost dat niks op dan alsnog 6 weken een nog niet gegeten diersoort.
Hou dus bij het barfen wel minstens 1 diersoort achter de hand, ga bv voor 3 soorten voor die 6 weken, dan heb je daarna nog keus.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”