Diarree van Glucosamine?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor Barfplaats

Lizzy
Moderator
Berichten: 55298
Lid geworden op: Ma 24 Mar 2003, 19:28
Contact:

Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor Lizzy » Zo 31 Okt 2004, 10:58

Ik heb Brutus glucosamine tabletten (van De Tuinen 500mg Glucosamine en 400mg Chondroitine) gegeven en hij krijgt er dunne ontlasting van!

Herkent iemand dit? Hoe los ik dit op? Kan het merk-afhankelijk zijn? Een halve pil geven lijkt me vrij zinloos omdat de dosering dan wel erg laag wordt, niet?
Gebruikersavatar
K@rin
5-sterren
Berichten: 2045
Lid geworden op: Do 16 Okt 2003, 13:51
Locatie: ergens op het randje van de Achterhoek
Contact:

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor K@rin » Zo 31 Okt 2004, 11:34

Misschien toeval ??
Er heerst van alles onder de honden op dit moment .....
Ik heb er nooit last van gehad bij mijn honden ....

Als het toch door de tabletten komt, kun je misschien toch eerst beter halveren of misschien wel nog minder, om hem er aan te laten wennen. Wanneer het goed gaat, langzaam de dosering opvoeren.
Gebruikersavatar
Binno
5-sterren
Berichten: 1476
Lid geworden op: Vr 23 Jul 2004, 14:27
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor Binno » Zo 31 Okt 2004, 11:37

Misschien kan het ook aan de vulstoffen van de tabletjes liggen, dat Brutus daar niet goed tegen kan? :-\
Lizzy
Moderator
Berichten: 55298
Lid geworden op: Ma 24 Mar 2003, 19:28
Contact:

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor Lizzy » Zo 31 Okt 2004, 11:37

Ik denk niet dat het toeval kan zijn. Ben het gaan geven: diarree, ermee gestopt: geen diarree, weer begonnen: diarree, weer gestopt: geen diarree....

OK, ik ga dan toch maar eens kijken hoe hij reageert op een halve tablet!
Gebruikersavatar
Audrina
5-sterren
Berichten: 1591
Lid geworden op: Di 15 Jun 2004, 10:25

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor Audrina » Zo 31 Okt 2004, 11:57

Het zou heel goed kunnen hoor. De ene glucosaminetablet is de andere niet. Ik slik zelf ook glucosamine voor m'n rug en heb al verschillende capsules & tabletten geprobeerd en die hadden een heel scala aan bijwerkingen, van jeuk tot misselijkheid, van tutende oren tot diarree. Ik heb nu eindelijk capsules gevonden waar het helemaal goed op gaat, maar daar staat een waarschuwing op het potje dat je het langzaam op moet bouwen omdat anders je maag en darmen van slag kunnen raken.
Al die merken zijn dus weer anders. Er zit wel glucosamine in, maar overal weer andere hulpstoffen. :-\
Lizzy
Moderator
Berichten: 55298
Lid geworden op: Ma 24 Mar 2003, 19:28
Contact:

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor Lizzy » Zo 31 Okt 2004, 11:59

Audrina schreef:Het zou heel goed kunnen hoor. De ene glucosaminetablet is de andere niet. Ik slik zelf ook glucosamine voor m'n rug en heb al verschillende capsules & tabletten geprobeerd en die hadden een heel scala aan bijwerkingen, van jeuk tot misselijkheid, van tutende oren tot diarree. Ik heb nu eindelijk capsules gevonden waar het helemaal goed op gaat, maar daar staat een waarschuwing op het potje dat je het langzaam op moet bouwen omdat anders je maag en darmen van slag kunnen raken.
Al die merken zijn dus weer anders. Er zit wel glucosamine in, maar overal weer andere hulpstoffen. :-\


Jeetje! Ik had er geen idee van dat Glucosamine werkelijk bijwerkingen kon hebben (best wel veel ook!). Eigenlijk gek dat er op de meeste verpakkingen niks vermeld staat..., toch?
Gebruikersavatar
K@rin
5-sterren
Berichten: 2045
Lid geworden op: Do 16 Okt 2003, 13:51
Locatie: ergens op het randje van de Achterhoek
Contact:

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor K@rin » Zo 31 Okt 2004, 12:01

Lizzy schreef:Ik denk niet dat het toeval kan zijn. Ben het gaan geven: diarree, ermee gestopt: geen diarree, weer begonnen: diarree, weer gestopt: geen diarree....

OK, ik ga dan toch maar eens kijken hoe hij reageert op een halve tablet!


Inderdaad, lijkt het dan toch aan de tabletten te liggen ....
Ik geef de tabletten van het Kruidvat ....

Misschien andere samenstellig:
glucosaminesulfaat 750 mg
Chondroitensulfaat 250 mg
Vulstoffen (microkristallijne cellulose, calciumcarbonaat,hydroxypropylmethylcellulose, monopropyleenglycol)
glansmiddelen (geharde palntaardige olie, siliciumdioxide,carnaubawas)
Gebruikersavatar
Audrina
5-sterren
Berichten: 1591
Lid geworden op: Di 15 Jun 2004, 10:25

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor Audrina » Zo 31 Okt 2004, 12:08

De bijwerkingen staan ook niet op zo'n potje vermeld omdat mensen en dieren over het algemeen ook geen last van bijwerkingen hebben en alles goed gaat. Maar er hoeft natuurlijk maar 1 stofje in te zitten waar je niet tegen kan. :-\ Volgens mij doen ze daar ook niet echt onderzoek naar omdat het geen geneesmiddel is en er zijn ook niet echt regels voor.
Bij Karin staan de vulstoffen netjes op het potje vermeld, op het potje dat ik heb (voor mezelf) staan die weer niet, op de fles vloeibare gluco die ik voor de honden heb staan ze ook niet.
lekker kort

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor lekker kort » Zo 31 Okt 2004, 12:17

Mijn ene boef krijgt Acproh Dynam en heeft nergens last van, zelf slik ik Huveran Dynam en heb ook nergens last van terwijl ik heel gevoelig ben op mijn darmen
Gebruikersavatar
diana
5-sterren
Berichten: 926
Lid geworden op: Di 25 Mar 2003, 20:15
Locatie: veenendaal

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor diana » Zo 31 Okt 2004, 12:48

goh zeg!!!
Ik geef het Lady al jaren
denk dat ik er maar mee stop hoor .
Gebruikersavatar
K@rin
5-sterren
Berichten: 2045
Lid geworden op: Do 16 Okt 2003, 13:51
Locatie: ergens op het randje van de Achterhoek
Contact:

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor K@rin » Zo 31 Okt 2004, 12:49

diana schreef:goh zeg!!!
Ik geef het Lady al jaren
denk dat ik er maar mee stop hoor .


Waarom dan ??? ???
Gebruikersavatar
Binno
5-sterren
Berichten: 1476
Lid geworden op: Vr 23 Jul 2004, 14:27
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor Binno » Zo 31 Okt 2004, 12:58

diana schreef:goh zeg!!!
Ik geef het Lady al jaren
denk dat ik er maar mee stop hoor .



Ik geef het ook al een paar jaar aan onze labrador, en hij heeft er helemaal geen bijwerkingen van, dus waarom dan stoppen? ???

De eventuele bijwerkingen komen volgens mij van de vulstoffen, in dat geval zou ik gewoon een ander merk proberen. ;)
Lizzy
Moderator
Berichten: 55298
Lid geworden op: Ma 24 Mar 2003, 19:28
Contact:

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor Lizzy » Zo 31 Okt 2004, 14:31

Nee, dat zie ik ook niet waarom je zou stoppen als ze nergens last van heeft. Lekker doorgaan hoor Diana!
herintreder
1-ster
Berichten: 34
Lid geworden op: Di 26 Okt 2004, 20:07
Locatie: Voorhout

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor herintreder » Zo 31 Okt 2004, 18:01

ben beetje teleurgestelt, weet de heilzame werking van Glucosamine niet, maar als wij gaan barf"en met een kast met voedersuplementen dan is er volgens mij geen geloof in de denkwijze .

gaan we puur natuur of chemisch .


groet Joop
Gebruikersavatar
K@rin
5-sterren
Berichten: 2045
Lid geworden op: Do 16 Okt 2003, 13:51
Locatie: ergens op het randje van de Achterhoek
Contact:

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor K@rin » Zo 31 Okt 2004, 18:11

Het geven van Glucosamine heeft niets met de manier van voeren te maken ............
Barfplaats
Gesponsord bericht

Re:Diarree van Glucosamine?

Berichtdoor Barfplaats


Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast