onkruid als groente?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

onkruid als groente?

Berichtdoor Barfplaats

Fokke-Sido
1-ster

onkruid als groente?

Berichtdoor Fokke-Sido » Ma 26 Jul 2010, 21:58

Heeft er iemand ervaring met het voeren van onkruiden als groente? Ik denk dan aan het onuitroeibare zevenblad (cq duivelsklauw), paardenbloemen (mogelijk incl. de wortels??), brandnetel, zuring, pastinaak (groeit hier welig in de bermen), madeliefjes (incl bloemetjes), weegbree, klaver etc.
Tja en dan heb ik nog de tuin vol heermoes (paardenstaart), maar dat zit stampvol kiezelzuur en zal waarschijnlijk geen optie zijn.
Nynke
5-sterren

Re: onkruid als groente?

Berichtdoor Nynke » Ma 26 Jul 2010, 22:07

ik heb er geen ervaring mee voor de honden, wel voor de konijnen. Maar ik lees met interesse mee !!!!
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 27 Jul 2010, 10:56

Zevenblad kun je prima geven, sterremuur trouwens ook, paardebloem met mate want het is behoorlijk vochtafdrijvend, idem voor brandnetel, dat ff flenzen tegen de prik, zuring zit vol met oxaalzuur dus ook maar kleine beetjes, heermoes is licht toxisch, als medicijn in thee wordt het wel gebruikt maar als groente zou ik het niet geven. Weegbree kan ook, is vrij hard dus goed malen, klaver bevat blauwzuur, kleine hoeveelheden geen probleem. Pastinaakwortel is prima, lekker ook trouwens  ;) ik zou het niet uit een berm naast een drukke weg halen vanwege zware metalen. Madeliefjes geen ervaring mee; de jonge blaadjes en bloemknoppen schijnen lekker te zijn.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”