Duitse Herder Pyodermie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Duitse Herder Pyodermie

Berichtdoor Barfplaats

*Axel*
5-sterren

Duitse Herder Pyodermie

Berichtdoor *Axel* » Za 24 Jul 2010, 13:48

Beste BP`ers,

Ik heb jullie hulp nodig. Omdat ik momenteel zelf geen tijd heb om me erin te verdiepen. Ik ben nu even 1,5 dagen thuis na 2  weken weg geweest te zijn (werk-opleiding). Vertrek morgen weer en heb zooooo stress.
Mijn vader belde me vanochtend:

Duitse herder Tasco, 7 jaar, was vanochtend bij de da: begin van duitse herder pyodermie

Ik heb de hond eind april gezien, volle mooie vacht, alleen binnenkant dijen rode of donkere huid, en paar puistjes

Nu:
Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft elk jaar tijdens het verharen wat jeuk, da heeft hem dan een spuit (geen idee wat) en hij krijgt vivaet (iets van olie) bij zijn voer. Ik heb ze gisteren laten beginnen met drainage compositum samen met puur jeuk. Maar mijn ouders roepen meestal pas mijn hulp in als het echt een probleem wordt, dus rijkelijk te laat.
Hij eet Duck compleet, al 6 jaar. Ik weet granen, maar ze willen NIET barfen. En een ander kvv... heb ik al voorgesteld, maar ze zijn erg koppig. Vraag is dan ook WELKE KVV ZONDER GRANEN? Ik had al verteld dat ze beter de Duck dynamiek nemen, geen idee of ze het ok doen. Niemand luistert naar mij namelijk  :(

Vanochtend dus naar de da geweest: DH pyodermie dus, ze moeten terra-cortil (oogzelf  :-X) erop smeren en RILEXINE 600 AD geven. Ik veronderstel dat dat een AB is? Dan heeft dus het drainage compositum geen zin  :-\

Ik heb mijn kop erg vol  :( maar wil de hond helpen. Ik denk aan:

Puur jeuk verder geven
bloedonderzoek
ja, AB had ik zelf nog niet direkt gegeven eigenlijk? Ik was even bij de drainage gebleven  :-\
Echinacea forte
visolie capsules

granen-vrij kvv??

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan sturen. Ik heb zelf de handen vol met het Darqan probleem, met de opleiding enz... ik ben gewoon aan het eind van mijn latijn...  :'(
Iemand met veel tijd die even wat links voor me wil opzoeken  :please:

dank je  :-*
Lizzy
Moderator

Re: Duitse Herder Pyodermie

Berichtdoor Lizzy » Di 27 Jul 2010, 08:54

Misschien een stomme vraag maar wiens hond is het?

Ik geef je ook een link naar een ouder topic. Dat gaat ook over Pyodermie:
http://www.barfplaats.nl/forum/http://b ... ic.php?t=5

Het wil namelijk niks anders zeggen dan dat er een bacteriele infectie zit. Waarbij AB toch vaak wel nodig is. Maar, dan heb je nog niks aan de oorzaak van het probleem gedaan. En de oorzaak kan legio zijn......
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Wo 28 Jul 2010, 21:51

Lizzy schreef:Misschien een stomme vraag maar wiens hond is het?

Ik denk van Isabelle's  ouders....
Maar mijn ouders roepen meestal pas mijn hulp in als het echt een probleem wordt, dus rijkelijk te laat.
*Axel*
5-sterren

Berichtdoor *Axel* » Wo 28 Jul 2010, 22:37

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb  :-[

Bedankt, ik ga hier hopelijk morgen mee aan de slag. Nu duik ik mijn bed in.
Lizzy schreef:Misschien een stomme vraag maar wiens hond is het?

Ik geef je ook een link naar een ouder topic. Dat gaat ook over Pyodermie:
viewtopic.php?t=5

Het wil namelijk niks anders zeggen dan dat er een bacteriele infectie zit. Waarbij AB toch vaak wel nodig is. Maar, dan heb je nog niks aan de oorzaak van het probleem gedaan. En de oorzaak kan legio zijn......

Thanks Lizzy, ja Dory heeft gelijk, het is de hond van mijn ouders. Ik heb vandaag mijn moeder erover gesproken, maar `het is al zooooo veeeeeeeeel beter`  ::) en `de dierenarts zal het wel weten`  :-X Nou i zeg maar even niks, ik heb  namelijk een behoorlijk trust-issue  :-[

Ik heb mijn moeder gezegd, dat als ze niks wil doen met mijn (jullie  ;)) advies. Dat ik er dan mijn tijd niet meer in steek, maar dat kan ik die lieve Tasco toch niet aan doen.  :(

Bedankt voor de hulp! Hier kan ik wat mee  :-*
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”