Doortje weigert!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Barfplaats
Gesponsord bericht

Doortje weigert!

Berichtdoor Barfplaats

Nyncke

Doortje weigert!

Berichtdoor Nyncke » Wo 14 Jul 2010, 18:23

Sinds plm 1-2 weken weigert Doortje nog te eten.

Ze eet helemaal niks meer van barf of mixen.
Ze wordt niet mager dus ik vermoed dat ze ergens de bakjes met brokjes leegeet.
Als ik wat lekkers erover/doorheen doe dan pikt ze dat eruit en als het teveel moeiete is dan laat ze het gewoon staan.

Wat zouden jullie doen?
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Doortje weigert!

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 14 Jul 2010, 18:24

Weekje binnenhouden en eens kijken hoe dat uitwerkt op de eetlust.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Wo 14 Jul 2010, 18:24

als ze niet ziek is en dus ook echt niet vermagert, zou ik haar ook binnenhouden.
Nyncke

Berichtdoor Nyncke » Wo 14 Jul 2010, 18:29

Doortje binnenhouden... :o
Dat gaat niet lukken zonder dat ze tegen het plafond omhoog klimt, de boel onderplast en met een beetje pech de slaap van iedereen in de wijde omgeving heeft verstoord.
fem fatale
5-sterren

Berichtdoor fem fatale » Wo 14 Jul 2010, 18:31

En haar buitenruimte beperken zodat ze niet bij etensbakjes komt? Met een tuigje of een afgezette buitenruimte?

Als je haar echt niet kunt binnenhouden, dan moet je denk ik accepteren dat ze ergens lekkerder eten heeft gevonden.
Nyncke

Berichtdoor Nyncke » Wo 14 Jul 2010, 19:07

Tuigje, dat is een goed idee!
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Wo 14 Jul 2010, 20:55

Anders even de buurt langsgaan vragen welke mensen brokken buiten hebben staan.. leverd dat niks op. Halsbandje om doen met een plakker erop 'geen brok voeren' ' ik word ziek van brokken' oid
beesteboelmona
4-sterren

Berichtdoor beesteboelmona » Wo 14 Jul 2010, 22:41

Nyncke schreef:Doortje binnenhouden... :o
Dat gaat niet lukken zonder dat ze tegen het plafond omhoog klimt, de boel onderplast en met een beetje pech de slaap van iedereen in de wijde omgeving heeft verstoord.

Uiteindelijk houdt dat ook vanzelf op en dan accepteerd ze het.
Tuigje ben ik niet zo`n fan van veel e gevaarlijk.
Dan kun je beter de tuin afzetten.
Ik weet niet hoe je woont maar als je in een 1 gezinswoning woont met gemiddelde tuin dan kun je er een net overheen spannen.
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Do 15 Jul 2010, 10:47

beesteboelmona schreef:Uiteindelijk houdt dat ook vanzelf op en dan accepteerd ze het.
Tuigje ben ik niet zo`n fan van veel e gevaarlijk.
Dan kun je beter de tuin afzetten.
Ik weet niet hoe je woont maar als je in een 1 gezinswoning woont met gemiddelde tuin dan kun je er een net overheen spannen.

Dat hoeft niet. Wij hebben thuis een kater gehad die ook niet binnen te houden was. Hij maakte alles kapot incl. zichzelf. Eenmaal weer buiten was het weer over. Ook onze tuin was afgezet maar hij sprong over alles heen al moest hij het bekopen met een wond of iets dergelijks.

Ik zou ook eens gaan kijken in de buurt en evt. halsbandje met de tekst ik kan niet tegen brokjes.
Nyncke

Berichtdoor Nyncke » Do 15 Jul 2010, 20:45

De tuin afzetten wordt een grote onderneming, met alleen netten kom ik er niet...
Tja, Doortje laten wennen aan binnen...daar ben ik zelf het mens niet naar, ze geniet zo van buiten, die komt alleen zo nu en dan een knuffeltje halen of even een dagje bijslapen.

Ik heb nog zo'n tuigje daar ben ik haar aan het wennen.

Halsbandje, overweging waard maar ik denk niet dat ze het kunnen zien want ze is nogal schichtig.

Ik zit te overwegen om haar binnen te houden tot ze heeft gegeten en haar dan pas weer naar buiten laten. Honger heeft ze dan iig niet.
Nyncke

Berichtdoor Nyncke » Do 22 Jul 2010, 08:09

Nou, ze blijft weigeren en ik wil niet dat ze ziek word ( of dood gaat door te weinig eten ) ik geef haar maar weer brokjes, ze is aangevallen en heeft gevreten :-\
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Do 22 Jul 2010, 11:09

Troost je, hier is het me met Shirley ook niet gelukt. Minou eet gedeeltelijk BARF maar blijkbaar ook alleen smaakjes die ze niet te vaak krijgt. Ik denk dat je een brok etende kat die al een tijd op brokken staat moeilijker over te krijgen is dan jonge katjes die nog niet lang brok heeft gegeten.
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Do 22 Jul 2010, 11:40

Jeetje, dan prijs ik me echt heel gelukkig met ouwe Limpy: die heeft ruim 15½ jr brok gegeten maar ging met heel veel plezier kvv/barf eten!
Brokjes vindt hij nix meer aan.
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Do 22 Jul 2010, 11:48

Dat is inderdaad geweldig!  :o Hier staan ze 17½ jaar op brok. Het enige wat Shirley nog wilt eten is brok of blik. Minou kan ik nog wel eens overhalen terwijl ik het andersom had verwacht. 
Anthraciet
5-sterren

Berichtdoor Anthraciet » Do 22 Jul 2010, 11:54

Bij mij zijn het vreemd genoeg ook de oudere katten die juist het beste barfen, terwijl ik had verwacht dat de jongsten, waarvan er 1 totaal geen brok heeft gekend en de ander net een jaartje, het makkelijkst zouden zijn. ::)

Maar ook hier eten ze zeker niet alles, als het teveel moeite kost, laten ze het liever liggen :biggrin2:
Brok heb ik overigens weggegooid, maar ze krijgen nog wel blikvoer omdat ze anders niet volledig eten....

Sja, soms moet je compromissen doen, het is dan helaas niet anders :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”