nieuw hier

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

nieuw hier

Berichtdoor Barfplaats

fabienne s
1-ster

nieuw hier

Berichtdoor fabienne s » Wo 14 Jul 2010, 15:19

zal me eerst even voorstellen.ik ben fabienne en heb 2 flatcoated mannen van bijna 8jr en 1 van 18mnd.mijn honden staan al geruime tijd op kvv en jemble(18mnd)is afgespeend op CB.nu eten mijn mannen smuldier en voor shadow(de oudste)is het prima voer maar met jemble is het al een tijdje niet je-van-het.we begonnen vrij snel met allerlei klachten in de vorm van vieze oren,ogen,slechte dunne vacht en hier en daar wat bultjes.ik ben dit zat en ik denk dat het voergerelateerd zou kunnen zijn aangezien de DA geen vreemde dingen kan vinden.
nu kan ik natuurlijk overstappen naar een duurdere kvv maar de stap naar BARF is ook niet zo groot en hier zijn ze al een beetje aan gewend aangezien ze wel is wat krijgen in de vorm van strot,ribben en meer van dat soort botwerk.
ik heb al de berekening gedaan op deze site en dat snap ik ergens nog wel maar vindt het ook eng om het te doen.de ruimte is er en de wil ook maar heb nog wel even wat vragen.strot wat ze hier graag eten waar valt dat eigenlijk onder?en nou weet ik dat je een menu zo duur kan maken als je zelf wilt(koop zo nu en dan is bij de DA hier maar dat is voor 1maand voeren echt te duur)en ook zo goedkoop als je zelf willt maar wat is het gemiddelde voor 1 flatcoated van 30-32kg?shadow gaat niet over die reageert op sommige dingen echt heel vervelend in de vorm van diaree en spugen dus die mag zo nu en dan is wat mee eten.
en hoe snel zou je al enige verbetering moeten zien in zijn gestel in de vorm van huid,vacht en de oren,zijn jullie honden er echt zichtbaar van opgeknapt? er volgen waarschijnlijk nog meer vragen maar dit wat het voor nu wel even.
Lizzy
Moderator

Re: nieuw hier

Berichtdoor Lizzy » Wo 14 Jul 2010, 15:41

Welkom Fabienne!

fabienne s schreef:zal me eerst even voorstellen.ik ben fabienne en heb 2 flatcoated mannen van bijna 8jr en 1 van 18mnd.mijn honden staan al geruime tijd op kvv en jemble(18mnd)is afgespeend op CB.nu eten mijn mannen smuldier en voor shadow(de oudste)is het prima voer maar met jemble is het al een tijdje niet je-van-het.we begonnen vrij snel met allerlei klachten in de vorm van vieze oren,ogen,slechte dunne vacht en hier en daar wat bultjes.ik ben dit zat en ik denk dat het voergerelateerd zou kunnen zijn aangezien de DA geen vreemde dingen kan vinden.
nu kan ik natuurlijk overstappen naar een duurdere kvv maar de stap naar BARF is ook niet zo groot en hier zijn ze al een beetje aan gewend aangezien ze wel is wat krijgen in de vorm van strot,ribben en meer van dat soort botwerk.
ik heb al de berekening gedaan op deze site en dat snap ik ergens nog wel maar vindt het ook eng om het te doen.de ruimte is er en de wil ook maar heb nog wel even wat vragen.

Vraag maar raak, daar is het forum voor. Heb je het beginners topic voor BARF ook al doorgeworsteld?

strot wat ze hier graag eten waar valt dat eigenlijk onder?

Lastig. Als het goed bevleest is met prima spiervlees, zou ik het onder spiervlees laten vallen. Er zit namelijk hooguit wat kraakbeen aan.

en nou weet ik dat je een menu zo duur kan maken als je zelf wilt(koop zo nu en dan is bij de DA hier maar dat is voor 1maand voeren echt te duur)en ook zo goedkoop als je zelf willt maar wat is het gemiddelde voor 1 flatcoated van 30-32kg?

Dat is echt niet te zeggen. Het valt of staat met je adresjes. Ik denk dat ik ongeveer 150 a 200 euro per maand kwijt ben voor 4 honden van rond de 30 kg. Denk dat je tussen de 30 en 50 euro per maand wel kwijt ben. Maar tik anders in de zoekopdracht van Barfplaats in kosten barf. Dan krijg je diverse topics waar je meer kunt lezen over wat mensen kwijt zijn.

shadow gaat niet over die reageert op sommige dingen echt heel vervelend in de vorm van diaree en spugen dus die mag zo nu en dan is wat mee eten.
en hoe snel zou je al enige verbetering moeten zien in zijn gestel in de vorm van huid,vacht en de oren,zijn jullie honden er echt zichtbaar van opgeknapt? er volgen waarschijnlijk nog meer vragen maar dit wat het voor nu wel even.

Dat is lastig te zeggen. Als het echt van de voeding is (ook altijd maar de vraag), dan zul je met een paar weken de eerste verbeteringen wel gaan zien.
fabienne s
1-ster

Berichtdoor fabienne s » Wo 14 Jul 2010, 16:54

ja het beginnerstopic heb ik gelezen.nou ben ik niet helemaal een beginner want ik lees al heel lang over barf,in mijn omgeving wordt er best veel gebarft en mijn DA is erg voor de barf(kvv ook wel),alleen moet ik het nog 'even' gaan doen. heb de berekening al klaar eigenlijk en heb aan een leverancier hier in de buurt een mail gestuurd voor een prijslijst.  pens waar valt dat eigenlijk onder?en moet je elke dag de voorschriften voeren of is het over een maand verspreid ook voldoende?
en stel dat ik aan een lekkere strot kan komen van 300gr(zo iets wegen ze toch wel die flinke?)dan heeft ie eigenlijk voor de rest van de week al de helft aan spiervlees binnen?het lijkt me helemaal leuk om te doen maar die kleine vragen zitten het nog even in de weg.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 14 Jul 2010, 17:29

fabienne s schreef:ja het beginnerstopic heb ik gelezen.nou ben ik niet helemaal een beginner want ik lees al heel lang over barf,in mijn omgeving wordt er best veel gebarft en mijn DA is erg voor de barf(kvv ook wel),alleen moet ik het nog 'even' gaan doen. heb de berekening al klaar eigenlijk en heb aan een leverancier hier in de buurt een mail gestuurd voor een prijslijst.  pens waar valt dat eigenlijk onder?

Pens is orgaanvlees.

en moet je elke dag de voorschriften voeren of is het over een maand verspreid ook voldoende?

Bedoel je of je elke dag vleesbot, vlees, orgaanvlees, groenten moet voeren? Nee, maar compleet voeren in 1 of 2 weken is wel raadzaam.

en stel dat ik aan een lekkere strot kan komen van 300gr(zo iets wegen ze toch wel die flinke?)dan heeft ie eigenlijk voor de rest van de week al de helft aan spiervlees binnen?het lijkt me helemaal leuk om te doen maar die kleine vragen zitten het nog even in de weg.

Ik heb geen idee of dat voldoende is. Ik zou zeggen, maak een menu en bereken de percentages. Dan zie je dat snel genoeg.
fabienne s
1-ster

Berichtdoor fabienne s » Wo 14 Jul 2010, 18:05

ik heb op gelukkigdier.nl een weekmenu overgenomen met mijn eigen berekeningen en ik denk dat maar eest is als uitgangsmenu moet houden en dan met de tijd moet kijken hoe en wat.ben er al de hele middag zoet mee,ben er ooit al is aan begonnen met rekenen maar vanwege alle abracadabra ben ik er mee gestopt.
annielaumen
5-sterren

Berichtdoor annielaumen » Wo 14 Jul 2010, 18:41

Welkom en veel lees en schrijf plezier
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”