Reeribben als beginnersbot

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

redrat
1-ster

Berichtdoor redrat » Do 08 Jul 2010, 14:56

Kan je reeribben als beginnersbot gebruiken?  Zou zachter zijn als geitenrib.
*Natasja*
5-sterren

Re: Reeribben als beginnersbot

Berichtdoor *Natasja* » Do 08 Jul 2010, 15:15

Boven jouw topic staat het topic "Barf voor beginners". Hierin staat dat onder beginnersbotten kippenekken en eventueel eendenekken vallen. Reeribben zijn zeker géén beginnersbotten.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op Do 08 Jul 2010, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Do 08 Jul 2010, 15:40

Ik vind ribben nou ook niet echt geschikt als beginnersbot, geen enkele ribben (die van parelhoen e.d. die aan een karkasje zitten natuurlijk wel)
Ribben zijn de vleesbotten die hier het meeste problemen geven, niet qua hardheid oid, maar gewoon qua vorm. Ze laten bijna altijd wel even iets terug komen om het opnieuw te kauwen.

Kun je goedkoop aan hertenribben komen, koop ze dan in en bewaar ze totdat je hond er klaar voor is ;)
redrat
1-ster

Berichtdoor redrat » Do 08 Jul 2010, 16:08

Ik vroeg het me af omdat er in de winkel bij vermeld stond dat ze zachter als geitenribben zijn.  :-[ Zal dit vast wel een keer bestellen maar pas als Smokey gewend is :)
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Do 08 Jul 2010, 16:10

sommige verkopen ook schapen/runderribben alszijnde geschikt voor barfers....NIET DUS!!!
niet alle verkopers geloven hoor!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 08 Jul 2010, 16:12

Ik zou het niet als beginnersbot geven. Pas nadat je hond gewend is aan het verteren van bot, dan kun je dit geven.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 08 Jul 2010, 16:26

redrat schreef:Ik vroeg het me af omdat er in de winkel bij vermeld stond dat ze zachter als geitenribben zijn.  :-[ Zal dit vast wel een keer bestellen maar pas als Smokey gewend is :)

Zachter dan geitenribben is vaak niet zo moeilijk  ;) en dat betekent nog niet dat ze geschikt zijn voor beginners.
Ga er maar van uit dat alles qua bot van grotere dieren, dus geiten, reeen, herten, lammeren, schapen, paarden etc., iig niet geschikt is voor een beginner, en van volwassen grote grazers als koe en paard ook niet voor ervaren barfers.
Else!
4-sterren

Berichtdoor Else! » Do 08 Jul 2010, 19:00

En als je dan ooit wel ribben gaat geven vraag dan specifiek naar jonge ribben. Ik krijg dan altijd hele mooie dunne, buigbare zachte ribbetjes!
Souris
3-sterren

Berichtdoor Souris » Ma 12 Jul 2010, 12:55

Wanneer is je hond eigenlijk beginner af...Als hij alles " een paar keer " heeft gehad en het geen problemen geeft?
Ik heb nog veel producten in de vriezer liggen die ik gewoon maar niet geef, lamskop, hertenrib volgens mij ook nog hertenbot. Tot nu toe nooit ergens problemen mee gehad, geitenribben gaan ook goed hertennek gaat ook lekker.
Maar wanneer is je hond ergens klaar voor...?
En hoe test je zonder goed gereedschap de hardheid, ik heb alleen een lullig klein snoeischaartje, ik betwijfel of ik daar de hardheid mee kan testen...
Bien
5-sterren

Berichtdoor Bien » Ma 12 Jul 2010, 15:38

lamsrib zou dus wel kunnen al beginnersbot?
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Ma 12 Jul 2010, 15:45

Souis, een snoeischaar is prima! Kom je er daar niet mee doorheen, is het te hard. Simpel.

Bien, dan moeten ze al van zuiglammeren komen. Ik zou het persoonlijk niet doen..
Bien
5-sterren

Berichtdoor Bien » Ma 12 Jul 2010, 15:46

Nadia schreef:Souis, een snoeischaar is prima! Kom je er daar niet mee doorheen, is het te hard. Simpel.

Bien, dan moeten ze al van zuiglammeren komen. Ik zou het persoonlijk niet doen..

ok wachten we daar nog ff mee. dank je wel!!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”