corta rx in combinatie met pijnstillers carprodyl of rymaldyl? is dat schadelijk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
lola woef
3-sterren

corta rx in combinatie met pijnstillers carprodyl of rymaldyl? is dat schadelijk

Berichtdoor lola woef » Di 06 Jul 2010, 00:01

ik heb vandaag eindelijk (ging best snel eigenlijk) mijn corta rx binnen gehad  nooit gebruikt nu voor het eerst na al die positieve verhalen erover
ik wil er morgen al gelijk mee  beginnen  op de fles staat dat ik de eerste 5 dagen de dubbele dosis moet geven ???? iemand daar nog iets over??
en vroeg me af of ik haar daar ook pijnstillers bij kan geven op dit moment heb ik carprodyl
want anders moet ik nog even wachten want als ik haar op dit moment van de pijnstillers af haal kan ze niet lopen :-(

dus iemand !!!!!!!!!!!!!!!!
alvast super bedankt van mijn woefsel
*Dorothea*
5-sterren

Re: corta rx in combinatie met pijnstillers carprodyl of rymaldyl? is dat schadelijk

Berichtdoor *Dorothea* » Di 06 Jul 2010, 00:12

Nee hoor kan geen kwaad om het samen te geven. Je moet de corta echt zien als extra toevoeging, pinnstillers zijn natuurlijk an sich wel schadelijk, maar niet schadelijker door het toevoegen van glucosamines. Soms is het zelfs zo dat je minder pijnstiller kan geven wanneer je glucosamines bij geeft.
maddoc
5-sterren

Re: corta rx in combinatie met pijnstillers carprodyl of rymaldyl? is dat schadelijk

Berichtdoor maddoc » Di 06 Jul 2010, 00:22

Gina krijgt het al jaren samen; Corta RX, Doils en novacam/meloxidyl samen, door de corta en de doils kon op gegeven moment de dosering van de meloxidyl omlaag. Daar krijgt ze nu nog een lage onderhoudsdosering van. De corta heb ik wel wat langer dan 5 dagen dubbel gedoseerd.
lola woef
3-sterren

Berichtdoor lola woef » Di 06 Jul 2010, 00:30

o gelukkig,  ja ze krijgt zowiezo glucosamine maar had gehoord van mensen dat corta rx veel beter werkte en dat sommige mensen zelfs hun hond van de pijnstillers konden halen (dat hoop ik eigenlijk ook te kunnen)
in elk geval super!!!!!!!!!!! bedankt!!!!!!!!! en vooral van mijn woefsel
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Di 06 Jul 2010, 00:31

Bij de gebruiksaanwijzing staat er dat je in de eerste week dubbel geeft..dus je kan gelijk beginnen!! ;)
Loading dose: Double dose for 7 days
http://www.bionicheanimalhealth.com/Upl ... Canine.pdf
lola woef
3-sterren

Berichtdoor lola woef » Di 06 Jul 2010, 00:32

*Dorothea* schreef:Nee hoor kan geen kwaad om het samen te geven. Je moet de corta echt zien als extra toevoeging, pinnstillers zijn natuurlijk an sich wel schadelijk, maar niet schadelijker door het toevoegen van glucosamines. Soms is het zelfs zo dat je minder pijnstiller kan geven wanneer je glucosamines bij geeft.

ik begreep dat sommige combinaties glucosamines met pijnstillers wel schadelijker kunnen zijn (per merk of zoiets)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 06 Jul 2010, 09:41

lola woef schreef:ik begreep dat sommige combinaties glucosamines met pijnstillers wel schadelijker kunnen zijn (per merk of zoiets)

Van wie begreep je dat?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”