vakantie: altijd kvv en nu?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

petra.tromp
1-ster

Berichtdoor petra.tromp » Ma 05 Jul 2010, 22:51

Hallo allemaal,

Sinds een half jaar voer ik mijn Westie carnibest. Helemaal goed! Hij kreeg last van zijn oren en met het overgaan op kvv is dit helemaal overgegaan. Nu gaan we binnenkort op vakantie. Mogelijk in Nederland, geen probleem dan want dan kan ik op de meeste plaatsen wel een verkoper van carnibest vinden. Maar het is ook mogelijk dat we in het buitenland belanden en dan wil ik liever niet overgaan op brokken.

Hoe kom ik makkelijk deze periode door?
Zat er al aan te denken om gewoon vlees te kopen in de supermarkt maar WAT kan ik hem dan het beste geven (en wat écht niet?) en moet ik dan andere hoeveelheden aanhouden? (hij krijgt nu ongeveer 300 gr. per dag)?

Alvast dank voor jullie hulp!

Groetjes, Petra
Lizzy
Moderator

Re: vakantie: altijd kvv en nu?

Berichtdoor Lizzy » Di 06 Jul 2010, 07:56

Gewoon overstappen op de zeer simpele vorm van barf. Als basis koop je in een supermarkt hele kippen. Dat vul je aan met wat je krijgen kunt. Af en toe wat hart of lever en wat runderspiervlees. Blikje sardientjes op olijfolie, blikje makreel op water, blikje zalm op water. En restjes groenten van je eigen maaltijden. Hier 'overleeft' je hond perfect meerdere weken op hoor! Mocht je een keer een ander gevogelte kunnen scoren: is natuurlijk prima. En 2 keer per week een eitje. Ik zou niet geven: varkensvlees en onherleidbaar vlees.
SandRRa
5-sterren

Berichtdoor SandRRa » Di 06 Jul 2010, 12:10

Wij hebben een mobicool B40 gekocht. Deze kan op 12 volt en 230 en op 230 vriest ie als t zijn moet tot -15. Hij werkt perfect en is stil.
Er past een hoop vlees is. Verder zou ik idd bij de plaatselijke super of slager t menu van Lizzy aanhouden
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”