nierdieet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

nierdieet

Berichtdoor Barfplaats

viperenoscar
1-ster

nierdieet

Berichtdoor viperenoscar » Zo 04 Jul 2010, 10:37

hallo

Ik heb nog een vraagje over het nierdieet. Mijn hond heeft een lichte vorm van nierproblemen en sinds een paar maanden ben ik met hem aan de barf volgens de hoeveelheden die jullie op deze site gezet hebben.
Daar ben ik jullie ontzettend dankbaar voor want sinds hij aan de barf is is hij veel levendiger en eet ook met veel meer smaak!
Voor deze waardes ga ik niet meer naar de dierenarst omdat het destijds een probleem was om bloed van hem af te nemen en ik hem hier niet meer mee wil kwellen. Destijds kreeg hij een nierdieet van de dierenarts (brokken) maar daar veranderde die waardes niet door. Toen ben ik weer op zijn oude brok gegaan (had toen nog nooit van barf gehoord) en kreeg het advies van de dierenarts om wat water bij zijn brokken te doen zodat hij wat meer drinkt.
Sinds ik barf ben ik eigenlijk altijd water bij zijn voer blijven doen. Maar nu kreeg ik laatst het advies van een meneer die ook aan kant en klaar voeding doet het advies om er geen water bij te doen omdat dit juist de nieren extra zou belasten.
Als ik zelf redeneer zou hij daar wel gelijk in kunnen hebben en is het misschien verstandiger om hem zelf maar te laten bepalen hoeveel hij drinkt.
Maar ik was erg benieuwd hoe jullie hierover denken omdat jullie in mijn ogen hier toch heel veel verstand van hebben.

Groetjes Geertje
Lizzy
Moderator

Re: nierdieet

Berichtdoor Lizzy » Zo 04 Jul 2010, 12:52

Hoi Geertje, fijn zeg, dat het zo goed met hem gaat en hij zo lekker levendig is en goed eet! Dat is belangrijk! Nu je hem vers/rauw geeft, hoef je geen extra water mee toe te voegen aan zijn maaltijden. Verse, rauwe voeding is vochtig genoeg en als hij meer vocht nodig heeft, drinkt hij dat zelf wel. Niet dat het de nieren extra belast (dat is nou ook weer niet waar) maar het is gewoon niet nodig, om extra water te geven. Ja, bij die vieze gortdroge brokken wel.

(Ik snap sowieso niet waarom er nier-dieet-brokken bestaan :-\. Als ze al nierdieten maken, zouden ze dat (in mijn ogen) tenminste in blikvorm moeten aanbieden.....).
viperenoscar
1-ster

Berichtdoor viperenoscar » Ma 05 Jul 2010, 18:58

dankjewel!
Ik laat hem nu voortaan gewoon zelf bepalen hoeveel hij drinkt.

Groetjes Geertje
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”