Spoed: advies: Rosco acute hernia of bloeding in zijn ruggemerg

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
tiny
5-sterren

Spoed: advies: Rosco acute hernia of bloeding in zijn ruggemerg

Berichtdoor tiny » Vr 02 Jul 2010, 16:19

Inmiddels zit ik liters zweet weg te pompen. Ben me helemaal 't schompus geschrokken. Kom net terug van de DA. Om 1 uur werd ik op mijn werk gebeld door mijn dochter dat Rosco niet meer overeind kon komen. De achterpootje sleepte over de vloer. Na een half uurtje belde ze weer en ben ik naar huis gegaan. Net vandaag heeft mijn man de auto mee maar een collegaatje was zo lief haar auto te komen brengen zodat wij naar Deil konden sjezen. Bij de DA wat testjes gedaan en vooral linksachter bleef achter met de reflexen, bolle rug en hij zakte steeds op zij. Gedurende de behandeling zette het herstel al in en na 10 minuten kon hij weer staan. Hij heeft een boost Prednison gekregen en heeft nu absolute rust opgelegd gekregen. Ligt nu te hijgen in de bench, mag alleen even de deur uit voor een plasje en hup de bench weer in.
Volgens de DA kan het een acute hernia zijn of een bloedinkje in zijn ruggemerg.

Hebben jullie nog advies wat ik hem ter ondersteuning kan geven?
henneke
5-sterren

Re: Spoed: advies: Rosco acute hernia of bloeding in zijn ruggemerg

Berichtdoor henneke » Vr 02 Jul 2010, 16:31

ik niet maar wat een schrik meid , ik hoop dat hij snel weer opknapt en in de benen is  :-*
Sella

Berichtdoor Sella » Vr 02 Jul 2010, 17:13

ik heb niets anders dan heel veel sterkte en heel veel beterschap :-*
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 02 Jul 2010, 17:33

tiny schreef:Inmiddels zit ik liters zweet weg te pompen. Ben me helemaal 't schompus geschrokken. Kom net terug van de DA. Om 1 uur werd ik op mijn werk gebeld door mijn dochter dat Rosco niet meer overeind kon komen. De achterpootje sleepte over de vloer. Na een half uurtje belde ze weer en ben ik naar huis gegaan. Net vandaag heeft mijn man de auto mee maar een collegaatje was zo lief haar auto te komen brengen zodat wij naar Deil konden sjezen. Bij de DA wat testjes gedaan en vooral linksachter bleef achter met de reflexen, bolle rug en hij zakte steeds op zij. Gedurende de behandeling zette het herstel al in en na 10 minuten kon hij weer staan. Hij heeft een boost Prednison gekregen en heeft nu absolute rust opgelegd gekregen. Ligt nu te hijgen in de bench, mag alleen even de deur uit voor een plasje en hup de bench weer in.
Volgens de DA kan het een acute hernia zijn of een bloedinkje in zijn ruggemerg.

Hebben jullie nog advies wat ik hem ter ondersteuning kan geven?

Allemachtig! Ja, ik weet hoe je voelt..... Ik heb dit mee gemaakt met Whoofer. Bij haar was het een hernia. Rust, prednison, acupunctuur en HerniaVetsem/Puur Hernia heeft haar weer heel aardig op de been geholpen. Sterkte met Rosco.

En voor jou een dikke :bigarmhug:
tiny
5-sterren

Berichtdoor tiny » Vr 02 Jul 2010, 18:58

We zijn inmiddels een paar verhitte uurtjes verder. Lizzy, dat zal ik zeker in huis halen. Meneertje gromde Tessa weg toen ze in de buurt van de bench kwam,
zijn Kongijsje moes hij ook niet. Wel heeft hij net als een dijker gegeten, ik heb hem aan de lijn tegen 2 bomen laten plassen. Hij loopt als een tierelier, als je het niet weet zie je niks. Maar hij blijft in de bench en rustig, dank voor de adviezen.

Nu maar eens ff na denken wat we zelf gaan eten, pffff
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Vr 02 Jul 2010, 19:02

jee wat een schrik!
hopelijk komt het snel goed met hem!
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Vr 02 Jul 2010, 19:16

Jesses, da's ff heel erg schrikken!
Heel veel sterkte  :-*
Ike
5-sterren

Berichtdoor Ike » Vr 02 Jul 2010, 21:01

Jemig he wat een schrik zeg, sterkte voor jullie en ik hoop dat het weet helemaal goed gaat komen  :-*
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”