Hoeveel kvv duitse herder 8,5 maand?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Marchella
1-ster

Berichtdoor Marchella » Za 19 Jun 2010, 20:26

Hallo,

Dean zit nu even aan de KVV en ik merk dat hij toch wat dikker wordt. Teveel kvv op een dag dus.
Ga dus minderen, maar nu vroeg ik me eigenlijk af hoe het zit qua percentages?
Op de verpakking lees ik steeds tussen de 30 en 50 gram per kilo herder, maar 28 kilo x 50 gram = 1400 gram; lijkt me nogal veel!
Dus je gaat minder geven naarmate de pup ouder wordt? Hij is nu 8,5 maand oud.

Hij krijgt nu ongeveer 1100 gram per dag (ik ben lekker gemiddeld begonnen met 40 gram) maar kan dus wel naar wat minder denk ik?
En als ik kippennekjes geef (zijn in bestelling :)) hoeveel geef ik dan minder? In grammen? In percentages?
En dan kan ik beter een KVV geven zonder kip?

Enne..sinds de kvv ook iets nieuws..hij lijkt nogal een jeuk te hebben..aan z'n neus? Merk ook dat er meer prut uit zn ogen komt maar dat zal wel de ontgifting zijn. Oortjes zijn wel stuk schoner, of is dat gewoon toeval?

Hmm, zijn toch iets meer vragen geworden  :o
Sella

Re: Hoeveel kvv duitse herder 8,5 maand?

Berichtdoor Sella » Zo 20 Jun 2010, 01:15

In principe heb ik aangehouden 2-3% van het volwassen gewicht tot hij een maand of 9 was.
Nu geef ik 4% nu hij volwassen is omdat ik anders een gratenpakhuis heb onder de lange haren van mijn dh.
Dus als je hond 38 kg zal gaan wegen(weet niet of hij uit een tengere lijn komt)dan neem je 3 % is dat wat je nu ongeveer voert.
Maar als hij wat te vol kwa postuur wordt kan je wat minderen.
Je voert ook een beetje op het oog.
In ieder kvv met natuurlijke calciumbron zit bijna kip.

De uitvloed uit de oogjes is ontgiften.
Kan zijn dat de oren nu beter gaan omdat hij minder granen binnenkrijgt?
Of dat het nu alleen via zijn ogen en huid gaat?
De jeuk aan zijn neus kan ontgiften zijn, kan ook even een verhaar iets zijn.
ik heb nu een hond die zijn neus raagt aan een spijl van de stoel.
Heb hem maar met een washand even goed de losse haren afgeboend.
HannekeKjell
5-sterren

Berichtdoor HannekeKjell » Zo 20 Jun 2010, 22:54

[quote="Marchella"]
Dean zit nu even aan de KVV en ik merk dat hij toch wat dikker wordt. Teveel kvv op een dag dus.
Ga dus minderen, maar nu vroeg ik me eigenlijk af hoe het zit qua percentages?
Op de verpakking lees ik steeds tussen de 30 en 50 gram per kilo herder, maar 28 kilo x 50 gram = 1400 gram; lijkt me nogal veel!
Dus je gaat minder geven naarmate de pup ouder wordt? Hij is nu 8,5 maand oud.

Hij krijgt nu ongeveer 1100 gram per dag (ik ben lekker gemiddeld begonnen met 40 gram) maar kan dus wel naar wat minder denk ik?
En als ik kippennekjes geef (zijn in bestelling :)) hoeveel geef ik dan minder? In grammen? In percentages?
En dan kan ik beter een KVV geven zonder kip?
[/quote]

Vooral goed kijken en voelen. Wordt hij te zwaar dan gewoon wat minder geven.
Als je kippennekjes geeft, dan breng je dat gewicht in mindering op de kvv van die dag.
Als je dat kan combineren met een kvv zonder kip, is dat helemaal goed.

Enne..sinds de kvv ook iets nieuws..hij lijkt nogal een jeuk te hebben..aan z'n neus? Merk ook dat er meer prut uit zn ogen komt maar dat zal wel de ontgifting zijn. Oortjes zijn wel stuk schoner, of is dat gewoon toeval?

Die jeuk aan zijn neus, heeft ie die toevallig vooral meteen na het eten?  ::)
Hier wordt namelijk na het eten uitgebreid de snuit afgepoetst en afgeveegd aan alles wat ie maar tegenkomt (als je 'm laat doen... de bank, je broek enz.  ;D dus ik vang 'm altijd maar even op met een lekkere ruwe handdoek en dan fijn langs zijn neus en bek wrijven.)
Als ie dat doet heeft het 'm heel goed gesmaakt.  :)
Marchella
1-ster

Berichtdoor Marchella » Ma 21 Jun 2010, 09:28

Bedankt voor de reacties :)

@ Sella; denk inderdaad dat het minder granen zijn want normaal moest ik elke dag wel even troep uit zn oren halen, maar is nu helemaal schoon.

@ Hanneke; direct na het eten idd en hij doet het op ons vloerkleed, maar ik zal er vanavond even met een handdoek bij staan. en ben blij dat het hem goed smaakt dan  :biggrin2:

Ik voer nu ook op het oog en hou de hoeveelheden als leidraad aan dus moet helemaal goed komen! :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”