Re: Hebben jullie tips voor mijn tollers

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

kinnegim
1-ster

Berichtdoor kinnegim » Di 15 Jun 2010, 21:15

Hoi,

Ik voer mijn honden ( tollers ) altijd royal canin maar Duke van 2 blijft steeds zo'n last van jeuk hebben aan zijn bekke oren en vacht de dierenarts kan er niets aan doen maar ik vind het zo zielig voor hem.
Nu heeft iemand mij gewezen op vers vlees maar ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt vries je dat in moet je het warm maken stinkt he hoe veel moet je geven is het duur? Ik hoor het graag

Groetjes,
Carolien
HannekeKjell
5-sterren

Berichtdoor HannekeKjell » Di 15 Jun 2010, 23:19

Hallo Carolien,

Welkom op Barfplaats  :)
Dit staat een beetje op een vreemde plaats, vandaar dat je nog geen reacties hebt gehad.
Dit hoekje is normaal gesproken voor technische vraagjes over het forum.

Ik denk dat jouw honden zeker heel veel baat zullen hebben bij vers voer!
Heel veel honden krijgen jeuk van granen en brokken staan bol van het graan (om het nog maar niet te hebben over de andere meuk die in brokken gepropt wordt.)

Hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,17448.0.html vind je beginnersinformatie met betrekking tot barf (zelf samenstellen).

En hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,70428.0.html staat beginnersinformatie met betrekking tot kvv (kant en klaar vers vlees).

Voor allebei geldt dat je het inderdaad in de diepvries moet bewaren (omdat er geen chemische goedjes in zitten om het goed te houden) en dat het niet verwarmd wordt. Alles rauw en puur natuur dus.

Als je vragen hebt kan je die stellen in de kvv of barf hoek. Dan krijg je ongetwijfeld reacties.  :)

Groetjes,
Hanneke
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 16 Jun 2010, 14:11

Hallo Carolien, welkom hier  :D

Je kunt je honden op twee manieren vers vlees geven:
ofwel je stelt de maaltijd helemaal zelf samen (barf)
ofwel je koopt in de winkel completen vleesmaaltijden uit de vriezer (kvv)

Om te beginnen zou je met de kant en klare maaltijden uit de winkel kunnen beginnen. De complete versies bevatten alles wat je honden nodig hebben. Ze zijn er van verschillende merken, in verschillende uitvoeringen, en van goedkoop tot duur. Je hoeft je niet aan één merk te houden, je kan de merken en varianten afwisselen.  Er zijn zelf kant en klare vleesmaaltijden waar géén granen in verwerkt zijn. De meeste kvv's bevatten een beetje graan. Ze zijn te koop in de dierenwinkel, supermarkt, webshops.

En terwijl je honden van deze vleesmaaltijden genieten kun je je op je gemak verdiepen in barf. Er is hier op de website heel veel info te vinden over het hoe, wat en waarom, wat je wel en wat je niet mag geven.  ;)
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 16 Jun 2010, 14:49

Aanvulling: en je hoeft het niet te verwarmen of koken, integendeel  ;) gewoon ontdooien en geven.
Alleen voor de overgang van brok naar vers kan het voor gevoelige honden handig zijn om de kvv te overgieten met wat heet water, ff laten afkoelen tot handwarm en dan geven. Dat hoef je maar een week te doen, daarna kunnen ze het zo eten.

Onze ervaring hier op het forum is dat veel honden jeuk krijgen van de granen in hun voeding. Vandaar dat Pike nog noemt dat er versvlees-soorten zonder graan te krijgen zijn. Voor jouw jeukerd zou dat zeker een goed idee zijn!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”