menu voor meerdere honden

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Boutje
3-sterren

Berichtdoor Boutje » Di 15 Jun 2010, 14:27

Ik heb in totaal zo'n 70 kilo hond, lichtste 2,5 kg, zwaarste 25 kg.
Kan ik nu een menu berekenen gewoon voor 90 kg hond en dat dan over de bende verdelen?
Voor de kleinste en de pup geef ik 2/3e van de tijd kvv uit schrik dat ze toch iets te kort komen, maar op de collies na eet iedereen bijna alles.
Nu gaat er 2 kilo per dag doorheen, bestaande uit kvv (wisselend merk en smaak) en barf dingetjes.
Waarbij opvalt dat orgaanvlees slecht gegeten wordt, kippenekken en rundskopvlees heel erg lekker is, vis wisselend van hond tot hond, eigenlijk zijn er maar 2 die alles lusten.
Wat zouden jullie doen? Individuele menu's maken of gewoon 1 groot en verdelen?
**Jolanda**
5-sterren

Re: menu voor meerdere honden

Berichtdoor **Jolanda** » Di 15 Jun 2010, 14:35

1 menu; iedereen krijgt per dag hetzelfde.
Maar wel voor iedere hond de hoeveelheden uitrekenen.

Hier 100kg hond, er word 2,5kg (400gr, 700gr en 1400gr) gevoerd per dag, er word voor alle honden hetzelfde uit de vriezer getrokken (bijv eendenrug en kalkoenmaag vandaag)
Alleen als een hond iets niet lust krijgt die iets anders. Maar ik heb er ook 1 die fazant wel lekker vind terwijl de andere 2 het niet eten, dus die krijgt dan fazant ipv kip bijv.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 15 Jun 2010, 15:06

Ik maak één groot menu en dan naar behoefte verdelen, met wat kleine nuanceverschillen per hond. Als je menu voor de overige honden ook kek in orde is zou ik de pup gewoon daarvan mee laten eten. Ik zou dan eerder schrik hebben dat die 2/3 kvv voor tekorten en of disbalans gaat zorgen.
Ons Elftal

Berichtdoor Ons Elftal » Di 15 Jun 2010, 23:50

Angelique schreef:Ik maak één groot menu en dan naar behoefte verdelen, met wat kleine nuanceverschillen per hond. Als je menu voor de overige honden ook kek in orde is zou ik de pup gewoon daarvan mee laten eten.

Zo doe ik het ook. Eén menu en zelfs de pup eet vanaf dag 1 al alles mee.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”