Hoeveel yoghurt

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hoeveel yoghurt

Berichtdoor Barfplaats

@nouk
3-sterren

Hoeveel yoghurt

Berichtdoor @nouk » Ma 14 Jun 2010, 18:53

Ik wil mijn labrador van 6,5 die Carnibest Natuurvoer krijgt (700 gr pd) en 4 kippennekken om de dag, graag wat yoghurt geven voor zijn darmflora. Hoevaak en hoeveel mag ik hem geven? Ik dacht zelf aan een half dessertschaaltje per dag?
lauraV
5-sterren

Re: Hoeveel yoghurt

Berichtdoor lauraV » Ma 14 Jun 2010, 20:08

een paar dagen per week een scheut/paar lepels ;)
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 14 Jun 2010, 20:46

Verse vuile pens is veel beter voor zijn darmflora  ;)
Zuivel is net als voor de mens ook slecht voor de hond.
@nouk
3-sterren

Berichtdoor @nouk » Ma 14 Jun 2010, 20:58

[quote="tieneke"]
Verse vuile pens is veel beter voor zijn darmflora  ;)
Zuivel is net als voor de mens ook slecht voor de hond.
[/quote]

Ik ben het met je eens dat zuivel voor mensen niet goed is, tenzij je nog zuigeling bent, maar ik meen dat yoghurt (en andere zure zuivel zoals karnemelk) toch anders is en wèl goede eigenschappen heeft, alhoewel het natuurlijk niet natuurlijk is om te nuttigen voor volwassenen. Maar ja, dat is vis(olie) ook niet. (Voor honden dan.)
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 14 Jun 2010, 21:30

[quote="anouk1970"]
Ik ben het met je eens dat zuivel voor mensen niet goed is, tenzij je nog zuigeling bent, maar ik meen dat yoghurt (en andere zure zuivel zoals karnemelk) toch anders is en wèl goede eigenschappen heeft, alhoewel het natuurlijk niet natuurlijk is om te nuttigen voor volwassenen. Maar ja, dat is vis(olie) ook niet. (Voor honden dan.)
[/quote]
Zuivelproducten, inclusief melk, yoghurt, kaas zijn niet verteerbaar voor (volwassen) katten en honden en voor mensen. Het kan diarree veroorzaken en voedselallergie, wat zich vaak manifesteert in jeuk.De jeuk heb ik zelf niet als ik soms verboden dingen eet maar de diarree en ernstige pijnklachten dus wel dus ik laat het meestal wel uit mijn hoofd met onverwachte etentjes buitenshuis oid.
Als de yoghurt 24 uur gefermenteerd is wordt het een heel ander verhaal,immers de lactose is er dan uit  ;)
Zelf een yoghurtmachine aanschaffen en 24 uurs lactose-vrije yoghurt maken met zeker een goede starter/probiotica er in?
@nouk
3-sterren

Berichtdoor @nouk » Ma 14 Jun 2010, 21:41

[quote="tieneke"]
Zuivelproducten, inclusief melk, yoghurt, kaas zijn niet verteerbaar voor (volwassen) katten en honden en voor mensen. Het kan diarree veroorzaken en voedselallergie, wat zich vaak manifesteert in jeuk.De jeuk heb ik zelf niet als ik soms verboden dingen eet maar de diarree en ernstige pijnklachten dus wel dus ik laat het meestal wel uit mijn hoofd met onverwachte etentjes buitenshuis oid.
Als de yoghurt 24 uur gefermenteerd is wordt het een heel ander verhaal,immers de lactose is er dan uit  ;)
Zelf een yoghurtmachine aanschaffen en 24 uurs lactose-vrije yoghurt maken met zeker een goede starter/probiotica er in?

[/quote]

Nah, ik donder het gelijk de prullenbak in  :-[. Maar wat raad je me aan als goede (haalbare  ;)) probiotica? Mifloran heb ik wel eens geadviseerd gekregen.
Ik zal je vertellen waarom ik het het wil. Boris heeft nogal eens wat zachtere ontlasting (aan het eind van een wandeling of zomaar ineens een dagje) en sinds kort een anaalklierprobleem (is 1 keer uitgeknepen omdat ie onstoken was en sindsdien blijven ze vol raken :-\)
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 14 Jun 2010, 22:02

[quote="anouk1970"]
Nah, ik donder het gelijk de prullenbak in  :-[. Maar wat raad je me aan als goede (haalbare  ;)) probiotica? Mifloran heb ik wel eens geadviseerd gekregen.
Ik zal je vertellen waarom ik het het wil. Boris heeft nogal eens wat zachtere ontlasting (aan het eind van een wandeling of zomaar ineens een dagje) en sinds kort een anaalklierprobleem (is 1 keer uitgeknepen omdat ie onstoken was en sindsdien blijven ze vol raken :-\)
[/quote]
Wat is nogal eens?
Hier hebben ze ook wel eens zachte ontlasting hoor  ;)
Meestal na het eten van een maaltijd met orgaan erbij of een pensmaaltijd dus ik zou me daar zeker niet te druk over maken.
Zoek even met de zoekfunctie op probiotica,hier geef ik ze 2 maal per week een schepje uit mijn eigen voorraad(Vita-Green-Defence) maar deze is nogal duur.

Volle anaalklieren ontstaan meestal door te zachte ontlasting en door te zorgen dat de ontlasting harder wordt verdwijnt dit als het goed is,ontstoken anaalklieren is een ander verhaal.
Misschien even onder medisch zetten over de ontstoken anaalklieren?
Laatst gewijzigd door tieneke op Ma 14 Jun 2010, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
@nouk
3-sterren

Berichtdoor @nouk » Ma 14 Jun 2010, 22:22

[quote="tieneke"]
Wat is nogal eens?
Hier hebben ze ook wel eens zachte ontlasting hoor  ;)
Meestal na het eten van een maaltijd met orgaan erbij of een pensmaaltijd dus ik zou me daar zeker niet te druk over maken.
Zoek even met de zoekfunctie op probiotica,hier geef ik ze 2 maal per week een schepje uit mijn eigen voorraad(Vita-Green-Defence) maar deze is nogal duur.

Volle anaalklieren ontstaan meestal door te zachte ontlasting en door te zorgen dat de ontlasting harder wordt verdwijnt dit als het goed is,ontstoken anaalklieren is een ander verhaal.
Misschien even onder medisch zetten over de ontstoken anaalklieren?

[/quote]

Okee, bedankt. Dus het hoeft niet 24/24 harde poep te zijn. Maar ik streef daar dan naar met het oog op de anaalklieren. En ja, bij medisch zetten.... er zijn al 288 topics over... ;) Ik moet overmorgen toch naar de DA, dan vraag ik het daar nog wel eens. Bedankt in ieder geval voor je antwoorden.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 14 Jun 2010, 22:41

[quote="anouk1970"]
Okee, bedankt. Dus het hoeft niet 24/24 harde poep te zijn Maar ik streef daar dan naar met het oog op de anaalklieren. En ja, bij medisch zetten.... er zijn al 288 topics over... ;) Ik moet overmorgen toch naar de DA, dan vraag ik het daar nog wel eens. Bedankt in ieder geval voor je antwoorden.
[/quote]
Zeer zeker niet  ;) Spuiterij is heel wat anders dan eens een keer dun of brijerig zoals bij jouw hond.
Heb je wel eens overwogen om een ander merk kvv te geven?
De Carnibest natuur zijn ze hier weken van aan de dunne/slinger geweest als puppie.
Laatst gewijzigd door tieneke op Ma 14 Jun 2010, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”