Holist maar niet regulier

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Do 10 Jun 2010, 10:20

Ik ken hier iemand dichtbij met veel ervaring met dieren.. Ik ken haar persoonlijk al heel lang. Zij hoeft haar centjes hier echt niet in te verdienen en doet dit uit liefhebberij.
Ze is holistisch da gestudeerd bij een goed instituut en heeft nu een praktijk. Probleem: ze is geen regulier da..

Zouden jullie hier heen gaan?
geer
5-sterren

Re: Holist maar niet regulier

Berichtdoor geer » Do 10 Jun 2010, 10:33

bloemetje schreef:Ik ken hier iemand dichtbij met veel ervaring met dieren.. Ik ken haar persoonlijk al heel lang. Zij hoeft haar centjes hier echt niet in te verdienen en doet dit uit liefhebberij.
Ze is holistisch da gestudeerd bij een goed instituut en heeft nu een praktijk. Probleem: ze is geen regulier da..

Je kan geen holistisch dierenarts zijn zonder regulier dierenarts te zijn. Om dierenarts te zijn en je dierenarts te mogen noemen moet je diergeneeskunde hebben gestudeerd. Daarna kun je je verdiepen in andere geneeswijzen en kun je jezelf holistisch dierenarts noemen. Zonder reguliere diergeneeskunde ben je therapeut, dat kan heel goed. Er zijn heel veel holistisch werkend therapeuten die geen dierenarts zijn maar wel heel veel verstand hebben van verschillende takken van natuurgeneeskunde. Ik zou daar met bepaalde problemen wel heengaan, even afhangend van de klacht in kwestie.
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Do 10 Jun 2010, 10:45

bloemetje schreef:Ik ken hier iemand dichtbij met veel ervaring met dieren.. Ik ken haar persoonlijk al heel lang. Zij hoeft haar centjes hier echt niet in te verdienen en doet dit uit liefhebberij.

Afhankelijk van de klacht, zeker wel!
EllenL
5-sterren

Berichtdoor EllenL » Do 10 Jun 2010, 18:11

Inderdaad is ze dan waarschijnlijk ook geen dierenarts maar een holistisch therapeut.
En tja, ik ben natuurlijk bevooroordeeld, want ik doe een opleiding waarmee ik natuurgeneeskundig therapeut voor dieren wordt... Mijn ervaring, zoals met alle artsen, dierenartsen en therapeuten: er zitten hele goede tussen en hele slechte en alles er tussen in. Maar als ze een goede opleiding heeft gehad zegt dat in ieder geval al een heleboel in de goede richting ;)

Goede therapeuten weten trouwens wanneer ze moeten doorverwijzen naar een dierenarts en schamen zich ook niet om dat te doen indien nodig!
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Do 10 Jun 2010, 21:41

Ik sluit mij helemaal aan bij Saille. Belangrijk deel van de opleiding tot natuurgeneeskundig therapeut is leren wanneer je moet doorverwijzen. Dus als jij er vertrouwen in hebt zou ik gaan. Er is ook een beroepsorganisatie, ik zou zelf in ieder geval vragen of zij daar lid van is, dat geeft in ieder geval aan dat de opleiding een zekere inhoud heeft gehad. En vertrouw op je eigen gevoel. Als jouw onderbuik zegt, dit voelt niet goed, dan moet je daar op vertrouwen.
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Vr 11 Jun 2010, 09:41

Dank jullie! Zoals gezegd ken ik haar wel. Ze is bepaald niet dom en aan de site te zien is ze goed omgeslagen wat voeding betreft  :biggrin2:. Dat is een grote pre alvast.
Qwertu
4-sterren

Berichtdoor Qwertu » Vr 11 Jun 2010, 21:23

geer schreef:Je kan geen holistisch dierenarts zijn zonder regulier dierenarts te zijn. Om dierenarts te zijn en je dierenarts te mogen noemen moet je diergeneeskunde hebben gestudeerd. Daarna kun je je verdiepen in andere geneeswijzen en kun je jezelf holistisch dierenarts noemen. Zonder reguliere diergeneeskunde ben je therapeut, dat kan heel goed. Er zijn heel veel holistisch werkend therapeuten die geen dierenarts zijn maar wel heel veel verstand hebben van verschillende takken van natuurgeneeskunde. Ik zou daar met bepaalde problemen wel heengaan, even afhangend van de klacht in kwestie.

Mee eens. Ze weten ook waar hun grenzen liggen. Zelf goede ervaringen gehad met een therapeut en klachten met de oren van mijn hond.
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Vr 11 Jun 2010, 22:28

bloemetje schreef:Dank jullie! Zoals gezegd ken ik haar wel. Ze is bepaald niet dom en aan de site te zien is ze goed omgeslagen wat voeding betreft :biggrin2:. Dat is een grote pre alvast.

Wie is het dan? Misschien ken ik haar wel!
EllenL
5-sterren

Berichtdoor EllenL » Vr 11 Jun 2010, 22:37

geer schreef:Wie is het dan? Misschien ken ik haar wel!

dat wilde ik eigenlijk ook net vragen ;D
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Zo 13 Jun 2010, 10:33

Ik weet niet of ze er wel prijs op stelt als ik haar naam zo op het internet plant. Dus stuur ik jullie een pb.
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Zo 13 Jun 2010, 13:11

bloemetje schreef:Ik weet niet of ze er wel prijs op stelt als ik haar naam zo op het internet plant. Dus stuur ik jullie een pb.

Ik ken haar en ik zou er met een gerust hart naartoe gaan! ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”