castratie onze cavelier barney

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

barney
1-ster

Berichtdoor barney » Wo 09 Jun 2010, 17:52

Barney heeft vorig jaar een castratie chip gekregen hij heeft een jaar gewerkt prima Nu wilde ik hem laten castreren maar de dierenarts
raad dit af omdat hij als cavelier een kort snuitje heeft is de narcose een risico is. Hij adviseerd nog een chip te zetten dit zouden we altijd kunnen blijven doen zonder hem te laten castreren. Er zou verschil zijn tussen een prik en chip. Heeft iemand daar ervaring mee?
*Dorothea*
5-sterren

Re: castratie onze cavelier barney

Berichtdoor *Dorothea* » Wo 09 Jun 2010, 17:54

Nou ik vind dit echt klinkklare onzin eerlijk gezegd, zolang je gasnarcose gebruikt tijdens de operatie en de honden intubeert dan valt het mee met het narcoserisico. Ik zou hem eens vragen naar het risico van jaar in jaar uit een chip in laten brengen.
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Wo 09 Jun 2010, 19:12

Sam, ook een cavalier, heeft vorig jaar ook zo'n implantaat gekregen omdat hij binnen begon te markeren. Het ongewenste gedrag verdween en is tot nu toe weggebleven. Wij laten hem dus niet castreren. Ik weet trouwens niet of er risico's zijn aan het herhalen van zo'n hormoonimplantaat. Persoonlijk zou ik daar bij Sam de voorkeur aan geven als het nodig zou zijn, als de risico's niet te groot zouden zijn.
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Do 10 Jun 2010, 10:16

Nou zeg wat een onzin.. Mijn vorige cavaliers zijn beide weleens geopereerd. De 1 met een prik toendertijd en de andere met gas. Dat laatste leek wel het prettigste te zijn.
Ik zou een ander consulteren!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”