Botten om te kluiven

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Botten om te kluiven

Berichtdoor Barfplaats

Eagan
1-ster

Botten om te kluiven

Berichtdoor Eagan » Wo 09 Jun 2010, 10:41

Wat ik al een tijdje afvraag is, wat voor botten kan ik mijn 4voetertjes geven om ze lekker een uurtje op te kunnen laten kluiven.

Dit met name ook voor het schoonkrijgen van de tandjes. Mag/moet uiteraard ook stuk vlees aan zitten.

De botten moeten dus groot genoeg zijn zodat ze niet doorgeslikt kunnen worden.

De hondjes zijn barf en kvv gewend.

Groetjes Paul
**Jolanda**
5-sterren

Re: Botten om te kluiven

Berichtdoor **Jolanda** » Wo 09 Jun 2010, 11:51

Hey Paul,
Wat ik leuk vind om te geven en waar de honden even zoet mee zijn, zijn lamskoppen. Deze kunnen ze gewoon opeten, geef wel wat van pens erbij anders word de ontlasting te kalkachtig. ;)
De slager kan ze mooi in 2 delen zagen waarna je alleen het neusje nog hoeft te breken, lekker makkelijk dus. 3koppen en je honden kunnen er 2x van genieten :)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 09 Jun 2010, 11:57

Nou, een uurtje vind ik wel heel erg lang hoor..... Ik zou zeggen: meer barf en minder KVV en dan wat lams/geitenkop toevoegen, zalmkop, geitennek, lamsnek. Dat levert allemaal wat meer kluifwerk.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 09 Jun 2010, 12:35

Jol schreef:Hey Paul,
Wat ik leuk vind om te geven en waar de honden even zoet mee zijn, zijn lamskoppen. Deze kunnen ze gewoon opeten, geef wel wat van pens erbij anders word de ontlasting te kalkachtig. ;)
De slager kan ze mooi in 2 delen zagen waarna je alleen het neusje nog hoeft te breken, lekker makkelijk dus. 3koppen en je honden kunnen er 2x van genieten :)

??? Waarom doe je dat? Hier krijgen ze gewoon een halve kop, niks neusje breken.  ;)
**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Wo 09 Jun 2010, 13:22

Bij de slager zagen ze de kop door op het stukje bij de neus na, dus bij het neusje zit de kop nog aan elkaar vast ;) Als je het neusje breekt dan krijg je echt 2 halve koppen. Dus je duwt de 2 helften uit elkaar en dan breekt de neus vanzelf door ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”