hyperactief

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hyperactief

Berichtdoor Barfplaats

Dayco
1-ster

hyperactief

Berichtdoor Dayco » Za 05 Jun 2010, 23:34

Hallo,

Ik heb een Duitse Dog van 7 maanden die al barft sinds hij 12 weken oud is. Ik hou me aan de percentages die hier op barfplaats staan maar heb toch een probleem blijkbaar. Dayco is echt overactief!!!
Vandaag zijn we gaan wandelen met een groep andere doggen. De wandeling heeft ongeveer 2 uur geduurd met de nodige rustpauzes. Vermits hij maar 7 maanden oud is, was dat eigenlijk wel lang voor hem maar tijdens de rustpauzes gingen alle honden liggen en wat drinken maar Dayco bleef rondlopen en springen... Ook na de wandeling bleef hij maar rondrennen en de andere honden uitdagen om te spelen met als gevolg dat hij enkele keren serieus op zijn plaats is gezet door de andere, zeer vermoeide, honden.
Ook de andere baasjes vertelden me dat ze nog nooit een pup hadden gezien die zo onvermoeibaar was.
Is er nog iets wat ik kan aanpassen aan zijn voeding?

Groetjes, Ine
May Linn
5-sterren

Re: hyperactief

Berichtdoor May Linn » Za 05 Jun 2010, 23:43

Mijn 1e reactie zou zijn dat het niet ligt aan het voer, maar aan zijn leeftijd en karakter.
Toen mijn honden zo jong waren hadden ze weinig last van de warmte en konden heel lang actief doorgaan.
Ik denk dat dit juist zegt dat hij lichamelijk prima in orde is.
Waarschijnlijk zal het samen met zijn leeftijd ook een stuk karakter zijn en is hij ook grenzen aan verkennen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 06 Jun 2010, 07:56

En hij is altijd zo actief? Ja, ik ben niet anders gewend dan actieve honden.... En als ik Dalmatier puppen vergelijk die brokjes krijgen, dan vind ik het verschil echt levensgroot. Een hond die barf eet is levendig, energiek en daar straalt het leven vanaf. Maar overactief....? Is hij echt serieus overactief? Altijd al? Sinds hij 12 weken is? Of was hij alleen nu, deze wandeling, overactief? En werd je daar op attent gemaakt doordat de andere honden eigenlijk zo sloom zijn of viel het je altijd al op?
Irish
5-sterren

Berichtdoor Irish » Zo 06 Jun 2010, 09:00

Sluit me aan bij de rest.
Wassie niet gewoon overprikkelt tijdens de wandeling en daarom zo druk?
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Zo 06 Jun 2010, 09:47

Hier ook een hyperactieve hond. Nooit tijd voor een slaapje, altijd druk druk druk. Aanpassen van de voeding doe ik alleen wanneer ze te mager wordt.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Zo 06 Jun 2010, 10:43

Sommige honden zijn nou eenmaal hyperder dan de anderen. Ik heb hier ook zo'n ADHD-gevalletje, al van kleins af aan. Heeft volgens mij niet zoveel met eten te maken, maar meer met het karakter.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Zo 06 Jun 2010, 14:07

Volgens onderzoek heeft voeding niet zoveel effect op gedrag dat de hond er echt hyperactief van zou worden. Dat is nl wsch een erfelijke afwijking, net als bij mensen, en behoorlijk zeldzaam. Overactief zou kunnen, ik zou dan idd ook denken aan overprikkeld waardoor de hond niet meer kan stoppen. Net als bij kinderen moet je ze dan gewoon ff dwingen tot rust, aanlijnen of in de bench en niet meer laten rennen en spelen.
En versgevoerde honden zitten idd meestal duidelijk beter in hun vel en hebben daardoor meer energie. Lijkt mij eerlijk gezegd geen probleem maar juist een bonus.
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Zo 06 Jun 2010, 20:52

Hier ook een actieve pup van vandaag 5 maanden oud.
Ze kan de hele dag naar buiten, wat ze ook veel doet,en ik schat in dat ze op een dag twee hooguit drie uur slaapt.
Rennen en vliegen kan ze als de beste.
Ik word er zelf moe van, maar eerlijk gezegd ben ik wel blij dat ze zoveel energie heeft, en ik peins er niet over om haar voeding te veranderen, ik denk ook niet dat zij daardoor zal veranderen, of ik moet haar helemaal geen voer meer geven. :(
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 06 Jun 2010, 21:26

Misschien hebben de anderen wel een probleem....gebrek aan energie/conditie enz. Hier ken ik ook alleen maar doldwaze pups die van geen ophouden weten.
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Di 08 Jun 2010, 11:52

Nog een keertje mijn verhaal dan maar  :-[

Yuk is ook een tijdje overactief geweest, zo erg dat hij er zelf last van leek te hebben (hij kon zijn energie niet meer op een normale manier kanaliseren, leek het).
Ik verdacht toen de hoeveelheid rood vlees daarvan...ook omdat hij slechter ging lopen in die tijd (het leek mij alsof de eiwitten zich vastzetten in zijn gewrichten, wat dus zou betekenen dat t niet normaal verwerkt werd).

Heb hem overgezet op wit vlees en had mijn eigen, vertrouwde hond weer terug.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Di 08 Jun 2010, 12:08

hier ook allemaal actieve pups gehad, en ze zijn het nog, altijd wel in voor wat leuks!
eentje had het heel erg, maar dat lag ook aan zijn hormonen...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”