Advies gevraagd: Sam loopt mank, wat te doen?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

anja247
2-sterren

Berichtdoor anja247 » Wo 02 Jun 2010, 10:24

Sam loopt nu al een geruime tijd mank. Mijn dierenarts heeft hiernaar gekeken, denkt niet dat er iets ernstigs aan de hand is, heeft mij een fles rimadyl in de hand gestopt en naar huis gestuurd.

Sam is overgewicht, een groot deel van zijn leven moddervet geweest, beweegt zo weinig mogelijk (lui, lui LUI!) en hoewel hij veel is afgevallen bij mij, raken we de laatste laag blubber maar niet kwijt! Suiker is geen probleem, schildklier ook niet. Dit is de eerste hond die ik ooit ben tegengekomen die liever snurkt op de bank dan lekker wandelen met het vrouwtje. Het is een continue proces van aanmoedigen, omkopen, dreigen en keihard zeulen om hem een paar kilometertjes mee te krijgen! Hij heeft een stuk Pieterpad meegelopen, onder bitter protest. Dit werd met de tijd wat beter, en hij begon gewillig (wel ok, niet steeds met vier poten vaststeken) mee te lopen en toen kwam het manke pootje (links voor) en het was voor hem over en uit. Hij geeft geen echte blijk van pijn, gewoon onverbiddelijke weerstand. Zucht  :(

Artrose of zoiets, zei de DA. Tja. Sam lijkt niet echt ongelukkig, hij vindt een luizenleventje op de bank of in de tuin wel prima. Hij is zeven jaar oud, hoort in de bloei van zijn leven te zijn dus wil ik toch proberen de kwaliteit nog iets op te krikken. Ik ben gaan kijken naar supplementen enz. Glucosamine, chondroitine, duivelsklauw en salispril zag ik op BP langs komen. Nog meer, maar na flink wat gegoogle zijn deze vier overgebleven.

Zijn er BP-ers die deze combo gebruiken voor hun hond? Waar kopen jullie deze supplementen? En hoe geef je het aan je hond - vermalen als poeder, of in een capsule verstopt in het eten? Hebben jullie nog tips voor mij?

PS: Ik heb met man en macht geprobeerd om Sam in het water te krijgen, ik dacht zwemmen... DAT is leuk voor hem.
Not!!!!.
Het was of ik moord pleegde met een botte bijl.

PPS: Vergeet maar fysio of manuele therapie. Ik kan wel aan hem komen om te masseren (verbetert niets maar hij vindt het wel heerlijk!) maar wanneer een vreemde hem aanraakt, veranderen zijn spieren in een blok beton. Er is gewoon niets met hem te beginnen, de wantrouwen is te hoog.
flodder en dwarrel
5-sterren

Re: Advies gevraagd: Sam loopt mank, wat te doen?

Berichtdoor flodder en dwarrel » Wo 02 Jun 2010, 11:28

lastig als je hond zo moeilijk in de poten te krijgen is

misschien het gezelschap van andere honden om mee te wandelen?

lees het topic over corta rx eens http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 004.0.html

het is een zeer smakelijk drankje
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Wo 02 Jun 2010, 11:38

Ik zou het toch nader laten onderzoeken, een hond mankt meestal niet voor niets.
Evt een foto maken van zijn linkerpoot, atrose is daar zichtbaar op en zo wordt je ook weer een stuk wijzer wat het kan zijn.
Vraagje, mankt hij ook als hij rimadyl gehad heeft? of is het dan minder?
supplementen is op zich geen slecht idee, een goed glucosamine/chondroitine complex en duivelsklauw is prima.
Salispril ken ik niet, wat is dat voor iets?
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Wo 02 Jun 2010, 12:03

Hoi Anja,
Ik heb een golden retriever van 12.5 jaar zij heeft ook al jaren artrose heb haar jaren behandeld met sashasblend maar ging de laatste tijd merken dat het niet meer zoveel deed bij haar.
Heb glucosamine met chondroitine bij het kruidvat gehaald msm bij de hema en duivelsklauw bij de Tuinen ook geef ik haar dagelijks een capsule met zalmolie, het gaat nu weer een stuk beter met haar vind ik zelf, ze krijgt het inmiddels ong. 5 weken.
Ze loopt s'morgens toch nog een rondje van 40 min. tussen de middag 20 min. en s'avonds ook een kwartier dus bij elkaar toch nog 75 min. dagelijks.
Zij krijgt s'morgens kompleet vers voer daar verstop ik de grote pil glucosamine chondroitine in, en een halve msm  de duivelsklauw capsule maak ik open en strooi het over haar eten en de zalmolie capsule  gooi ik er gewoon op alles is altijd op.

Sterkte met je hond.
Laatst gewijzigd door deja op Wo 02 Jun 2010, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
anja247
2-sterren

Berichtdoor anja247 » Wo 02 Jun 2010, 12:17

Een meer maagwandvriendelijke variant van rimadyl
May Linn schreef:Salispril ken ik niet, wat is dat voor iets?

Sam lijkt wel minder last te hebben als hij Rimadyl slikt.
De DA wil nog even wachten met foto's nemen, wil eerst kijken of het vanzelf over gaat. Een onderzoek heeft geen abnormaliteiten laten zien, hij is alleen zo stram als een plank.
@nouk
3-sterren

Berichtdoor @nouk » Wo 02 Jun 2010, 14:42

flodder en dwarrel schreef:lastig als je hond zo moeilijk in de poten te krijgen is

misschien het gezelschap van andere honden om mee te wandelen?

Heb toevallig laatst een afl van Cesar Millan gezien hierover. Ook zo'n hondje dat niet vooruit te branden was, maar dan ook ècht niet... Maar toen hij een van zijn eigen honden meenam, ging dat gekke beest ineens enthousiast mee, ècht heel grappig om te zien. Die had er in eens zin in!! Héél maf, maar zo leuk! Echt een kippenvel moment. (Soms denk ik wel eens dat we niet àlles te zien krijgen, maar goed...  ;)) Het lijkt mij idd een goed idee. Maar die hond liep niet mank. Dat lijkt me misschien toch weer iets anders wat eerst bekeken moet worden?

Succes.
anja247
2-sterren

Berichtdoor anja247 » Wo 02 Jun 2010, 17:01

sam is weleens met andere honden op stap gegaan, ook met mijn zus d'r uitlaatgroep. connie kan beter zeggen hoe hij bij haar is, maar mijn ervaring is dat hij wel wat meer beweegt, maar ook maar eventjes en dan sjokt hij verder.

ik denk niet dat het op dit moment zo verstandig is om hem op lange wandelingen te nemen of te laten rennen, het lijkt mij dat ik het probleem alleen maar erger zal maken zo, toch?

ik ga wel de supplementen krijgen die deja noemde, denk ik, en gewoon kijken of dat een verbetering tot gevolg heeft.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”