Bantu wil volgens mij aan de KVV????

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Di 01 Jun 2010, 21:02

Ik lees er vaak over: honden die stoppen met een bepaald diersoort te eten. Hier is het e.e.a ook niet echt favoriet (waaronder fazant en patrijs) en heb ik ook uit het nemu geschrapt.
Gelukkig heb ik niet zo heel veel last gehad met de honden dat ze iets niet willen eten, maar Bantu spant de kroon op het moment.
Vanaf pup heeft ze alles gegeten. Toen ze ongeveer 1 jaar werd, begon ze vis te weigeren, eerst zalm, daarna haring, makreel en sardientjes. Veel uit de kast gehaald maar niets hielp. Nu bestel ik af en toe wat zalmmix van Herby, meng dit met wat spiervlees zodat ze in ieder geval af en toe wat vis binnen krijgt. En op deze manier gaat het goed :)
3 weken geleden kregen ze geiteribben maar deze weigerde ze tot 2 dagen aan toe te eten, daarna begin ze met de lamsribben, de herteribben, en vanavond liet een stuk haaskarkas liggen :-\
ik bied alles 2 dagen aan (daarna toch wat anders omdat ze al niet al te dik is :-[), en doe het dan weg of het gaat naar "kliko Didge".
Maar nu????
Eend, kip, parelhoen, konijn eet ze wel allemaal goed
*Dorothea*
5-sterren

Re: Bantu wil volgens mij aan de KVV????

Berichtdoor *Dorothea* » Di 01 Jun 2010, 21:06

Ehm ja ik heb geen advies, ik heb er hier ook zo één, Sita. Ze at altijd alles maar wil nu alleen nog maar kvv. En dan niet die met eend of rund, het liefst die duurste met geit. Ik heb geprobeerd haar te laten vasten, maar dat houdt ze heel lang vol en al die tijd krijgt ze dan haar previcox niet. Dus ik ben er maar mee gestopt, ze krijgt gewoon alleen nog maar kvv. Hoe ouder hoe gekker zullen we maar denken.
mettrop
3-sterren

Berichtdoor mettrop » Do 03 Jun 2010, 07:33

heb er hier een lopen die geen eende spiervlees met vel wil eten.

geef ik hem daarentegen een eendkarkas vreet ie m wel op ???

mafkezen
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Do 03 Jun 2010, 14:15

Die eigenwijze poedels ook.
Charlie is ook behoorlijk kritisch, bijvoorbeeld parelhoen, van de ene leverancier vind hij het heerlijk, maar van de ander mot hij het niet.

Nu weet ik goed wat hij lust (hopelijk blijft dat ook zo) en kom ik ruim aan genoeg afwisseling, 3 botsoorten, vis (haring en sardien) en nog een stuk of 6 a 7 spiervleessoorten en orgaan.
Als je zo kijkt lust hij eigenlijk best een hoop. ::)

Maar het maakt het maar blijven weghalen en volgende dag weer geven systeem moeilijker dat ze al niet dik is.
orinake
5-sterren

Berichtdoor orinake » Do 03 Jun 2010, 14:53

Overlaatst vertelde iemand me dat een hond zelf zou kunnen bepalen welke stoffen ze te kort kwamen en aan de hand daarvan diersoorten zouden weigeren.
Nu als ze alles gaan weigeren gaat die stelling helemaal niet op natuurliljk
Ik heb hier eentje die haar eendenkarkas de eerste dag weigert, de 2de dag eet ze het wel, idem met fazant.
ze hebben een paar maand allemaal eend geweigerd, tot ik via iemand anders eendenkarkas kreeg, ze zouden ze bevrozen gepikt hebben om ze te kunnen opeten, snappen wie snappen kan :s
Nu, als je dingen die ze weigert mixt en dan geeft met iets wat ze bvb heel graag eet. Weigert ze dan nog of niet?
kojak
4-sterren

-

Berichtdoor kojak » Do 03 Jun 2010, 23:39

-
Laatst gewijzigd door kojak op Do 10 Jun 2010, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

-

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”