HONGEEEEER...........

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

HONGEEEEER...........

Berichtdoor Barfplaats

Joan
1-ster

HONGEEEEER...........

Berichtdoor Joan » Vr 15 Okt 2004, 22:06

Mijn woefjes Noa en Costin zijn zo'n 1½ maand geleden overgestapt van combi kvv/brok naar volledig kvv (eerst Rodi/Duck, nu Carnibest Natuurmix) met 2 à 3x per week een zelf-samenstel maaltijd er tussen door.

Noa krijgt (20gr x 9 kg =) ± 180-200gr. per dag en dat gaat prima. Na elke maaltijd gaat ze zelfs uitgebreid liggen uitbuiken.

Costin kreeg eerst (20gr x 12kg =) ± 250gr per dag, maar dit was duidelijk niet genoeg (viel af als een idioot en brak de tent af op zoek naar eten). Heb dit inmiddels verhoogd naar (30gr x 12kg = ) ± 360-400gr per dag en nu blijft hij inmiddels wel mooi op gewicht, maar is nog steeds compleet uitgehongerd en probeert elke keer als je de koelkast open doet erin te klimmen. ::)

Moet ik Costin nou nóg meer kvv gaan geven, of eventueel mengen met iets "vulmiddel-achtigs" zoals de fyto-/kruidenmix of sperciebonen of zo?
Truus
5-sterren

Re:HONGEEEEER...........

Berichtdoor Truus » Vr 15 Okt 2004, 22:11

Je zou als buikvulling het versvlees kunnen mengen met Fytomix. Het hongergevoel is weg en het is geen dikmaker. Bovendien is het goed voor de darmen.
Joan
1-ster

Berichtdoor Joan » Vr 15 Okt 2004, 22:12

Oeps...hoe komt dit nu ineens in "zelf samenstellen" terecht???? ???

Was niet de bedoeling, moest onder kvv komen.... :-[
Sollie!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 15 Okt 2004, 22:28

[quote="Joan"]
Oeps...hoe komt dit nu ineens in "zelf samenstellen" terecht???? ???

Was niet de bedoeling, moest onder kvv komen.... :-[
Sollie!
[/quote]

Maakt het uit joh, als je fytomix bij de Cb doet heb je het toch ook zelf samengesteld 8)

Kan ook zijn dat je hond de smaak te pakken heeft en nu weet dat alles wat uit die koelkast komt ook wel een geschikt voor hem kan zijn. Zolang die niet afvalt zou ik niet teveel bijvoeren ook al is het calorie=0 want hij zou toch aan het minder volle gevoel t.o.v. het volle brokkengevoel moeten wennen.
Joan
1-ster

Berichtdoor Joan » Wo 20 Okt 2004, 21:03

Ik zal toch eens wat fyto-/kruidenmeuk gaan proberen. Niet te veel, want hij zal misschien idd nog aan het minder volle brokken-gevoel moeten wennen. Maar misschien dat dat wat scheelt. 't Is in ieder geval gezond.

Ik heb overigens wel gemerkt dat hij wel redelijk voldaan is als hij een zelf-samenstel maaltje verorbert heeft (kipkarkas, lap pens of lamsribbetjes etc.). Daarna heeft hij zowat geen interesse voor koelkasten of kleine kids met koekjes meer! En dan krijgt hij het gelijke gewicht, of misschien ietsjes meer dan dat hij normaal van CB krijgt. Vreemd........ ???
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 20 Okt 2004, 22:22

Ik vind dat zelf niet zo vreemd eigenlijk.... Ik merk bij mijn honden ook dat ze niet echt een bevredigd gevoel hebben wanneer ze gemalen vlees krijgen en dit in tegenstelling tot grote brokken vlees. En dat klopt ook wel want grote brokken vlees/orgaanvlees en bot verteren minder snel (er vindt minder snel maagpassage plaats).
Groetjes, Lizzy
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”