kat één dag zonder eten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kat één dag zonder eten

Berichtdoor Barfplaats

carlossurya
1-ster

kat één dag zonder eten

Berichtdoor carlossurya » Ma 31 Mei 2010, 21:31

Sinds kort ben ik in het weekend één volledige dag van huis en mijn katten krijgen dan zaterdagavond te eten en dan pas maandagmorgen weer. Nu is mijn vraag is dit te lang of kan dat wel. Normaal gesproken krijgen ze twee keer per dag eten. Het is natuurlijk niet mogelijk om iets op voorraad neer te leggen zoals bij brokken.
Cizsel
5-sterren

Re: kat één dag zonder eten

Berichtdoor Cizsel » Ma 31 Mei 2010, 23:25

Het kán wel, maar het is niet verstandig. Voor leververvetting zeggen ze normaal gesproken een week (geloof ik?) maar het kán al bij één dag optreden. Zeker als dit regelmatig gebeurd lijkt het me toch minder. Wat je kan doen, is een portie bevroren voor ze neerleggen zondagochtend. Dan kunnen ze het niet direct eten, maar wel kunnen ze tussen de middag tóch eten en wordt het risico een stuk minder.
carlossurya
1-ster

Berichtdoor carlossurya » Ma 31 Mei 2010, 23:28

okay, bedankt voor de tip
fem fatale
5-sterren

Berichtdoor fem fatale » Di 01 Jun 2010, 00:31

Je kan ook iets groots geven, wat niet snel opgaat. Als ik niet zeker weet of ik 's avonds nog thuis kan komen, of ik moet een hele dag weg, geef ik de fretten een kwartel of duif. Daar doen ze twee dagen over, dus dan hebben ze zeker de hele tijd eten. En als je niet thuis bent, staat de verwarming niet zo hoog, en dan gaat het ook niet ruiken (nouja, na een paar dagen vast wel, maar niet dezelfde dag al).
Elise Lecarme
3-sterren

Berichtdoor Elise Lecarme » Di 01 Jun 2010, 06:58

Je hebt voor weinig geld bij zoo plus van die voederautomaatjes met een koelblokje onderin. Dat werkt hier uitstekend.
*Flip*
5-sterren

Berichtdoor *Flip* » Wo 02 Jun 2010, 09:32

Die heb ik ook! Wel zelf aangepast zodat er een groter koelelement in kan. Als wij een nachtje weg zijn doe ik voor za avond ontdooit vlees er in en voor zondagochtend bevroren. Door het grotere koelelement is het zondagavond vaak nog redelijk koel. Als ik er iets te knagen in doe leg zijn eet plankje er altijd naast. Zo blijft de vloer ook schoon :)

[quote="Boendoek"]
Je hebt voor weinig geld bij zoo plus van die voederautomaatjes met een koelblokje onderin. Dat werkt hier uitstekend.
[/quote]
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”