Pureren? Koken?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Pureren? Koken?

Berichtdoor Barfplaats

**Marjolijn**
5-sterren

Pureren? Koken?

Berichtdoor **Marjolijn** » Ma 31 Mei 2010, 15:32

Moeten de groenten echt gepureerd worden als ze rauw zijn?
Of kan ik het ook gewoon zo geven? Boris is nl gek op komkommer zo. Of de stronkjes vd brocoli of bloemkool

Gekookt krijgtr hij ook regelmatig de tafelrestjes vd groenten. Is dat dan goed? Of moet ook dat persee gepureerd worden?

Heeft een appel nog toegevoegde waarde? Het klokhuis vind hij nl heerlijk.

En een teentje knoflook? Moet dat ook gepureerd of kan ik dat ook zo geven?
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Pureren? Koken?

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 31 Mei 2010, 15:41

Je kunt best een stukje broccoli of komkommer geven als hij dat lekker vindt, maar qua voedingsstoffen heeft hij daar niks aan. Als je groente wilt geven vanwege de goeie voedingsstoffen moet je toch echt de celwanden stukmaken, door pureren of koken. Pureren van rauwe groente heeft de voorkeur omdat dan meer nuttige stofjes bewaard blijven, maar gekookte groente is ook prima, tenslotte doen wij het er ook goed op  :D
Appelklokhuizen beter niet geven want de pitjes bevatten blauwzuur. De kans dat hij zo'n pitje doorbijt is niet zo groot maar waarom zou je het risico nemen? Stukje appel is prima, fruit is makkelijker te verteren dan groente omdat de celwanden dunner zijn.
Knoflook ook pureren. Ik weet niet of hij het zo überhaupt zou willen eten maar het is op z'n minst nogal sterk van smaak en ook wat erg veel knof voor zo tussendoor. Door een bak groentemix en verdeeld over meer dagen is beter.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”