nieuw hier

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

nieuw hier

Berichtdoor Barfplaats

Sabien84
1-ster

nieuw hier

Berichtdoor Sabien84 » Ma 31 Mei 2010, 11:29

Hallo,

Ik heb me aangemeld op het forum omdat ik dit weekend een beetje noodgedwongen onze 2 hondjes vers vlees heb moeten geven. Onze brokken waren op, en de nieuwe brokken die ik had gekocht wouden ze niet eten. En dat op zaterdag avond :D Dus ik heb wat kipfilet en runderlapjes uit de vriezer gehaald, en dat heb ik een beetje klein gesneden en gegeven. Ze waren er dol op. Ik had al wel eens eerder als snack kippen vleugeltjes gegeven, en daar waren ze me altijd erg dankbaar voor.
Nu ben ik het weekend dus gaan lezen, en ben er achter gekomen dat ik eigenlijk wel graag wil afstappen van de brokken. Ik heb er al een tijdje problemen mee omdat onze 2 kleine opdonderd nogal last van hun buikjes hadden. Maar ik ehb nog geen flauw idee hoe ik het moet gaan aanpakken. Ik heb net bij AH 2 pakjes gekocht van smuldier. Ik had op dit forum wat gelezen erover. Maar ik begrijp ook al dat het zogenaamde 'Barf' dieet het beste is. Maar ik zou echt niet weten hoe ik dat voor onze 2 kleintje zou moeten samenstellen. Dus tips zijn welkom :D

Verder ben ik Sabien (hay) ben 26 en heb 2 buitelandse bastaardjes.
Pipa net 4 jaar en is waarschijnlijk iets van een kruising chiwauwa/ dweg pincher. Ze weegt net geen 4 kilo en heeft een grote mond :)
Didi word morgen 5 jaar (geschatte leeftijd) en is een kruising terrier en weeg nu rond de 6 kilo (en is een beetje aan de stevige kant) Didi heeft een echte geschiedenis als gedupmt hondje in spanje. Ze woog 3 kilo toen ze bij ons kwam, kon de eerste trede van de trap nog niet op omdat ze daar geen spieren voor had, wist niet wat spelen was, bang voor alles was geen hond was. Inmiddels is ze in de 3 jaar dat ze bij ons is helaal opgebloeid tot de meest geweldige en lieve hond. Het enige waar ze wat problemen mee heeft is vreemde mannen (en en echte jager helaas)

Nou, dat was wij in het kort  ;D

Ik hoop dat ik hier alle informatie kan vinden om uiteindelijk vol vertrouwen over te kunnen stappen om kvv of barf 8)

Link naar een map waar foto's staan van onze woefs
http://neibas.hyves.nl/album/12647951/Hondjes/pqykPhqq/
HannekeKjell
5-sterren

Re: nieuw hier

Berichtdoor HannekeKjell » Ma 31 Mei 2010, 12:04

Hallo Sabien,

Welkom op Barfplaats  :)
Wat heb je een leuke hondjes en fijn voor ze dat je over wil stappen op barf of kvv!

Dit is een beginnersdocument waar je erg veel informatie terug kan vinden:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,9326.0.html

En misschien is het makkelijk om ook eens in de kattenhoek rond te kijken.
Daar vind je veel tips over het voeren van wat kleinere porties.

En als je vragen hebt, gewoon stellen hoor!

Groetjes,
Hanneke
Roef & Hidde
5-sterren

Berichtdoor Roef & Hidde » Ma 31 Mei 2010, 12:23

welkom  ;)
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Ma 31 Mei 2010, 15:44

Welkom op BP !!!!
Sabien84
1-ster

Berichtdoor Sabien84 » Ma 31 Mei 2010, 19:00

In de katten hoek. Haha. Dat meen je niet. Dat vind ik wel een belediging naar onze honden toe hoor ::) (just kiddin')

Ik ga zeker nog even verder zoeken hier op het forum.

Was vandaag in de dierenwinkel om toch nog maar even brokken te halen voor tot ik echt overstap en die kerel vond het de meest belachelijke keuze om te maken. Vers vlees kon tegenwoordig niet meer tippen aan de kwalitijd van goede brokken (nee, de goedkope brokken waren niet goed, maar dure brokken zijn pure kwalitijd) en die man zij dat ze harde dingen nodig hebbe voor een goed gebit. Dus ik leg uit dat de daarom ook bot zullen krijgen. Zijn reactie daarop: 'ja, een goede kluif op zijn tijd vinden ze best lekker, kijk maar wat we hebben'  Dus een dierenwinkel eigenaar dank bij 'bot' aan van die pedagree denta sticks. Hahaha. Dat vond ik wel erg grappig.

Ik ga weer even verder met lezen!!

Groetjes!
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Ma 31 Mei 2010, 19:07

Hi welkom op Barfplaats!

... mijn katten draaien je nu nuffig de rug toe  :D...
ze draaien hun poot niet om voor een lekkere eendenvleugel of een stuk konijn  :biggrin2:
wat betreft kleine porties zijn we in de kattenhoek best ervaren, t grote voordeel is dat je niet perse een megavriezer[of 2] hoeft te hebben om toch hele mooie menuutjes te kunnen voeren
Sabien84
1-ster

Berichtdoor Sabien84 » Ma 31 Mei 2010, 20:21

Katten en honden kunnen dus ongeveer het zelfde eten?
Wat is ongeveer de richtlijn kwa hoeveelheid voer in verhouding met het lichaamsgewicht? Kan ik daar dan ook bij de kattenhoek info zoeken, of is dat dan weer erg specefiek voor honden?
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Ma 31 Mei 2010, 21:27

Kijk s bij 'zelf samenstellen' daar staat een 'Barf voor beginners- handleiding  ;) Heel veel leesvoer!

En de tip mbt katten had meer te maken met : 'hoe ga je om met kleine porties' en katten menu is iets anders dan dat voor honden maar katten en heel kleine honden kunnen dezelfde botten 'baas'
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Di 01 Jun 2010, 00:52

ik had mn dames natuurlijk ook evenlief gehad als ze 60 kilo wogen  :biggrin2: :biggrin2: , maar ben blij dat ze tussen de 150 en 200 gram krijgen wat betreft aanschaf en opslag van de vleesjes  :biggrin2: :biggrin2:
Sabien84
1-ster

Berichtdoor Sabien84 » Di 01 Jun 2010, 07:19

Ik maakte ook maar een grapje wat betreft de kattenhoek  ;)
petra-amsterdam
3-sterren

Berichtdoor petra-amsterdam » Wo 02 Jun 2010, 00:28

Wat ,n geweldige hondjes heb jij :D
En wat goed dat je ze het beste wil geven nl vers vlees.
Mijn ukkie (Meis) was ooit ook zo,n triest gratenbakkie uit Spanje maar heeft haar gewicht inmiddels braaf verdubbeld  :biggrin2: Tis inmiddels ,n speklappie ::)
donnaj8887
1-ster

Berichtdoor donnaj8887 » Di 17 Aug 2010, 10:01

[quote="Sabien84"]
Hallo,

Ik heb me aangemeld op het forum omdat ik dit weekend een beetje noodgedwongen onze 2 hondjes vers vlees heb moeten geven. Onze brokken waren op, en de nieuwe brokken die ik had gekocht wouden ze niet eten. En dat op zaterdag avond :D Dus ik heb wat kipfilet en runderlapjes uit de vriezer gehaald, en dat heb ik een beetje klein gesneden en gegeven. Ze waren er dol op. Ik had al wel eens eerder als snack kippen vleugeltjes gegeven, en daar waren ze me altijd erg dankbaar voor.
Nu ben ik het weekend dus gaan lezen, en ben er achter gekomen dat ik eigenlijk wel graag wil afstappen van de brokken. Ik heb er al een tijdje problemen mee omdat onze 2 kleine opdonderd nogal last van hun buikjes hadden. Maar ik ehb nog geen flauw idee hoe ik het moet gaan aanpakken. Ik heb net bij AH 2 pakjes gekocht van smuldier. Ik had op dit forum wat gelezen erover. Maar ik begrijp ook al dat het zogenaamde 'Barf' dieet het beste is. Maar ik zou echt niet weten hoe ik dat voor onze 2 kleintje zou moeten samenstellen. Dus tips zijn welkom :D

Verder ben ik Sabien (hay) ben 26 en heb 2 buitelandse bastaardjes.
Pipa net 4 jaar en is waarschijnlijk iets van een kruising chiwauwa/ dweg pincher. Ze weegt net geen 4 kilo en heeft een grote mond :)
Didi word morgen 5 jaar (geschatte leeftijd) en is een kruising terrier en weeg nu rond de 6 kilo (en is een beetje aan de stevige kant) Didi heeft een echte geschiedenis als gedupmt hondje in spanje. Ze woog 3 kilo toen ze bij ons kwam, kon de eerste trede van de trap nog niet op omdat ze daar geen spieren voor had, wist niet wat spelen was, bang voor alles was geen hond was. Inmiddels is ze in de 3 jaar dat ze bij ons is helaal opgebloeid tot de meest geweldige en lieve hond. Het enige waar ze wat problemen mee heeft is vreemde mannen (en en echte jager helaas)

Nou, dat was wij in het kort  ;D

Ik hoop dat ik hier alle informatie kan vinden om uiteindelijk vol vertrouwen over te kunnen stappen om kvv of barf 8)

Link naar een map waar foto's staan van onze woefs
http://neibas.hyves.nl/album/12647951/Hondjes/pqykPhqq/

[/quote]

Thank you so much for your post.

Berichtdoor Nynke » Di 17 Aug 2010, 10:05

Welkom op Barfplaats Sabien  :) :) :) :)

Ik hoop dat je je snel zeker genoeg voelt om de overstap naar barf te wagen, tot die tijd kun je natuurlijk best een goed merk kvv geven, dat is veel beter dan brok in elk geval  :) :) :) :)
TMG1961
5-sterren

Berichtdoor TMG1961 » Di 17 Aug 2010, 11:03

Welkom
dancingdaydream
4-sterren

Berichtdoor dancingdaydream » Di 17 Aug 2010, 11:58

Welkom hier! Echt leuke hondjes :) Hier ook een chihuahua-monster, niet zo'n kleintje maar een mooie stevige dame van ruim 3KG.
Ik geef zelf nu nog KVV + 1/2dagen BARF
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”