rare plekjes op Flame haar kin

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Ingetje
1-ster

Berichtdoor Ingetje » Vr 15 Okt 2004, 00:51

Mijn kat Flame heeft al een tijdje rare plekjes op haar kinnetje. Het lijken wel vlooienpoepjes maar er is geen vlo te vinden, verder heeft ze het nergens op haar lijfje. Wel heeft ze licht nierfalen maar het lijkt me sterk dat dat daar iets mee te maken heeft. Ik maak het schoon met water op een watje, dat lukt aardig. Mijn andere 2 katten hebben nergens last van. Gek he? ???
Iemand enig idee?? Groetjes Inge
sylvia
5-sterren

Re:rare plekjes op Flame haar kin

Berichtdoor sylvia » Vr 15 Okt 2004, 08:58

zijn het geen korstjes?
Kefraya
4-sterren

Berichtdoor Kefraya » Vr 15 Okt 2004, 10:17

Ingetje schreef:Mijn kat Flame heeft al een tijdje rare plekjes op haar kinnetje. Het lijken wel vlooienpoepjes maar er is geen vlo te vinden, verder heeft ze het nergens op haar lijfje. Wel heeft ze licht nierfalen maar het lijkt me sterk dat dat daar iets mee te maken heeft. Ik maak het schoon met water op een watje, dat lukt aardig. Mijn andere 2 katten hebben nergens last van. Gek he? ???
Iemand enig idee?? Groetjes Inge

Is het misschien een kat met een lichte kleur op haar kinnetje? Waarschijnlijk is het 'acne', dat komt heel vaak voor bij witte of licht-gekleurde katten.
Standaardadvies is altijd om te zorgen dat ze uit een metalen of porseleinen etensbak eten, geen plastic, want dat schijnt het te verergeren.
Ik geloof niet dat er veel aan te doen is, je moet alleen opletten dathet geen bulten worden. In een Amerikaans forum las ik dat ze ze wegkrabben met de vingernagels (eerst goed wassen), maar ik weet niet of me dat een goed plan lijkt!

Groetjes,
Liesbeth
Francisca

Berichtdoor Francisca » Vr 15 Okt 2004, 10:51

Onze Cheetah heeft het ook gehad, heb net nog ff gekeken, nu heeft ze het niet. Ik doe er niets aan.
Ivonne
5-sterren

Berichtdoor Ivonne » Vr 15 Okt 2004, 12:36

hier hebben mijn beide katten dat :o ik wijt dat op dit moment aan het feit dat ze nu weer (noodgedwongen) een tijdje brokken hebben moeten eten.
Ivonne
5-sterren

Berichtdoor Ivonne » Vr 15 Okt 2004, 12:37

dit weekend krijg ik weer CB en ik verwacht dat het dan wel weer weggaat.

Het lijkt idd op vlooienpoepjes maar is het niet; met een vettig doekje kun je het aardig wegpoetsen maar niet helemaal.
Ingetje
1-ster

Berichtdoor Ingetje » Za 16 Okt 2004, 03:59

Thanx Liesbeth, ze is idd wit!! :D Ik wist dit echt niet, maar ben blij om te horen dat ze niet de enige is! Ze eet uit stenen bakjes.

Ben wel nieuwsgierig of Ivonne en Sunshine's katten ook witte kinnebakkies hebben ;)

Groetjes Inge
Ivonne
5-sterren

Berichtdoor Ivonne » Za 16 Okt 2004, 07:56

Pebbles is een rode poes: die heeft nu zo'n plek ter grootte van een dubbeltje onder haar kin zitten en Moby is een grijs/witte "echte het" en die is onder zijn kin wit van kleur en heeft daar ook zo'n plek zitten.

Als het goed is krijg ik vandaag of morgen weer CB en ik verwacht serieus dat het daarmee weer in ee paar dagen weg is :)
Francisca

Berichtdoor Francisca » Za 16 Okt 2004, 08:53

Onze Cheetah is ook rood. Maar haar kin is wit. Laddy heeft ook een wit kinnetje en die heeft er nog nooit last van gahad. Mijn katten eten uit een metalen of plastic bakje.
Ik heb een mooie foto van mijn katten, die zal ik binnenkort in mijn onderschrift zetten. :D
Loeka
5-sterren

Berichtdoor Loeka » Za 16 Okt 2004, 10:12

Hoewel ik het niet kan zien hier vandaan, lijkt het op iets waar mijn kater soms ook last van heeft. Volgens de da is het acne. Laat je dit zitten, KAN het erger worden en gaan ontsteken, omdat de talgkliertjes verstopt raken. De da adviseerde toen Clearasil :o Belachelijk, niet doen!! Dan wordt het helemaal kaal, bovendien droogt de huid dan erg uit. En het helpt ook nog eens voor geen meter ::)

Ik gebruik zelf Calendulan emulsie, ik doe hier een beetje van op zijn kin en kam met zo'n heel fijn kammetje de acné er uit. Daarna doe ik er weer Calendulan spul op. Dat reinigt de huid, want doordat je kamt kan de huid kapot gaan met kans op infecties.
Laatst gewijzigd door Loeka op Za 16 Okt 2004, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
orion
1-ster

Berichtdoor orion » Za 16 Okt 2004, 19:37

:-[ :-[ :-[

haha , mijn maincoon heeft dit ook altijd, ik zelf was in de veronderstelling dat dit modder was ???
Ingetje
1-ster

Berichtdoor Ingetje » Zo 17 Okt 2004, 02:34

Hahaha ;D zie je, dit forum werkt, we leren goed van elkaar!!! LOL!

Bedankt Loeka ik ga dat ook proberen!!
WorldOfDani
1-ster

Berichtdoor WorldOfDani » Di 26 Okt 2004, 06:05

orion schreef:haha , mijn maincoon heeft dit ook altijd, ik zelf was in de veronderstelling dat dit modder was ???

Dat dacht ik vorig jaar ook bij mijn witte pers ;D Hier kregen Yeri en Eres (rood/zilver kleur) er last van toen ze tegen een jaar oud aan zaten. Het is vanzelf over gegaan en heb er niets aan gedaan.
Wel inderdaad in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken.

groetjes
Danielle
Laatst gewijzigd door WorldOfDani op Wo 27 Okt 2004, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivonne
5-sterren

Berichtdoor Ivonne » Zo 31 Okt 2004, 16:08

mijn poezebeesten eten nu weer een tijdje CB (was nog ff lastig want ze moesten het niet meer :o ::)) en nu zijn die gekke plekken op de kinnetje ook weer bijna weg.

Hoe is het nu met die van jou Ingetje? ( ;D de plek op de kin van je kat bedoel ik dus)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”