kvv + beginnende barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kvv + beginnende barf

Berichtdoor Barfplaats

wendy1
1-ster

kvv + beginnende barf

Berichtdoor wendy1 » Di 25 Mei 2010, 11:00

He allemaal !
Hier weer een beginners vraag. Mijn pup ( Stabij) van 14 wk krijgt al va. wk 8 ( dus toen wij hem kregen) kvv. Na 2 weekjes voorzichtig eens een kippevleugeltje en nu krijgt hij al drie weken met gemak een kippebout weg. De kvv is van smuldier ( pens, hart en vlees compleet) en wil nu wat meer gaan barfen. Hij ( Roef) krijgt ook 2x p.w wat groenten erbij af en toe wat fruit, een lik yoghurt in de Kong en 1x p.w een rauw ei. Per dag zit hij ( 7% van zijjn gewicht) op 700 gr eten. Ik hoor graag wat suggesties ( en of ik het tot nu toe een beetje goed heb gedaan :) ) over hoe nu verder, wat is de volgende stap na de kippebouten ? Kan hij al aan de geitjes en lammetjes gaan knabbelen ( nou ja scheuren, want mijn kleine pupsel varandert met kip in een wolfje ).
Groetjes, Wendy
*Monique
5-sterren

Re: kvv + beginnende barf

Berichtdoor *Monique » Di 25 Mei 2010, 11:59

de stap van kip naar geit of lam vind ik erg groot.
Bantu is afgespeend op rauw en heeft hier vanaf het begin KVV gehad, en ben dit steeds meer uit gaan breiden en ze stond met 4 weken op een volledig BARF menu wat de andere honden ook kregen, heb alleen een poosje gewacht met de hardere ribben zoals geit en lam.
Wat je kunt proberen is: eend (vleugels, nekken, karkassen), kwartel, konijn, haas, parelhoen, enz. En zou oom eens wat vis introduceren zoals sardientjes
wendy1
1-ster

Berichtdoor wendy1 » Di 25 Mei 2010, 12:35

Dank je Monique !
Ik had eindelijk een barf adres gevonden die pakketten lam en geit verkoopt, dus ik dacht da's kaassie !! Maar als je zo uitlegt dat dat nog te hard is wacht ik nog even. Vanaf wanneer kun je daaraan beginnen ? En hoe zit het met de hoeveelheid groenten en yoghurt die ik erbij geef, hoe ziet dat bij jou eruit ?? Trouwens, de sardientjes waar jij het over hebt zijn denk ik niet uit blik of wel ?
Groetjes, Wendy
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Di 25 Mei 2010, 13:05

wendy1 schreef:Dank je Monique !
Ik had eindelijk een barf adres gevonden die pakketten lam en geit verkoopt, dus ik dacht da's kaassie !! Maar als je zo uitlegt dat dat nog te hard is wacht ik nog even. Vanaf wanneer kun je daaraan beginnen ? En hoe zit het met de hoeveelheid groenten en yoghurt die ik erbij geef, hoe ziet dat bij jou eruit ?? Trouwens, de sardientjes waar jij het over hebt zijn denk ik niet uit blik of wel ?
Groetjes, Wendy

ik heb Bantu als pup wel eens ribben (nooit 1 enkele!!) gegeven hoor (zelfde als zalmkop) maar ze kreeg het gewoon niet weg met die kleine tandjes. Het was meer het vlees eraf knagen en dat kan gewoon geen kwaad. Pas toen ze had gewisseld ben ik langzaam aan begonnen met ribben als maaltijd te voeren.
Heb je een menu waar je je groente e.d in hebt verwerkt? Moet je eerlijk zeggen dat ik na 4 jaar rauw voeren alles uit het blote bolletje doe en ik eigenlijk niets meer met mijn menu doe. Maar ik schat dat ze hier per week met drie honden 500 gram groente eten (gepureerd) 
Joghurt voer ik eigenlijk nooit, wel kefir 1 a 2 keer per week.
Sardientjes kun je uit blik voeren maar vers is natuurlijk beter.
Hier krijgen ze als vis zalmkop, haring, makreel en sardien
wendy1
1-ster

Berichtdoor wendy1 » Di 25 Mei 2010, 14:08

Zalmkop, is dat met ogen en al  :-\ ??? Ik ben dus zelf geen vis-liefhebber, dus dat plaatje vind ik geen pretje,haha. Kun je dat doorgaans bij iedere visboer kopen ? En de makreel is niet gerookt dan ?
Hoe meer ik lees ( en meer vragen krijg) hoe meer ik soms denk, waarom niet gewoon brok ( NEE, ik doe het niet hoor  :biggrin2:)
Maar na jaren zelf vegatarisch te zijn geweest ( en ook geen visklant dus) is het soms wel even slikken hoor.
Maargoed, alles voor het kleine pupsel he ! Dus hopelijk went het een keer
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Di 25 Mei 2010, 14:11

ben gerust.......alles went!
Hier stond ik 4 jaar geleden nog met grote tuinhandschoenen aan een zalmkop uit het zakkie te halen, nu ontleed ik hem al met blote vingertjes :D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”