hoomijt allergie, tips?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hoomijt allergie, tips?

Berichtdoor Barfplaats

aatje 28
1-ster

hoomijt allergie, tips?

Berichtdoor aatje 28 » Zo 23 Mei 2010, 21:11

hallo allemaal,

Rico blijkt een hooimijt allergie te hebben. Hij heeft een loopneus, tranende oogjes en een geeriteerde keel. Nu geef ik hem sinds een aantal dagen Echinaforce voor kinderen van Vogel 1 maal daags 1 tablet. Nu zie ik op het forum staan echinaforte van Bloem, is het ene beter als het ander? Of mag je helemaal geen echinoaforce van Vogel geven?
Daarnaast wil ik aan jullie vragen of het ook zin heeft om hem Vitamine C en-of Chamomilla erbij te geven. Dit zag ik namelijk ook op de site staan.
Of hebben jullie nog andere adviezen?

Ik heb ook nog gedacht aan kennelhoest, maar hij hoest niet.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet....
Lizzy
Moderator

Re: hoomijt allergie, tips?

Berichtdoor Lizzy » Di 25 Mei 2010, 10:25

Ik denk niet dat Echinacea gaat helpen. Ik denk dat je beter Puur Pollen van Puur Natuur kunt geven.

Is er een allergie test gedaan, dat je weet dat het voor hooimijt is?
aatje 28
1-ster

Berichtdoor aatje 28 » Di 25 Mei 2010, 12:12

Ja er is inderdaad een allergietest gedaan en daar kwam een torenhoge waarde voor hooimijt allergie uit. Daarnaast is hij nog allergisch voor meelmijt en kopermijt, dit is in mindere mate.

Ik heb puur pollen in huis, maar heb het etiket bekeken, maar daar staat niks over de hooimijt op, kan het dan toch helpen?

Zijn grootste probleem is een verstopte neus er komt ook heldere vloeistof uit. Daarnaast is hij erg moe.
Wat kan ik dan wel doen tegen zijn verstopte neus, het is gewoon heel zielig voor hem, ik hoor hem de hele tijd een soort snurk geluiden maken.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 02 Jun 2010, 15:17

aatje 28 schreef:Ja er is inderdaad een allergietest gedaan en daar kwam een torenhoge waarde voor hooimijt allergie uit. Daarnaast is hij nog allergisch voor meelmijt en kopermijt, dit is in mindere mate.

Ik heb puur pollen in huis, maar heb het etiket bekeken, maar daar staat niks over de hooimijt op, kan het dan toch helpen?

Zijn grootste probleem is een verstopte neus er komt ook heldere vloeistof uit. Daarnaast is hij erg moe.
Wat kan ik dan wel doen tegen zijn verstopte neus, het is gewoon heel zielig voor hem, ik hoor hem de hele tijd een soort snurk geluiden maken.

Ik weet niet of het ook kan helpen tegen een allergie voor hooimijt. Vraag dat anders aan de makers van het product, NML Health.

Zou een desensibilisatie kuur niet het proberen waard zijn?
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Do 03 Jun 2010, 21:26

Ik raad je aan een goede homeopathische dierenarts te bezoeken en daar advies te vragen,
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”