Barfmenu voor kooikerpup

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Barfmenu voor kooikerpup

Berichtdoor Barfplaats

Kooiker4live
1-ster

Barfmenu voor kooikerpup

Berichtdoor Kooiker4live » Zo 23 Mei 2010, 12:11

Hallo,
ik ben hier net nieuw.
We hebben een paar maanden een kooikerpup. We willen met haar gaan barfen omdat dat gezonder is dan die kant en klaar brokken.
Alleen dan nu:
Ik heb al gelezen dat je dit moet voeren:
50% vleesbot
20% spiervlees
15% orgaanvlees
15% groente

Het probleem is: omdat ze nog een pup is moet ze qua hoeveelheid meer krijgen, maar hoeveel? Ze is 5 1/2 maand.
Ze is ongeveer 8 kilo, te dik dus. Mijn ouders kunnen gewoon niet stoppen met lekkers geven. Dus kent iemand nog iets lekkers voor haar zonder dat dit haar te dik maakt.
We hebben geen probleem met bloed enzo, wel met paardenvlees.
tiny
5-sterren

Re: Barfmenu voor kooikerpup

Berichtdoor tiny » Zo 23 Mei 2010, 12:57

Hallo, welkom hier.
Ik heb zelf 2 kooikers, Rosco van 4 en Tessa van 11. Kooikers worden makkelijk te dik. Ik droog al mijn beloningen zelf. Kipfilet, kippenhartjes,kippenmaagjes, schapenlong. Maar je kunt zelf heel makkelijk beginnen met bijvoorbeeld een stuk kipfilet of lapje rundvlees in blokjes te snijden en deze op een lage temperatuur drogen in de oven.

Als je in de zoekmachine klikt op koekjes bakken, kun je heel makkelijk lekkere gezonde snacks maken voor je kooikertje!

Tessa was ook altijd te dik, ik barf nu 4 jaar en ze heeft me een lijntje! Mensen zeggen me nu wat een leuk pupje ik heb. (Tja, bij een witte snuit zie je natuurlijk niet snel dat ze grijs worden) ;)

Als menu krijgt Tessa 150 gram barf per dag en Rosco 200 gram per dag. Rosco is iets groter en veel actiever.
Vanavond knip ik eendenruggen in stukken.
Morgenavond krijgen ze vuile pens

Ik kijk nooit zo ver vooruit maar let op de ontlasting en naar aanleiding daarvan haal ik vlees uit mijn vriezer.
Uit 1 zalmkop haal ik 4 dagen eten voor ze.

Wel zorg ik er voor dat ze per week alles binnen krijgen wat ze moeten hebben. Dus vis, bot, orgaan, vlees enzv.
Soms krijgen ze ook wel eens 2 dagen achter elkaar hetzelfde. Bijvoorbeeld hertenvlees of zo. Dat is zo een groot blok om te ontdooien.
's Ochtend krijgen ze hier 1 of 2 eetlepels bio-garde yoghurt, Tessa met eenlepeltje glucosamine.

Ik weet wel dat ik met Rosco, toen hij pup was, al snel op 2 maaltijden per dag zat. 's Ochtends gaf ik dan smuldier en 's avonds echt barf.

Ik ben begonnen met kippennekken en kipvleugeltjes. Heel voorzichtig, eerst stuk meppen en dan geven.
Nou, met een paar dagen hadden ze het al door en kon ik het gewoon geven.
Laatst gewijzigd door tiny op Zo 23 Mei 2010, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 23 Mei 2010, 15:14

[quote="Kooiker4live"]
Hallo,
ik ben hier net nieuw.
We hebben een paar maanden een kooikerpup. We willen met haar gaan barfen omdat dat gezonder is dan die kant en klaar brokken.
Alleen dan nu:
Ik heb al gelezen dat je dit moet voeren:
50% vleesbot
20% spiervlees
15% orgaanvlees
15% groente

Het probleem is: omdat ze nog een pup is moet ze qua hoeveelheid meer krijgen, maar hoeveel? Ze is 5 1/2 maand.
Ze is ongeveer 8 kilo, te dik dus. Mijn ouders kunnen gewoon niet stoppen met lekkers geven. Dus kent iemand nog iets lekkers voor haar zonder dat dit haar te dik maakt.
We hebben geen probleem met bloed enzo, wel met paardenvlees.
[/quote]

Welkom op Barfplaats!

Hoeveel zou je willen dat ze zou wegen? Een kilo of 7? Ik zou beginnen met een procent of 3 van het ideale lichaamsgewicht. Als dat 7 kilo is, praat je dus over een dag portie van ongeveer 210 gram per dag. Dan kun je even kijken of die 3% teveel of te weinig is (als ze te dik blijft, geef je iets minder, als ze te dun wordt, geef je iets meer. Pups eten wel meer dan volwassen honden maar 5,5 maand is natuurlijk niet echt een mini pupje meer).

Ik voer trouwens zelf aan pup:

45% vleesbot, 10% groenten, 10% orgaan als lever, nier, hart, tong, long) 10% pens, 25% spiervlees.
*Marga*
5-sterren

Berichtdoor *Marga* » Zo 23 Mei 2010, 17:16

Leuk weer een kooikerhondje op het forum,als de pup een beetje lijkt op die van mij dan gaan ze alles eten hahaha.

heb je een foto?

succes ermee
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”