Nog een droogvraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Nog een droogvraagje

Berichtdoor Barfplaats

Benjy en Misty
5-sterren

Nog een droogvraagje

Berichtdoor Benjy en Misty » Do 20 Mei 2010, 14:16

Ik heb vandaag de luchtpijp gekregen. De roosters van de Bomann droogoven zijn zo'n 2 cm diep en dus zal een hele luchtpijp er natuurlijk niet in passen. Hoe doen jullie dat? Maak je allemaal kleine ringen ervan? Er zat ook een soort van bloedrode en witte (vet?) kwab aan het uiteinde van de luchtpijp. Droog je dit ook? Gooi je het weg of geef je het gewoon bij het eten?
Alvast bedankt!
pike
5-sterren

Re: Nog een droogvraagje

Berichtdoor pike » Do 20 Mei 2010, 14:34

Ik snij de luchtpijp in ringen. De pijp bestaat al uit ringen, je hoeft ze alleen maar los te snijden. Eerst haal ik alle vet en  ondefinieerbare kwabben er af anders wordt het een vieze bende. Eerst snij ik de pijp in de lengte aan een kant door (daar waar de ringen tegen elkaar komen). Dan snij ik de ringen los (die dan dus geen ring meer zijn maar u-vormig zeg maar. Soms zit er nog een stuk  long aan (roze-rood van kleur), dat droog ik ook.
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Do 20 Mei 2010, 14:38

Ok, bedankt! Dat wordt dus ringen maken! Maar de ondefinieerbare kwabben gooi je die dan weg? Of geef je die gewoon als lekkernij?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”