boerderij katten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

boerderij katten

Berichtdoor Barfplaats

*Monique
5-sterren

boerderij katten

Berichtdoor *Monique » Za 15 Mei 2010, 14:20

Eigenlijk kom ik hier nooit omdat ik geen katten heb. Volgende maand gaan mijn vriend en ik samenwonen en de verhuizing is in volle gang. Nu lopen er op de boerderij die we gekocht hebben 2 boerderijkatten die we er wss  :biggrin2: bij over hebben genomen.
Ik heb ze afgelopen week al wat kippenekken en eendagskuikens gegeven en aten ze heel dankbaar op. Ze zijn wss ook zelfvoorzienend bezig maar wil ze toch ook wat bij voeren.
Zou ik een menu voor ze moeten maken zoals ik ook voor de honden heb? Of gewoon af en toe eens wat erbij geven?
Ik weet niet of ze te dik of te mager zijn omdat je ze niet in handen krijgt
wijkje
5-sterren

Re: boerderij katten

Berichtdoor wijkje » Za 15 Mei 2010, 16:59

[quote="*Monique"]
Eigenlijk kom ik hier nooit omdat ik geen katten heb. Volgende maand gaan mijn vriend en ik samenwonen en de verhuizing is in volle gang. Nu lopen er op de boerderij die we gekocht hebben 2 boerderijkatten die we er wss  :biggrin2: bij over hebben genomen.
Ik heb ze afgelopen week al wat kippenekken en eendagskuikens gegeven en aten ze heel dankbaar op. Ze zijn wss ook zelfvoorzienend bezig maar wil ze toch ook wat bij voeren.
Zou ik een menu voor ze moeten maken zoals ik ook voor de honden heb? Of gewoon af en toe eens wat erbij geven?
Ik weet niet of ze te dik of te mager zijn omdat je ze niet in handen krijgt
[/quote]

Ik zou me in eerste instantie niet druk maken en gewoon af en toe wat bijvoeren wat ze lusten. Dat hebben ze gauw genoeg in de gaten. Als ze echt honger hebben gaan ze echt wel op pad om te jagen. Als je ze bij blijft voeren heb je kans dat je ze op lange termijn misschien wel kunt aanraken..Zal moeilijk worden als ze nooit mensen gewend zijn geweest, maar soms lukt het wel. Ik zou wel proberen als je ze wil aanhouden om te castreren..Desnoods maar met vangkooi..Anders heb je er zo 14 bij huis rondlopen.
We hebben hier ooit een kat gehad die behoorlijk verwilderd aan kwam lopen, maar na jaren geduld uiteindelijk ook op schoot kwam liggen. Daar zijn wel wat jaartjes over heen gegaan en hadden we nooit gedacht dat dit zou gebeuren.
Onze katten leven ook hier van muizen, vogels etc. maar worden door ons wel bijgevoerd..Een aantal red zich prima op deze manier zonder tussenkomst van ons. Met name in de winterperiode zijn ze weer meer bij huis..We weten waar ze ongeveer uithangen omdat ze allemaal hun eigen territorium. Andere katten komen juist wel iedere dag om eten te scoren maar gaan ook wel weer op jacht. En het is soms ook wel handig..Je wil niet weten wat ze allemaal vangen ; mollen, bunzingen, ratten, vogels..
Een aantal van onze katten stelt gewoon hun eigen barfmenu samen..Onze oudste kat wordt dit jaar waarschijnlijk 21 jaar..Die geniet nu wel van oude dag en krijgt wel extra zorg en eten. En zelf met drie poten heeft hij zich altijd goed kunnen redden..Maar de andere moeten hier deels zelf voor hun eigen maaltijd zorgen..En ze zijn echt niet te mager !
Laatst gewijzigd door wijkje op Za 15 Mei 2010, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Za 15 Mei 2010, 17:38

oke dank je wel
Maarre......weet dus ook niet of het poezen of katers zijn :-[ gesteriliseerd/gecastreerd.
Kan de vorige eigenaar wel eens vragen :)
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Za 15 Mei 2010, 22:17

[quote="*Monique"]
oke dank je wel
Maarre......weet dus ook niet of het poezen of katers zijn :-[ gesteriliseerd/gecastreerd.
Kan de vorige eigenaar wel eens vragen :)
[/quote]

jah, 'k zou wel even kijken of ze nog meer kleintjes  voort kunnen brengen
...strax zit je met 'n hele populatie...

kwa vreten:kippennek, eendennek,  kwartels, knijn, hoen...dat soort dingen
maddoc
5-sterren

Berichtdoor maddoc » Za 15 Mei 2010, 23:13

tja, zoals ik al in het andere topic zei, ik zou ze dus een goed basismenu geven, eendagskuikens zijn ook mooie komplete hapjes.

het zal vast ook wel van de achtergrond van de kat afhangen, maar ik heb slechte ervaringen met katten (bij boerderijen en anders) die zichzelf maar moeten zien te redden en een goede muizenvanger is een goed gevoede kat (zijn ook onderzoeken naar gedaan).
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”