katten krijgen KVV, hoe noodzakelijk is een ei dan?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Elise Lecarme
3-sterren

Berichtdoor Elise Lecarme » Di 11 Mei 2010, 19:58

Eddie en Luna (bijna 8 maanden) krijgen s'morgens KVV en 's avonds KVV. Beide keren zo veel als ze lusten. Het KVV wat ik geef is haaks-barf (alle varianten) en naturis.
In de middag krijgen ze een extraatje om te knagen (kippennek, kippenvleugel, kwartel, duif, konijneboutjes, eendenekje).
Tot twee weken geleden aten ze allebei ook met smaak een eendagskuiken of een ei (kuiken 1x per week, ei ook 1 keer per week).
Om een mij volkomen duistere reden eten ze allebei geen kuiken en geen ei meer. ook niet als ik het ei door de kvv doe, of de dooier apart geef.
Ze krijgen wel 1 keer per anderhalve week (ongeveer) vette vis.

Mijn vraag nu is, hoe noodzakelijk is dat ei/kuiken? Of kan ik het zonder bezwaar een tijd weglaten in de hoop dat ze er ooit weer eens aan beginnen?
koekje
Moderator

Re: katten krijgen KVV, hoe noodzakelijk is een ei dan?

Berichtdoor koekje » Di 11 Mei 2010, 20:14

het kan zijn dat ze genoeg te eten hebben aan de kvv en daarom geen ei of kuiken meer blieven. ik vind het wel een belangrijk iets, aangezien er specifieke voedingsstoffen inzitten (oa biotine). je zou eens kunnen proberen minder kvv te geven en zorgen dat ze goed honger hebben voordat je ze een kuiken serveert.
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Di 11 Mei 2010, 20:18

Eitje of kuiken is gezond... maar denk niet dat ze omvallen als je t nu een paar weken geeft. ;)
Gewoon over een paar weken weer s proberen evt verstopt in t eten [1 eitje klutsen door 2 porties prak] of een kuiken gechopt door de prak [tip van flin: hak t kuiken in halfbevroren toestand 8)], kuiken masseren met iets lekkers [blikvis oid , zelfs een lik boter ::)] was hier de truc
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”