Compleet voeren mag niet volgens Ian Billghurst

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Iza
2-sterren

Berichtdoor Iza » Do 06 Mei 2010, 20:36

Beste lezers,

Ik heb zitten lezen in Give your dog a bone door Ian Billinghurst. Super leerzaam. Maar. Hij zegt dat dagelijks compleet voeren van je hond niet ok is omdat je hond dat van nature ook niet doet. Als je maar binnen 1 a 2 weken wel compleet hebt gevoerd. Dat is logisch. Maar, ik voer dagelijks bot, spier, orgaan en vaak groenten. Dus mijn hond krijgt eigenlijk dagelijks bijna compleet voer. Ik denk zelf dat mr Billinghurst op brokken doelt, maar doe ik het dan wel goed??? Ik geef 's ochtends bot, avond spier met orgaan. Om de dag doe ik 's avonds groenten met ei/vis met noten en zeewier bij.
Of is het wel beter om dag 1 alleen bot te geven en dag 2 alleen spier met orgaan en dag 3 bijv alleen groenten met ei en vis enz?

Gr, Iza
HannekeKjell
5-sterren

Re: Compleet voeren mag niet volgens Ian Billghurst

Berichtdoor HannekeKjell » Do 06 Mei 2010, 20:45

Ik denk dat je vooral goed naar jouw eigen hond moet kijken. Als hij het goed doet op dit menu is het prima toch?
Kjell zou bijvoorbeeld veel te harde ontlasting krijgen als ik 'm een dag alleen vleesbot zou geven. Daarom geef ik de ene dag vleesbot met spiervlees, en de andere dag vleesbot en orgaan en hij krijgt elke dag groenten.

Verder denk ik dat de compleetheid ook zeker voor een deel zit in de afwisseling van soorten, dus voer je in principe op de manier die jij voert ook niet helemaal compleet op 1 dag.
Je zou namelijk niet elke dag hetzelfde (dezelfde soorten) kunnen voeren, want dan is het nog niet compleet.
Dus als je soorten afwisselt dan wisselt ook dagelijks het aanbod van voedingsstoffen.
Moeilijk uit te leggen, maar snap je wat ik bedoel?  :-\
Iza
2-sterren

Berichtdoor Iza » Do 06 Mei 2010, 21:42

Ja, ik snap het. Je hebt gelijk.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 07 Mei 2010, 08:57

Iza schreef:Beste lezers,

Ik heb zitten lezen in Give your dog a bone door Ian Billinghurst. Super leerzaam. Maar. Hij zegt dat dagelijks compleet voeren van je hond niet ok is omdat je hond dat van nature ook niet doet. Als je maar binnen 1 a 2 weken wel compleet hebt gevoerd. Dat is logisch. Maar, ik voer dagelijks bot, spier, orgaan en vaak groenten. Dus mijn hond krijgt eigenlijk dagelijks bijna compleet voer. Ik denk zelf dat mr Billinghurst op brokken doelt, maar doe ik het dan wel goed??? Ik geef 's ochtends bot, avond spier met orgaan. Om de dag doe ik 's avonds groenten met ei/vis met noten en zeewier bij.
Of is het wel beter om dag 1 alleen bot te geven en dag 2 alleen spier met orgaan en dag 3 bijv alleen groenten met ei en vis enz?

Gr, Iza

Ian Billinghurst bedoelt daar eigenlijk alleen maar uit te leggen dat je niet elke dag compleet hoeft te voeren. Iets dat voer-fabrikanten jou willen doen laten geloven. En om dat spastische eraf te halen, legt hij uit dat het niet hoeft en waarom niet. Maar je mag absoluut zeker wel elke dag gewoon vleesbot, groenten, vlees, orgaanvlees voeren. Het mag wel. Maar het hoeft niet.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”