Max kliert met lever..

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Max kliert met lever..

Berichtdoor Barfplaats

Els&Flow
5-sterren

Max kliert met lever..

Berichtdoor Els&Flow » Do 06 Mei 2010, 10:57

Max eet sinds een paar weken volledig Barf, maar hij kliert enorm met zn lever. Of ik het nu door zn pens heen maal, of het verstop onder huttekase of op een andere manier aanbied, hij weigert het te eten. Ik heb al geprobeert er warm water overheen te doen en zelfs om het even snel aan te bakken in olijfolie maar helaas.  :(

Kan ik lever helemaal weglaten uit zn menu? En het bijv. vervangen door Halitran capsules? (vroeger levertraan?) Hier zitten echter wat bestandsdelen in die ik niet zo goed ken.  Zonnebloemolie, conserveermiddel, ethylvanilline, gelatine, glycerine vitamine A en Vitamine D3.

Zonnebloemolie zou ik al niet snel geven, hij krijgt zalmolie van Dursydog of Henne en de rest zegt me niet zo veel. Wie heeft er advies voor me?
*Marga*
5-sterren

Re: Max kliert met lever..

Berichtdoor *Marga* » Do 06 Mei 2010, 11:03

Wat voor lever geef je ?

soms lustten de honden wel biologische lever.
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Do 06 Mei 2010, 11:13

Dat heb ik ook al geprobeert. Bij de Groene slager gehaald. we hebben inmiddels rnderlever en kip geprobeert.
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Do 06 Mei 2010, 11:19

Charlie hier lustte ook geen lever, niet van rund, kip, konijn of wat voor dier dan ook.
Maar sinds ik biolever geef eet hij het met smaak op.

Ben overigens bang dat lever toch wel een belangrijk onderdeel is en dat je dat dus niet makkelijk weg kan laten.
En als je het eerst verder doorbakt en dat dan langzaam steeds minder doen?
bea
4-sterren

Berichtdoor bea » Do 06 Mei 2010, 11:21

Hier eten ze ook niet graag lever, dus droog ik het en gebruik ik het als beloning, dat gaat erin als koek.
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Do 06 Mei 2010, 11:33

bea schreef:Hier eten ze ook niet graag lever, dus droog ik het en gebruik ik het als beloning, dat gaat erin als koek.

Dat vind ik wel een goeie. Ik heb nog wel wat liggen en vind het doodzonde om weg te gooien dus dat gaat de oven in.  :) mss dat dat de oplossing is.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Do 06 Mei 2010, 13:42

Pike lustte in het begin ook geen lever. Ik heb hem toen eerst gekookt gegeven, en toen elke keer iets korter gekookt, totdat er uiteindelijk alleen nog wat gekookt water overheen ging. Daarna lustte hij het rauw en hij lust het na vier jaar nog steeds  ;)
Aradia
4-sterren

Berichtdoor Aradia » Do 06 Mei 2010, 14:01

Hier is lever ook niet echt favoriet...biologisch heb ik nog niet aan gedacht...
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Do 06 Mei 2010, 22:35

hier lusten ze t ook alleen gedroogt, en een ene keer .........volgens mij als ze zich vergissen.....eten ze t rauw !!!! ;D
Buran en Co
5-sterren

Berichtdoor Buran en Co » Do 06 Mei 2010, 22:47

Geen idee of het kwaad kan voor honden maar..... bij mijn dieet moet je eigenlijk 1x per week lever eten. Maar als je dat niet lust mag je het vervangen door marmite. Zou dat ook mogen voor honden? Misschien hele domme opmerking hoor maar tsja, wie weet.

Buran miept er ook mee maar overgieten met heet water en even laten staan doet gelukkig wonderen! Succes!
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Do 06 Mei 2010, 22:59

wat is die marmite ? een soort appelstroop? ...heb de kleine potjes wel eens zien staan maar nooit gepoeft  :-[
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Vr 07 Mei 2010, 09:27

Buran en Co schreef:Geen idee of het kwaad kan voor honden maar..... bij mijn dieet moet je eigenlijk 1x per week lever eten. Maar als je dat niet lust mag je het vervangen door marmite. Zou dat ook mogen voor honden? Misschien hele domme opmerking hoor maar tsja, wie weet.

Buran miept er ook mee maar overgieten met heet water en even laten staan doet gelukkig wonderen! Succes!

Marmite zou ik zelf dus nooit geven aan mn hond. Dat goedje is zo  ontzettend zout!! Wel lekker trouwnes :P :) maar ik denk dat het heel slecht is voor een hond. Mss zit ik er naast hoor.

Gisteren avond heb ik een kong gevuld met lever en die heel even in de magnetron gehad. heel klein beetje kaas erdoorheen voor de smaak. Helaas!!! :(
Wat een rotklus trouwens om een kong zelf leeg te moeten halen zeg..
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Vr 07 Mei 2010, 11:55

ik zou ook proberen het te drogen.
Of anders evt pureren en dan koekjes van bakken ofzo, die lust ie vast wel.

Volgende keer de buurhond de kong maar leeg laten halen, is niet gemaakt voor mensenhanden  :biggrin2:
dosta
2-sterren

Berichtdoor dosta » Vr 07 Mei 2010, 14:24

Dommel lust ook geen kippelever of van rund, alleen eendenlever gaat er in als koek.
Aquillo
5-sterren

Berichtdoor Aquillo » Ma 10 Mei 2010, 18:21

Ik heb ze hier lever leren eten door het in het begin aan te bakken in olijfolie en knoflook. Later steeds rauwer laten en steeds minder knoflook. Op het laatst aten ze het rauw met olijfolie en weer wat later was het wel goed zo..naturel.. van wat voor een dier maar ook.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”