KVV/BARF en chemo...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

KVV/BARF en chemo...

Berichtdoor Barfplaats

Lefki&Amy
5-sterren

KVV/BARF en chemo...

Berichtdoor Lefki&Amy » Ma 03 Mei 2010, 16:37

Toch maar weer even een topic...ik weet t niet meer... ::)

Yuki heeft nu regelmatig diarree. Die krijg ik wel onder controle met witte rijst en gekookte kip/vis, maar als ik dan weer rauw ga geven, dan is t weer raak.
Eerder warmde ik zijn KVV heel iets op, gelijk aan het overgieten met wat heet water bv, maar ook dat had geen succes.
Nu kook ik zijn KVV wat meer...nog niet geheel doorgekookt, maar toch wel redelijk.
Maar heeft hij er dan nog wel iets aan??  :-\

Wat zijn jullie tips/adviezen??  :-[
Fige
3-sterren

Re: KVV/BARF en chemo...

Berichtdoor Fige » Ma 03 Mei 2010, 17:24

Waarschijnlijk heb je dit allang geprobeerd, maar misschien eens een ander merk gaan voeren. En per diersoort gaan testen. Sterkte!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 03 Mei 2010, 17:46

[quote="yuki11"]
Toch maar weer even een topic...ik weet t niet meer... ::)

Yuki heeft nu regelmatig diarree. Die krijg ik wel onder controle met witte rijst en gekookte kip/vis, maar als ik dan weer rauw ga geven, dan is t weer raak.
Eerder warmde ik zijn KVV heel iets op, gelijk aan het overgieten met wat heet water bv, maar ook dat had geen succes.
Nu kook ik zijn KVV wat meer...nog niet geheel doorgekookt, maar toch wel redelijk.
Maar heeft hij er dan nog wel iets aan??  :-\

Wat zijn jullie tips/adviezen??  :-[
[/quote]

Zeker heeft hij er dan nog wel wat aan, want wij vallen ook niet compleet om op gekookt voer. Als het door de chemo niet meer goed gaat met rauw, dan is het kiezen of delen en zou ik er niet langer moeilijk over doen en zijn eten gekookt aanbieden. Ik zou wel de rijst proberen te reduceren. Ik zou 'm gekookt vlees geven, eventueel met wat gekookte groente en dit dan opleuken met eierschaalpoeder, een eitje en eventueel een vitamine/mineralensupplement. Gekookte kvv zou ik niet doen, vaak blijft er niet meer van over dan een onbestemd soepje en daar heeft hij dan weer zo weinig hap aan.
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Ma 03 Mei 2010, 18:00

[quote="Angelique"]
Zeker heeft hij er dan nog wel wat aan, want wij vallen ook niet compleet om op gekookt voer. Als het door de chemo niet meer goed gaat met rauw, dan is het kiezen of delen en zou ik er niet langer moeilijk over doen en zijn eten gekookt aanbieden. Ik zou wel de rijst proberen te reduceren. Ik zou 'm gekookt vlees geven, eventueel met wat gekookte groente en dit dan opleuken met eierschaalpoeder, een eitje en eventueel een vitamine/mineralensupplement. Gekookte kvv zou ik niet doen, vaak blijft er niet meer van over dan een onbestemd soepje en daar heeft hij dan weer zo weinig hap aan.
[/quote]

Ik heb biologische kipmix...gemalen biologische soepkippen zijn dat.
Maar dan kook ik dus ook gemalen botten....
Beter dus alleen vlees nemen en dan eierschaalpoeder??

Eitje?? Rauw??  ::)

Het gaat me aan t hart om al dat lekkere, verse vlees te koken...en hem zijn haaskarkasjes te ontzeggen  :-[
Maar ja, we moeten iets...
Heb bv ook nog All Animal konijn in de vriezer....gemalen hele konijnen....zou ik die ook gekookt kunnen geven??  ???
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 03 Mei 2010, 18:52

[quote="yuki11"]
Ik heb biologische kipmix...gemalen biologische soepkippen zijn dat.
Maar dan kook ik dus ook gemalen botten....
Beter dus alleen vlees nemen en dan eierschaalpoeder??

Eitje?? Rauw??  ::)

Het gaat me aan t hart om al dat lekkere, verse vlees te koken...en hem zijn haaskarkasjes te ontzeggen  :-[
Maar ja, we moeten iets...
Heb bv ook nog All Animal konijn in de vriezer....gemalen hele konijnen....zou ik die ook gekookt kunnen geven??  ???
[/quote]

Maarja, als hij van al dat lekkere aan de dunne gaat dan heeft hij ook weinig plezier van al dat lekkere :-\. Geen idee wat een kookje met zo'n all-animalvachtje doet :-\
Als je zijn eten gekookt gaat aanbieden dan zou ik het ei ook koken.
Die biologische kipmix kun je wel gekookt geven, maar dan moet je zeker zijn dat het bot tot prut gemalen is, want gekookt kun je je geen stukjes bot veroorloven.
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Ma 03 Mei 2010, 20:04

Berre heeft ook een tijdje last gehad met rauw vlees, hij heeft langere tijd paardenvlees (biefstuk, maar stoofvlees  kan ook) gegeten dat gebakken was. Van zo goed als helemaal doorbakken stilletjesaan naar bijna rauw. Ik bakte 't in een anti-kleefpan met een heel klein beetje vetstof. 't Was verre van ideaal maar toch beter dan niet eten of brokken van bij de DA.

Hopelijk vind je snel iets waar Yuki 't goed of toch al beter gaat op doen.
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Ma 03 Mei 2010, 22:15

[quote="Angelique"]
Maarja, als hij van al dat lekkere aan de dunne gaat dan heeft hij ook weinig plezier van al dat lekkere :-\. Geen idee wat een kookje met zo'n all-animalvachtje doet :-\
Als je zijn eten gekookt gaat aanbieden dan zou ik het ei ook koken.
Die biologische kipmix kun je wel gekookt geven, maar dan moet je zeker zijn dat het bot tot prut gemalen is, want gekookt kun je je geen stukjes bot veroorloven.
[/quote]

Klopt helemaal natuurlijk, maar ik merk dat, was het ooit wat lastig om over te gaan op rauw/BARF, het nu NOG lastiger is om al dat lekkers in een pan te gooien, om het 'dood' te koken... :-X  :-\  :biggrin2:
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 04 Mei 2010, 00:19

[quote="yuki11"]
Klopt helemaal natuurlijk, maar ik merk dat, was het ooit wat lastig om over te gaan op rauw/BARF, het nu NOG lastiger is om al dat lekkers in een pan te gooien, om het 'dood' te koken... :-X  :-\  :biggrin2:
[/quote]

Voor jou misschien. Yuki zal het boeiuh :biggrin2:
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Di 04 Mei 2010, 12:04

[quote="Angelique"]
Voor jou misschien. Yuki zal het boeiuh :biggrin2:
[/quote]

Zou dat?  :D
Voor vanavond ligt er (toch) een haaskarkas uit  :-[
Op HOOP van zegen  :biggrin2:
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 04 Mei 2010, 12:45

[quote="yuki11"]
Zou dat?  :D
Voor vanavond ligt er (toch) een haaskarkas uit  :-[
Op HOOP van zegen  :biggrin2:
[/quote]

Mwah, als er hier eentje gekookte prut krijgt staan er 7 jaloers bij te kijken, dus zo vies vinden ze het niet :)

Inderdaad op hoop van zegen.
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Di 04 Mei 2010, 13:06

[quote="Angelique"]
Mwah, als er hier eentje gekookte prut krijgt staan er 7 jaloers bij te kijken, dus zo vies vinden ze het niet :)

Inderdaad op hoop van zegen.
[/quote]

t Zit een beetje tussen de oren (de mijne dan)....vrees ik.
Ik heb al heel lang t idee dat de opname van Yuki (vanuit de darmen) zeer selectief is, zowel qua voedingsstoffen als bv qua pijnstillers etc.
Ik wil hem dus heel graag passende stoffen aanbieden, en zodra ik het kook, heb ik t idee dat het minder goed past.
Natuurlijk moet het ook bij de omstandigheden passen (chemo, in dit geval, met als gevolg darmafbraak), maar zodra t weer even lijkt te kunnen, grijp ik toch weer naar vers.
Hardnekkig virusje is dat  :biggrin2:
(of ligt t aan de geboorte datum?? Herken jij er iets van, Angelique?  :biggrin2:)
boris2009
3-sterren

Berichtdoor boris2009 » Wo 05 Mei 2010, 12:29

als je hond zo vaak aan de diaree is dan is de balans in zijn darmen ook helemaal verstoord, wil je dat weer een beetje op orde gaan krijgen zou ik hem ook ondersteunen met een kuurtje probiotica van bijv. groene os of net wat je da in huis heeft. Probiotica wordt vaak onderschat en dan bedoel ik niet de yakult of anders zoete zooi maar goeie preparaten, als hier hier mensen of dieren een abkuurtje hebben gehad of heftige diaree ( en eerlijk gezegd komt dat ook bijna nooit voor hier) dan gaat er altijd een kuurtje probiotica in en hebben we het zo weer op de rit.
Hopelijk kan je er wat mee. Succes !
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Wo 05 Mei 2010, 12:43

[quote="boris2009"]
als je hond zo vaak aan de diaree is dan is de balans in zijn darmen ook helemaal verstoord, wil je dat weer een beetje op orde gaan krijgen zou ik hem ook ondersteunen met een kuurtje probiotica van bijv. groene os of net wat je da in huis heeft. Probiotica wordt vaak onderschat en dan bedoel ik niet de yakult of anders zoete zooi maar goeie preparaten, als hier hier mensen of dieren een abkuurtje hebben gehad of heftige diaree ( en eerlijk gezegd komt dat ook bijna nooit voor hier) dan gaat er altijd een kuurtje probiotica in en hebben we het zo weer op de rit.
Hopelijk kan je er wat mee. Succes !
[/quote]

Dank je!
Ik ben zelf ook grote voorstander van probiotica.
Het probleem is alleen dat hij ook diarree krijgt van de probiotica van de Groene Os..en daar had ik dus net een grote pot van besteld  >:(
Nu heb ik Mifloran besteld. Hopen dat dat beter gaat.
Ik ga er inderdaad ook zelf van mee snoepen  ;)
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Wo 05 Mei 2010, 15:57

[quote="yuki11"]
Dank je!
Ik ben zelf ook grote voorstander van probiotica.
Het probleem is alleen dat hij ook diarree krijgt van de probiotica van de Groene Os..en daar had ik dus net een grote pot van besteld  >:(
Nu heb ik Mifloran besteld. Hopen dat dat beter gaat.
Ik ga er inderdaad ook zelf van mee snoepen  ;)
[/quote]

Berre kreeg van sommige probiotica ook diarree, nu bestel ik ieder half jaar 'n pot van Jacob Hooy in Nederland, 'k probeerde er vier en alleen met deze lukt  't.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 05 Mei 2010, 16:07

[quote="yuki11"]
t Zit een beetje tussen de oren (de mijne dan)....vrees ik.
Ik heb al heel lang t idee dat de opname van Yuki (vanuit de darmen) zeer selectief is, zowel qua voedingsstoffen als bv qua pijnstillers etc.
Ik wil hem dus heel graag passende stoffen aanbieden, en zodra ik het kook, heb ik t idee dat het minder goed past.
Natuurlijk moet het ook bij de omstandigheden passen (chemo, in dit geval, met als gevolg darmafbraak), maar zodra t weer even lijkt te kunnen, grijp ik toch weer naar vers.
Hardnekkig virusje is dat  :biggrin2:
(of ligt t aan de geboorte datum?? Herken jij er iets van, Angelique?  :biggrin2:)
[/quote]

Mwah :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”