kuiken lekker maken..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Barfplaats
Gesponsord bericht

kuiken lekker maken..

Berichtdoor Barfplaats

Too
5-sterren

kuiken lekker maken..

Berichtdoor Too » Wo 28 Apr 2010, 22:39

Nou vertel t me maar...  :-\
Na ampel beraad en wat vriezer ruimte heb ik een kilootje kuikens gekocht

Kuiken .. de introductie.. geheel volgens verwachting was Too geïnteresseerd maar wist niet precies waar te beginnen, Cera snapte t niet.. stoelendans van bak naar bak, na een knip begreep Too dat t eetbaar was
Ogenblikje niet opletten en ze was ook met nr 2 bezig  :D
Cera had pech...
Trouw aan m'n "methode" vanavond weer kuik, voor Cera aan de bovenkant geknipt [geen eigeel all-over] ze is lichtelijk geïnteresseerd maar toch... nix, los pootje nat gemaakt zodat ze geen pluis had.. t hele ding ligt weer in de koelkast

Wat is de volgende stap??
Ze krijgt m sowieso morgen nog een keer, er ligt ook iets anders te ontdooien voor t geval dát [én voor Too]
flin
5-sterren

Re: kuiken lekker maken..

Berichtdoor flin » Do 29 Apr 2010, 01:24

...je wil 't niet weten.... :P

- in licht bevroren toestand tot frutsels hakselen..en mengen met whatever lekkur-
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Do 29 Apr 2010, 11:32

Dûh dat wilde ik wel weten , da's een goeie maakte indertijd dat er tóch wel 1/4 muis gegeten werd [door die ander]  ::)

Over een paar dagen zet ik t offensief voort met geprakt kuik -komt t gemalen kalkoenspul toch van pas-
calimero_a
4-sterren

Berichtdoor calimero_a » Do 29 Apr 2010, 11:33

niet teveel bij nadenken: ontdooide kuikens kun je goed pureren in een blender......

:-X :-X
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Do 29 Apr 2010, 11:56

;D ;D ;D t wordt steeds mooier....

t zou trouwens wel een manier kunnen zijn om er ook wat [gevarieerde] groensels in te krijgen :idea:
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 29 Apr 2010, 12:46

nou too, veel plezier ermee  ;D
bij kiezebrink verkopen ze ook gemalen kuikens. het is zulke vieze snot. ik denk dat methode-flin het meest kokhals-vrij zal zijn.
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Do 29 Apr 2010, 12:52

Denk ik ook, bovendien is t toch echt de bedoeling dat ze t zelf gaat eten hoor.. olvarit in kuikensmaak  :biggrin2:
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Do 29 Apr 2010, 14:01

[quote="koekje"]
nou too, veel plezier ermee  ;D
bij kiezebrink verkopen ze ook gemalen kuikens. het is zulke vieze snot. ik denk dat methode-flin het meest kokhals-vrij zal zijn.
[/quote]

Das nou de enige manier hoe ik er een beetje kuiken in krijg bij 3 van mijn monsters..... en ik vind de snotterigheid wel meevallen eigenlijk door ´t pluizenvachtje wat erdoor zit, maar ik meng ´t dan wel door wat vlees (ik heb liever dat een ander ze voor me maalt dan dat ik ze zelf door de blender moet prutten :P terwijl ik wel een eend z´n kop in durf te slaan :))
EllenL
5-sterren

Berichtdoor EllenL » Vr 30 Apr 2010, 13:46

bij mij ging de introductie kuikens bij de heren probleemloos (nou ja, op het feit na dat ik ze donders goed in de gaten moet houden dat ze de kuikens niet bij elkaar weggappen of er mee naar boven willen rennen om een veilig plekje te vinden om het  lekker op te peuzelen  :-X) maar madam Poekie kijkt me elke keer aan alsof ik gek ben... 'vrouwtje, ik ben een dame, je denkt toch niet dat ik me tot het niveau van die kerels ga verlagen' ::) ::)

Zelf nog niet zo dapper geweest om meer te doen met een kuiken dan doormidden knippen... misschien dat cali haar blender idee eens kan uittesten als wij weer eens een weekendje weg zijn, lol  8)
Rianne145
5-sterren

Berichtdoor Rianne145 » Za 01 Mei 2010, 11:19

Mijn kater snapte het gelijk en begon te eten, mijn poes snapte er ook niets van. Ik heb hem voor haar 1 minuut in kokend water gelegd en toen heeft ze hem met smaak opgegeten. De tweede keer heb ik hem zo rauw gegeven, was geen probleem meer. Ze legde duidelijk de link niet dat het eten was.

(oh ja, pas op, niet langer dan een minuutje, anders ontploft hij.....   :whistling:)
Laatst gewijzigd door Rianne145 op Za 01 Mei 2010, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
EllenL
5-sterren

Berichtdoor EllenL » Za 01 Mei 2010, 11:22

[quote="Rianne145"]
Mijn kater snapte het gelijk en begon te eten, mijn poes snapte er ook niets van. Ik heb hem voor haar 1 minuut in kokend water gelegd en toen heeft ze hem met smaak opgegeten. De tweede keer heb ik hem zo rauw gegeven, was geen probleem meer. Ze legde duidelijk de link niet dat het eten was.
[/quote]

Da's natuurlijk ook een idee! Koken is iets minder gruwelijk dan pureren... en als het niet werkt dan eten de mannen hem vast ook nog wel  :D
Rianne145
5-sterren

Berichtdoor Rianne145 » Za 01 Mei 2010, 11:25

Heb je m'n edit gelezen, niet te lang koken! Ze hebben de neiging te ontploffen. Als je geluk hebt heb je de deksel er dan op, heb je pecht dan kun je de half gestolde eigeel van je muren afschrapen. (om het maar niet over de lucht te hebben)
EllenL
5-sterren

Berichtdoor EllenL » Za 01 Mei 2010, 11:43

[quote="Rianne145"]
Heb je m'n edit gelezen, niet te lang koken! Ze hebben de neiging te ontploffen. Als je geluk hebt heb je de deksel er dan op, heb je pecht dan kun je de half gestolde eigeel van je muren afschrapen. (om het maar niet over de lucht te hebben)
[/quote]

Lol, thanks voor de extra info, ik heb beeld  8)

Ik wil toch binnenkort als ik weer wat meer energie heb wat meer echt gaan barfen met mijn katten... muizen worden in ieder geval als ze gevangen worden ook opgegeten (behalve spitsmuisjes) dus misschien moet ik eens meer prooidieren zien te krijgen (op dit moment is vooral Simba eigenlijk zwaar teleurgesteld in me omdat hij al zo lang geen kuikentjes meer heeft gehad en dat is toch wel zijn favoriete voedsel, maar helaas had herby het de laatste keer dat ik besteld heb niet meer :()
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Ma 03 Mei 2010, 12:07

ik kookte voor mijn ratten altijd eendagskuikens, heb nog nooit een ontploffing gehad. Het ruikt naar gekookte eieren.

groetjes van Hanna.
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Ma 03 Mei 2010, 17:38

Zat al klaar om methode-flin én mijn miemel te prijzen...
blijkbaar was de tweede portie minder goed gemengd [half tartaar half chopkuik] vanmorgen ging t zo naar binnen, nu at ze netjes om de kipdinkies heen  :P

Mogenochtend hussel ik er een lekker stukje lever doorheen ...... ze gaat t lekker vinden  ::)

Edit... t is op, niet heel enthousiast maar t is op.. t zat volgen meutje in een onhandig bakje daar moest gehengeld worden en gehengelde stukjes... zijn tuf-stukjes  ::).. alles [ook de afgekeurde stukjes] in een 'gewoon' bakje gekiept... VOILA
Laatst gewijzigd door Too op Ma 03 Mei 2010, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”